Veni, vidi.. vici

ooglaser.jpg

Ik kwam… een aantal jaar geleden in aanraking met het fenomeen ooglaseren en was gefacineerd

Ik zag…. een aantal voorbeelden en raakte nog meer in de ban van dit fenomeen. Wat zou ik dat graag willen, maar vooral de financiële drempel was hoog.

Ik overwon… de laatste drempel (en eet de rest van het jaar water en brood, maar ach.. dat kan ik dan tenminste wel zien!)

Woensdag 6 september heb ik een uitgebreid vooronderzoek. Dat betekent dat ik vanaf nu mijn lenzen niet meer in mag (lekker onhandig met sporten, maar ach.. het is maar twee weken). Wanneer op 6 september blijkt dat mijn ogen geschikt zijn, dan volgt amper een week later, op 12 september, waarschijnlijk een chirurgische ingreep op mijn hoornvlies, waardoor ik -als het goed is- daarna geen bril, noch lenzen nodig heb om scherp te kunnen zien.

Dat betekent wakker worden en alles meteen scherp kunnen zien! Geen paniek meer wanneer mijn hoofd onder water komt en mijn lenzen eruit bijna uitzwemmen! Geen ge-emmer meer met lenzenbakjes, vloeistof en brillendozen. Wat een heerlijk vooruitZICHT!

Dat zijn alle zenuwen waard!

Kus, 

20 Reacties

  1. Knap hoor dat je dat aandurft…
    Maar als je ogen geschikt zijn geef ik je groot gelijk!
    Zet ‘m op!

  2. Echt een goede uitvinding, die laserbehandeling. Ik kan me goed voorstellen dat je er voor kiest, want de voordelen die je allemaal noemt wegen volgens mij dubbel en dwars op tegen de operatie zelf. Want die is zo klaar toch?
    Succes ermee!

  3. Toch even een tegenhanger (als het mag natuurlijk)
    http://forum.ooglaservergelijking.nl/about394.html

  4. Spannend!
    Ja, ik heb wel een bril, maar ik noem het mijn hoofdpijnbril. Ik zie nog heel goed zonder, krijg alleen gigakoppijn als ik hem te lang afheb omdat mijn ogen dan hard hun best moeten doen om de vervorming (cilinder) recht te trekken. Als ik net als jij, zonder heel slecht zou zien, zou ik het misschien ook wel overwegen.
    Maar je gaat wel bij een goeie hè, niet zo eentje die Poolse bijna-artsen invliegt hè.

  5. Woooww, dat klinkt echt heel erg spannend!! Heb er al meer goeds over gehoord, dus er zal vast een wereld voor je open gaan! Ikzelf heb niet zo’n hele ernstige sterkte (-0.75/-1 met 0.5 cylinder), maar Paul heeft ook een flinke min en soms vraag ik me wel eens af of het niets voor hem zou zijn.. Ik ben benieuwd hoe het jou zal vergaan!!

    Het dank-mailtje is inderdaad al verzonden, haha! Hoe wist je dat nou weer? ;) Hoe heeft je broer zijn Lowlands beleefd? Was zijn eerste keer toch? Was meteen een goeie, op die bui van vrijdag na was het prima weer! (Weinig modder hoor, echt waar! ;-))

  6. Dat is leuk zeg, al staat een bril vaak sexy, vind ik. Maar ja, ik ben geen vrouw.

  7. @ Eric: altijd welkom, maar ik had me al goed geïnformeerd en heb al veel professionele voors en tegens gehoord van een bevriende opticien ;)

    @Lijn: (en andere): don’t worry – ik ga naar de meest vooraanstaande kliniek die ons land op dit gebied kent. Dat was ook de financiele drempel – deze stunten namelijk niet met prijzen. Kwaliteit en service is wat je er voor terug krijgt (ook volgens het recente onderzoek van de consumentenbond bijvoorbeeld).

    @Annibal: hij vond het super! Heeft wel een extra dag vrij genomen van het werk om bij te komen ;)

    @Vedat: en nu komt de grap: ik laat de glazen van mijn bril straks omzetten naar vensterglas zodat ik ‘m nog als sierraad op kan. hahaha Ik heb ook geen hekel aan mijn bril, maar wel aan het feit dat ik hem opmoét :)

  8. Spannend hoor! Ik hoop van harte dat je bij de geluksvogels gaat horen die helemaal tevreden de operatie uit komt!

  9. @ Sanneke: haha, dat klinkt alsof jij er niet veel vertrouwen in hebt. Het overgrote deel (er is minder dan 0,1 % op kleine/grote complicaties) is een ‘geluksvogel’ hoor. Ik zorg dat de randvoorwaarden allemaal zo gunstig mogelijk zijn en daarmee de kennis, kunde en hygiëne – geluk kun je natuurlijk wel een beetje afdwingen ;)

