gemeen

ikea.jpg

Goedenavond meneer/mevrouw IKEA,

u weet dat ik altijd met veel plezier uitkijk naar de nieuwe catalogus van uw blauw-gele woonwarenhuis. Met een verse pot thee bekijken wat ik allemaal aan IKEA-spul uit huis ga gooien om er allemaal weer nieuwe Zweedse prullen in te kunnen zetten – heerlijk!

En ja, ik was best beledigd dat ik afgelopen weekend bij mijn broertje uw nieuwe catalogus zag liggen, zonder dat ik weet had van het bestaan ervan. Ik mag dan wel in het afgelegen Drenthe wonen, maar ik behoor toch tot de Family??

Dat u hem toch nog door de brievenbus laat gooien, waardeer ik dan ook zeer. Echter, moet het uitgerekend vanavond.. het moment waarop de deadlines in mijn nek ademen en ik desondanks mijn zelfdicipline streng moet toeroepen om niet voor de eerste ‘winterseizoenavond’ van het tv-seizoen te zakken??
Dacht u dat ik de lonkende catalogus rustig aan de kant zou leggen, zonder een enkele behoefte hem van voor naar achter en terug door te spitten? Op zoek naar dingen waarvan ik niet wist dat ik ze nodig had?

Ik vind het een beetje gemeen..

Met iets minder vriendelijke dan normaal groet,
een familielid

22 Reacties

  1. Kijk dát noem ik nou eens succesvol marketing in het verleden … zo succesvol dat jij er NU je werk voor laat … knap hoor!

    En ja ik ben serieus speelt al zeker een jaar. Boze mondhoeken … de rest vind ik heel ok.

  2. En dat terwijl er in heel Drenthe nog geen enkel Ikea te bezoeken valt. Toch?

  3. Bij ons ligt de catalogus al een week op de wc, ziet er nu al niet meer uit. Maar.. vanavond wel een bezoekje aan de ikea zelf gebracht. Jammer dat ze 2 van de 3 artikelen die ik wilde kopen niet hadden alleen…

  4. Verslavend… en ze weten het, die hufters van Ikea.

  5. Ik heb hem nog niet.. :(
    Maar Ikea is geweeeeeeldig!!

  6. Haha, ja, vanavond een dikke plof op de mat en daar was-ie dan! En wat blijkt, na zes jaar: lief A. vond dat we maar eens naar IKEA moesten gaan. HALLELUJA!
    Alhoewel ik dan wel weer denk dat ik alvast eerst ga, gewoon, om ff alles te checken :)

  7. @hemels: ik kon het weerstaan, maar nu (half elf) gaat de laptop uit en kruip ik alsnog op de bank! ;)

    @ Ary: nope – we gaan meestal naar Groningen of Hengelo :)

    @ Janine: watch out – samen naar de IKEA is een aanslag op je relatie – weet je zeker dat A. mee wil??

  8. De afgelopen weken zijn er 175 miljoen Ikea gidsen in 35 landen bezorgt! Toch raar dat ze jou vergeten zijn… Deze gids wordt meer gelezen dan de bijbel. Wah, niet te geloven.
    Ik heb hem ookal van A tot Z gespeld! Kwijlen en inspiratie op doen toch ;).

  9. I(k) K(om) E(r) A(bsoluutniet)

  10. Toch thee gezet? Ik zie het al voor me, de catalogus, thee en natuurlijk weer maoamsnoepmix

  11. @hemels, hahaha dat is inderdaad hele goede marketing! Bij ons in Hengelo staat de ikea net naast een afslag van de A1 en regelmatig wordt die hele afslag afgezet omdat er een file op de A1 ontstaat, en dat allemaal voor dagje ikea :)

  12. Hahaha. Ja heerlijk hè die nieuwe catalogus. Ben er ook even voor gaan zitten terwijl ik eigenlijk moest schoonmaken. Was trouwens niet heel erg onder de indruk, jij wel? Alleen de kinderspooklampjes staan op m’n lijstje. Vanavond nog even wat beter kijken, want alleen daarvoor gaan we natuurlijk niet over de provinciale grens :)

  13. Wij zijn afgelopen zaterdag geweest voor de laatste spulletjes. Weet je wat ons opviel? Dat houtprijzen (en beton en staal) in het algemeen zijn gestegen door de groeiende economie in China wist ik al, maar zelfs de Ikea krijgt het met haar eigen bossen niet meer bolgewerkt. Er zijn dus wat prijzen ligt verhoogd. Maar nog schokkender: de bedden van 220 lang zijn eruit!!! In de rest van de wereld verkopen ze niet zo goed en het gemiddelde verkoopcijfer is dus te laag om ze nog te maken. Daar ligt slapend Nederland dan, met de voetjes buitenboord.
    Verder hebben wij onze laatste dingetjes gehaald en is ons huisje nu helemaal af.

  14. Gaat stiekem ook even langs Ikea … babyspullen …. jajaja

  15. @ gieling – waarom niet … nou nou nou?

  16. @ hemels: huh? Oma? Ik ga gauw op je log kijken!

  17. Gieling = briljant :)

  18. Nog geen catalogus hier…!

  19. re: baby ..zeg ik had ook moeder kunnen worden ik bedoel maar zo de wonderen zijn de wereld nog niet uit … met een beetje oefenen en zo ….tsssj *pruilt*

  20. @hemels: hahaha sorry ;) Maar jouw pups hebben toch ongeveer die leeftijd (rond de twintig?) en een relatie waarbij het in theorie zou kunnen?? Ach.. je hebt gelijk, wat al niet kan tegenwoordig..

  21. Hier ook een Ikea-zusje die nog geen gids heeft! Schandaaalig!

  22. Wat? Iedereen heeft al de nieuwe catalogus? Wij moeten het nog steeds met de oude doen. Terwijl hier in huis toch echt wel heel veel Ikea-dingen staan. Niet eerlijk! Ik wil ook met dat boek op de bank.

Geef een reactie

