het vordert

even een snel berichtje. Het genezingsproces vordert goed. Nog niet zo snel als ik zou willen, maar alles verloopt volgens plan. Ik hoor bij de mensen waarvan het oog niet ‘ineens’ hersteld en daardoor bijna direct goed zien, maar bij de tweede groep: het oog herstelt wat langzamer en zoekt langer naar de juiste vorm en scherpte.

Het nadeel: het duurt dus iets langer voordat ik alles helemaal super zie (tijdsindicatie is ook lekker vaag: in de komende weken/maanden), maar het voordeel is dat het oog hierdoor uiteindelijk vaak het mooist is hersteld. Gister baalde ik er wel even van dat het dus niet ‘ineens’ in orde bleek na het weghalen van de bandagelens.. ik ben gewoon te ongeduldig ;(

Vandaag zag ik echter al weer een stukje beter en bovendien heb ik verder nergens last van en scoort mijn oog op alle punten uitstekend: het is rustig, geen enkel teken van onstekingen, prikt niet, mooi wit oogwit en goed functionerende pupillen.

Ik heb gisteren ook van de oogarts gehoord dat ik nu ‘alles weerk kan en mag doen’, behalve twee weken niet zwemmen. Ik was er blij van, want ik heb dus de laatste maand met die vooronderzoeken, drukte van het werk en de behandeling zelf, barweinig gesport. Morgenavond dus weer gewoon mijn eigen les doen!
Ook vertelde de oogarts dat ik gewoon kan werken achter de computer of tv kan kijken – het is een fabeltje dat je daardoor je ogen te veel vermoeid waardoor ze minder snel zouden herstellen :)

Ik blijf lekker druppelen met de voorgeschreven dingen, pak ondertussen het werk weer op (vandaag alweer twee interviews gehad: eentje over de telefoon en daarna eentje in Schiedam – manlief heeft voor de zekerheid nog even gechauffeurd). Het uitwerken ga ik morgen wel doen..

Nu eerst eten en even rustig op de bank ;)

Kus,

6 Reacties

  1. Tja, geduld dan maar hè? Ik hoop dat je snel perfect ziet!

  2. Oh maar er is al een hoop verbetering,toch? Fijn hoor, als je straks heerlijk alles zonder bril en/of lenzen kunt zien. Lef hoor! Ik zou het niet durven, dat laseren. Beterschap! xx

  3. GOEHOED! Het is even doorzetten nu, maar dan héb je ook wat :) Het is wel héél fijn om te weten dat het nu mooi wel op de beste manier heelt. Is éven balen, maar heb je wel de rest van je leven profijt van, toch?

  4. Fijn dat het genezingsproces goed verloopt.
    Het duurt misschien wat lang, maar beter goed, dan snel niet waar.
    Super dat je gewoon mag werken met de pc, want met een eigen zaak is dat toch wel erg handig.
    Ik duim dat je snel weer helemaal beter bent! Xx.

  5. druppels ze – en verbazingwekkend he wat allemaal kan?

  6. Wat een mooi bericht zeg. Je zult wel erg blij zijn, dat het zo mooi verloopt.

Geef een reactie