  10. Spannend! Ben benieuwd hoe het resultaat gaat zijn. Ik vind mijn lenzen altijd ineens niet meer zo erg als ik me in die laser-techniek ga verdiepen… Dan toch liever elke ochtend dat gefrustsel even ;-)

  11. Spannend joh, en petje af dat je ervoor gaat.
    Zelf heb ik een jaar of vijf geleden zo’n vooronderzoek laten doen (mijn eerste maanden loon gingen volledig naar het spaarboekje voor dit doel – ik woonde toen nog thuis), en dat onderzoek op zich is een stuk taart; duurt gewoonweg iets langer dan een onderzoek bij de gemiddelde opticien. En is natuurlijk een stuk specifieker en uitvoeriger ;-)
    Van tevoren word je gewaarschuwd dat je last kunt krijgen van (fel) licht, gedurende de rest van de dag, omdat ze voor een bepaald testje met pupilverwijdende vloeistof werken, maar ook dat effect was bij mij nauwelijks merkbaar.
    Wat ik wél had, was een verschrikkelijke twijfel, en uiteindelijk heb ik besloten weer voor lenzen te gaan, op die manier van die kl•tebril af te komen.
    De reden daarvoor was, dat ik een knurft van een oogarts tegenover me kreeg, die de resultaten (die een schat van een vrouwelijke oogartsassistente bij me verkregen had in die onderzoeken) op zo’n manier overbracht dat ik spontaan geen vertrouwen meer in zijn praktijk(en) had.
    Plus ik moest een speciale extra behandeling ondergaan vanwege mij vrij dunne hoornvlies en mijn blijkbaar uitzonderlijk wijde pupillen (dat hoor ik idd wel vaker).
    Maar wie weet, het blijft immers ook bij mij rondspoken, de gedachte aan alle voordelen….
    Ik wens je alle succes met beslissen. Uit het vooronderzoek komt al zoveel informatie, en eventuele aanwezige risico’s omhoog, dat je aan de hand daarvan goed zult kunnen beslissen wat je wel of niet wilt. Want vergeef me ;-), maar ik wil je toch ook wel op het hart drukken: bij twijfel niet doen, want het zijn wél je ogen, en er kan maar 1 keer aan gesleuteld/gelaserd worden.
    Succes meis! Zou toch mooi zijn… Ik snap je helemaal!

  12. @ Nienke: wat een heerlijk betoog :) Inderdaad – bij twijfel niet doen, maar ik twijfel ook niet. Wel heel realistisch voor mezelf, wanneer ik geen vertrouwen heb in de arts/de kliniek dan doe ik het niet. Echter, veel goede verhalen gehoord en mijn eerste ervaringen (informatievoorziening en flexibiliteit/uitleg via de telefoon) was erg goed.
    Ik ben al een wisselaar van lenzen en een bril en een bevriende opticien probeerde me over te halen in plaats van laseren op nachtlenzen over te stappen, maar dan kan je de bril niet meer op (zoals ik nu af en toe wissel)..
    Ik ga er gewoon voor!

  13. Ook ik ben lens- en partime brildrager en hoe heerlijk zou het me lijken om idd ’s ochtends gelijk alles op scherpte te kunnen zien. Ik vind je een dappere! Je gaat het aan en ik wens je veel succes met voorbereidingen en over een poosje de uitvoering! Groeten Plaus

  14. Wat ontzettend spannend! Heel benieuwd of dit nog een staartje gaat krijgen.

  15. held! :)
    dikke knuff

  16. ik heb t ook laten doen!!!! zal m’n ervaring strx nog ff opzoeken.

    gefascineerd…

  17. ehhh… wat ik mij nog wel herinner: mijn eerste woorden die ik (tegen mijn vader) uitsprak na de ingreep: ‘ wat ben jij oud geworden…!’ hahahaha

    http://weblogs.bnn.nl/gieling/20060316

  18. spannend! in de laatste consumentengids staat een uitgebreid artikel over ooglaseren!

  19. @ m: ja, ik heb het gelezen. De kliniek waar ik het ga doen, kwam weer erg goed uit de test en dat was voor mij een goed teken om er toch weer eens achter aan te gaan. :)

  20. Ow, zou ik ook graag willen. Volgens eerste vooronderzoek zou het waarschijnlijk wel kunnen, en daar waren ze nog erg voor de “misschien wel iets langer pijnlijk maar geen “flapjes” die los blijven zitten techniek”. Nu de centjes nog.

Geef een reactie

