Geel-Blauw

ikea-nieuw.gif

De kleintjes hadden vandaag keuze in het middagprogramma. De ochtend was gereserveerd voor werken, maar vanmiddag was vrij gepland (waardoor dus nu even aan het werk) en zouden we iets leuks gaan doen.
De keuzes: zwemmen, een indoor speeltuin of naar IKEA. Guess what? Zonder omhaal kozen ze allebei voor het laatste! Kijk, daar worden ouders blij van :)

Vanmiddag zijn we naar Groningen gereden. Jeetje.. wat een drukte, maar ja het is herfstvakantie. Gelukkig waren er nog twee plaatsen vrij in Smölländ. Dame en heer helemaal hieper en wij een uurtje door de eerste helft van de winkel. Ik was de lampen boven de tafel een tijdje terug ineens zat en we zouden even kijken naar nieuwe. Het zijn uiteindelijk dezelfde lampenkappen geworden, maar in plaats van wit nu in warm oranje – erg sfeervol voor de wintermaanden!

Uiteraard liepen we (na de maaltijd van Zweedse balletjes en patat) het Zweedse warenhuis uit met nog veel meer dingen, waarvan we niet wisten dat we ze nodig hadden – waxinelichthouders, badmatten, paraplu, sapkan, kookboeken, tas, dekbedovertrekken, kussenslopen, knuffeltjes, cadeaupapier – ;) En natuurlijk de vaste producten die ik bij de foodshop koop: Daim; chips; brood en koekjes met sinaasappelsmaak.

Inmiddels liggen de kleintjes heerlijk te slapen onder hun nieuwe dekbedovertrekken. Ik was eigenlijk niet zo’n voorstander om het meteen om te doen (het stinkt altijd zo uit de winkel, was het dus liever eerst), maar de kleintjes wilden zo graag onder de nieuwe aankoop slapen.. kan ik me dan ook wel weer voorstellen :)

Wat kunnen jullie niet laten liggen bij onze geel-blauwe vriend?

Kus,

10 Reacties

  1. IKEA rules!!
    Er is niet een spcifiek item wat ik niet kan laten liggen..
    Maar als ik er heen ga kom ik altijd met meer thuis dan gepland… En met nog veel meer dingen in mijn hoofd, die ik had willen kopen, maar qua geld gewoon niet kon kopen… Sinds de vestiging in Sliedrecht dicht is, moeten we hier vandaan ook een stuk verder rijden. (Barendrecht of Breda)
    Ik kom er dus ook niet vaak….
    Maar het blijft een geweldige winkel…

  2. Wij waren er afgelopen dinsdag nog. Het is altijd mooi op de route op de terugreis van Rinke’s ouders, in Amersfoort. Natuurlijk ook patat met zweedse balletjes gegeten. En gedubt bij het ombouwkastje voor de plstic bakken die we al hadden. We vonden het toch nog wat prijzig (39, 95), maar in de koopjeshoek stond het op ons te wachten voor 15 euro! Ook nog een plantenspuit gekocht (de verwarming is weer aan, dus de planten binnen moeten weer besproeid) en 2 afwasborstels met zuignap. Altijd fijn bij IKEA!

  3. daim!

    voor de rest kán ik best verstandig zijn als we bij ikea zijn. met nadruk op kán:)

  4. Gut, was ik toch bijna de vlierbloesemlimonade (smaakt net zo als die mijn moeder vroeger maakte!) vergeten. Verder moet er ook altijd een stuk Daimtaart geconsumeerd worden.

  5. Oranje… Begin jaren zeventig hadden wij ook oranje in huis. Op een gegeven moment is alles wat oranje was er uit gedaan met de opmerking, dat er nooit meer oranje in huis zou komen. Nu is oranje weer in, maar (nog) niet in ons huis.

  6. Ik ben ook zo blij met IKEA, zit op 10 minuutjes rijden. Wat een luxe!
    Heb er laatst m’n badkamerkastje gekocht, binnenkort mijn klerenkast halen, tv-kastje, trap om in m’n bed te komen, kussens, lampjes, sprei enz. enz. Heb al een lijstje maar moet nog even wachten met shoppen tot de echte verhuizing :-)

  7. de broodjes knak bij de uitgang natuurlijk!!!

  8. dingen, waarvan we niet wisten dat we ze nodig hadden…

    Tja, dat hebben wij ook altijd. Helemaal nu we een nieuw huisje hebben. En dan ook elke keer zo’n tas nodig hebben van 5,- EUR…. waarom we die oude niet meenemen… tja, weet ik ook niet.

  9. Ik kom er nooit eigenlijk…

  10. Een heerlijk log :) Hebben de kids er lekker onder geslapen?

Geef een reactie

