Het kan!! :)

ooglaser.jpg

Mijn ogen zijn geschikt voor een ooglaserbehandeling! Gisteren is alles onderzocht en getest. Er zijn voor de laserbehandeling twee verschillende methodes, maar ik hoefde niet te kiezen, want mijn ogen waren enkel geschikt voor de Lasek-methode.
Er wordt dus een laagje van mijn (iets dunner dan gemiddelde hoornvlies, maar vanwege mijn geringe afwijking is dat geen probleem) afgelaserd, zonder dat er eerst een ‘flapje’ opengeslagen wordt.  Die flapjesmethode (met het voordeel dat je snel hersteld, maar het nadeel dat het altijd een gevoelige plek zal zijn) is niet geschikt voor mij vanwege mijn steile hoornvlies en mijn wijde pupillen (ook hier weer meer dan gemiddeld).

Ik loop nu overigens nog steeds als een soort drugsverslaafde rond met superwijde pupillen. Gisteren kon je mijn iris niet eens meer zien! Nu begint het gelukkig iets weg te trekken, waardoor ik weer redelijk scherp kan focussen. Nog even snel wat werkdingen doen en dan snel de computer uit, want getuur op het scherm voelt niet echt prettig. Gelukkig kan ik blind typen, hahaha

Volgende week woensdagmiddag ben ik dus aan de beurt en ik kijk er gewoon naar uit! Spannend, maar ook interessant en het vooruitzicht  om straks 24/7 een duidelijk zicht te hebben —— JOEPIE!!

Kus,

12 Reacties

  1. goede vooruitzichten – prachtig!

  2. Woei, zo snel al!!! Spannend zeg!

  3. Hopelijk zal het jouw wereld ten goede veranderen. Alvast sterkte met de behandeling.

  4. Dat is een mooi vooruitzicht!

  5. Wat goed! Idd een mooi vooruitzicht!

  6. Spannend zeg!! Fijn ook, dat er geen debiel lange wachttijden zijn, dat maakt het allemaal wel een stuk aangenamer. Alvast heel veel succes, is ben érrug benieuwd!!

  7. Goh, wat spannend! En wat bijzonder hè, dat dit tegenwoordig kan. Ben blij voor je en hoop dat het allemaal hartstikke goed uitpakt! Good luck woensdag!

  8. OOh, spannend zeg. Heb je al een mooie zonnebril klaarliggen :)?

  9. O spannend zeg!
    Dat is al lekker snel…
    ( in tegen stelling tot bloglines, die nu net pas je nieuwe logje door gaf..)
    Fijn weekend!!!

  10. Nou, dat klinkt allemaal hoopvol, heel positief zelfs. En zo snel al… Spannend joh! Ik duim.

  11. Heel moedig. Ik moet altijd aan A Clockwork Orange denken bij dit soort operaties.

  12. @ allen: dank voor jullie ‘duimen’ :)

    @ Annibal en Nienke: het is inderdaad snel, maar dat had ik aan mezelf te danken. Ik had deze afspraak namelijk al gemaakt ‘onder voorbehoud’. Je bent toch een kleine week uit de roulatie en ik moest het dus zorgvuldig inplannen met mijn werk ;)

Geef een reactie

