Warme hap

warme-hap.jpg

Het is 11.50 uur, manlief belt. “Ik sta nu bij de supermarkt om eten te halen, maar zal ik dat straks meteen klaarmaken?” Euh… als lunch? “Ja, dan eten we vanmiddag warm. Hoef je vanavond voor het sporten alleen nog maar een boterham.”

Manlief heeft het wel vaker voorgesteld – ’s middags warm eten. Met het sporten ’s avonds heb je dan minder last van je eten en bovendien kun je de energie en caloriën overdag natuurlijk efficient verbruiken. Vroeger at iedereen ‘smiddags warm. Door de huidige levensstijl is het voor veel mensen vooral onpraktisch. Wanneer je allebei vanuit huis werkt, is het echter wel mogelijk.

Ik ben geen voorstander, maar kan eigenlijk niet beargumenteren waarom, want ik heb er geen ervaring mee. Vanmiddag gaan we het dus maar eens proberen – ik ben benieuwd ;)

Kus

10 Reacties

  1. Het lijkt me een kwestie van wennen. Dus niet na een keer afschieten… ;)

  2. het heeft al met al wel iets zuidelijks. in spanje wordt er ’s middags behoorlijk ‘warm’ geschranst. maarre… tussen acht en elf ’s avonds gaan ze daar ook weer rustig verder :)

  3. ja, wij aten vroeger altijd warm tussne de middag- pa had een uur vrij en werkte op tien minuten fietsen van ons huis.

    inmiddels zijn we allemaal avondeters! het is wel even wennen hoor, qua verteren enzo:)

  4. En bevalt het ???

  5. Vroeger deden wij dat ook een tijdje. Mijn ouders dus. Ik snap het wel, heb je maar mooi gehad weer. Mijn reden om het niet te doen is dat je de rest van de dag naar spruitjes/bloemkool/hutspot ruikt.

  6. Het lastige van tussen de middag eten is, dat je ’s morgens al druk bent met eten maken, dus de werktijden komen wat uit elkaar te liggen. Het is wel gezonder, je kunt meer verteren.

  7. Stel dat ik een bedrijfskantine zou hebben, een goede dan, dan zou het natuurlijk wel mogelijk zijn om tussen de middag warm te eten. Toch denk ik dat ik het niet snel zal doen. ALs het slecht weer is, werk ik liever even door. Als het mooi weer is ga ik een rondje lopen, zomaar ergens heen, over de markt of richting v&d voor een sapje.

  8. Ik doe het ook heel soms wel eens. Toen Paul nog vaker avonddiensten draaide zelfs wel vaker: gezellig met mijn collega warm lunchen en in de avond een boterhammetje. Mij maakt het niet zo veel uit geloof ik :) Hoe beviel het jou?

  9. Het probleem bij ons is dat we ’s avonds dan wéér zin hebben in een warme hap. Ook qua werktijden onmogelijk doordeweeks. Nooit gedaan ook, vroeger thuis ook niet.

    Het lijkt me niks. Maar misschien went het?

  10. Ik hou er ook niet zo van. Maar in jullie geval is het eigelijk best heel praktisch…
    En hoe beviel het?

Geef een reactie

