Voorleesgááp..

voorlezen.jpg

Aangezien dametje sinds een paar weken in groep vier zit, lezen we haar meestal niet meer voor als het bedtijd is. Om het lezen voor haar te stimuleren en vooral om het te blijven doen, leest zij ons tegenwoordig voor. Het bed (waar wij haar altijd knus in voorlazen) hebben we verruild voor de eettafel waar ze lekker rechtop kan zitten en zich kan concentreren.

Het zijn heerlijke momenten, omdat je ziet hoe goed ze het doet. Ze kijkt trots omhoog na het lezen van een bladzijde en soms vragend als er een moeilijk woord staat. Samen analyseren we de letters en dan leest ze eigenlijk praktisch alles!

Er is echter ook een minpunt – ik word er zo slaperig van! Het is vaak redelijk kort na het eten en dan kak ik sowieso alin. Maar door dan aan tafel te hangen en mee te lezen/luisteren naar oersaaie verhaaltjes (dat zijn het als je het over AVI1 t/m 5 hebt!) vecht mijn lichaam echt tegen de slaap. Meerdere keren gaap ik binnensmonds (lekker charmant) en ik concentreer me op de letters om te voorkomen dat mijn ogen dichtvallen.

Dametje heeft gelukkig niets door en leest dapper verder ;)

Kus,

12 Reacties

  1. Hihi, kun je je eens voorstellen hoe het voor de juf of meester is. :)

  2. Hopelijk is het wel elke keer een ander verhaaltje… je hoort soms van die horror stories dat ze elke keer het zelfde willen lezen ;-)

  3. ha! maar vrijdagmiddag las ze ook zomaar een hele bladzijde van de ouderwetsche jip en janneke voor. vond ik ook echt knap!

    wat worden die kindertjes groooooooot! ;)

  4. hahahha mijn dametje zit net in groep 3, dus prijs jezelf maar gelukkig, ik ben alleen nog maar drieletterwoordjes aan t spellen……….:-)

  5. Ik moest even glimlachen om jou. Sorry hoor, maar wat dacht je er van om een kop koffie te zetten voordat ze met lezen begint.

  6. Dat had ik ook altijd bij mijn kinderen… nu lezen ze gelukkig zelf.

  7. Goed dat je het tóch volhoudt om samen te lezen, leert ze vast een hoop van! xx

  8. Het belangrijkste: je hebt in tegenstelling tot het gros van de ouders GEDULD. Toch nog even bij mijn moeder nagevraagd, trouwens. Maar volgens haar las ik op die leeftijd al de werken van shakespeare :)

  9. Haha, wacht maar.. Nog even en ze leest zo geweldig voor dat jullie allemaal aan haar lippen hangen ;)

  10. vandaar de term : ‘verhaaltje voor het slapengaan’ (?)

    enne gieling heeft gelijk geduld is een schone zaak. dat weten we allemaal, maar JE doet het gewoon maar even ;) je bent er gewoon voor dametje en dat zal ze nooit vergeten.

    *warm memories in the making*

  11. misschien moet ze een thriller gaan voorlezen ;)

Geef een reactie

