Lootjes trekken

kerstsok.jpg

We waren er vroeg bij dit jaar (helemaal als je bedenkt dat we eigenlijk allemaal last-minute-mensen zijn als het gaat om de cadeaus en gedichten voor kerstavond), maar zo vaak zijn we niet met de hele fam bij elkaar. Vier kinderen, waarvan twee met aanhang, zijn niet altijd gemakkelijk tegelijk te vangen in het ouderlijk huis.

Toen we afgelopen zaterdag bij mijn ouders waren, zei mijn vader dan ook ineens: “Ik zal zo even lootjes maken”. Huh? Nu al? Ja, laten we maar doen.

Na het trekken van de lootjes volgt elk jaar hetzelfde verhaal. Geluiden als ‘ik heb altijd dezelfde’, ‘wie heb jij?’, ‘jij hebt dus mij’, ‘wat is de lol ervan als je het meteen vertelt aan een ander’ en de vraag hoeveel regels het gedicht moeten zijn en wat het budget is (hebben we trouwens voor dit jaar nog niet afgesproken??). Mijn moeder spreekt ons allen nog even streng toe wanneer de verlanglijstjes UITERLIJK bij haar binnen moeten zijn, maar weet net als iedereen dat ze er toch ook dit jaar weer achteraan zal moeten vangen ;)

Heb er nu al zin in, dat zijn de leuke vooruitzichten van de koude maanden – lekker cosy binnenzitten met vrienden en familie! Kom maar op met die winter!

Kus,

11 Reacties

  1. wij zaten hier net te overleggen hoe we ons paasontbijtje zullen gaan indelen…:)

  2. Nou dan zet ik maar vast een kerst cd-tje op. ;-)

  3. Hier geen kerstlootjes, tenzij de kids nog gaan komen. En die kans zou er wel eens kunnen inzitten.
    Werkze!

  4. Wij zijn het vaak eens maar nu niet hoor. Winter, bah !

  5. Haha, dat is inderdaad bijzonder vlot.. Maar wél handig, kun je alvast brainstormen..

  6. Ben bang dat we dit jaar eens niet onder Sinterklaas uit komen. Ik hield mijn moeder altijd koest door te zeggen: Mam, als er kleinkinderen komen gaan we wel weer eens Sinterklaas vieren….

  7. Ik ben er ook klaar voor…

  8. pff! eeeeerst sinterklaas hoor! haha.

  9. ik hoor ineens ‘jingle bells’ ,,,,,,,hihihi
    nouja met deze kou zou je ook wel in de stemming komen zeg, en de folders die in de bus rollen niet te vergeten….allemaal kerstige dingen dus die lijstjes moet mams op tijd kunnen krijgen toch?

  10. @ m: dat denkt zij nu ook elke keer LOL

  11. Wat lees ik nou? Jullie slaan Sinterklaas toch niet over? Wel leuk om dat met Kerstmis te doen, maar dat is nog zo ver weg.

Geef een reactie

