Hoestend wattenstaafje

wattenstaafje.jpg

Het is een soort standaard ritueel wanneer ik  gedoucht heb. Ik droog mezelf af en pak wattenstaafjes. Soms doe ik twee oren tegelijk, soms één voor één, maar het resultaat is altijd hetzelfde. Uiteraard zijn mijn oren netjes ontdaan van de nodige rotzooi, maar het schoonmaken van mijn oren heeft nog een ander effect op mijn lichaam..

Wanneer het wattenstaafje in mijn linkeroor verdwijnt, adem ik zo rustig mogelijk door. Ik slik een paar keer en probeer de kriebel in mijn keel te onderdrukken. Meestal ‘fail’ ik jammerlijk en begin ik onbedaarlijk te hoesten. Bijna kokhalsend en met tranen in de ogen maak ik het oor snel schoon en haal het wattenstaafje eruit. 

Altijd en alleen bij mijn linkeroor. Waar zou dat aan liggen? Mijn moeder en volgens mij ook mijn jongste broertje hebben het ook (volgens mij bij het rechter oor), maar verder ken ik eigenlijk geen mensen die last hebben van hoestaanvallen bij het schoonmaken van de oren. Jullie?

Kus,

21 Reacties

  1. Maar elke dag je oren schoonmaken met wattenstaafjes? Da’s toch helemaal niet goed?
    En dan heb ik ’t nog niet eens over die hoestaanval :)

  2. Elke dag die wattenstaafjes gebruiken is niet goed Bijzonder! Het liefst helemaal niet, maar dat lukt mij zelf ook niet ;) Je duwt juist de vuiligheid dieper je oor in…! Die kriebel herken ik trouwens wel, brrrr.

  3. @Janine en Wien: don’t worry.. dat doe ik ook niet elke dag. Als ik in de sportschool douche (en dat is vaak in de week) dan gebruik ik geen wattenstaafjes. Ik denk dat ik het 1á 2 keer per week doe??

  4. Check! Ken ’t irritante gekriebel + bijbehorende hoest!

  5. Ooh nee, je moet liever helemaal geen wattenstaafjes gebruiken en als je het wel doet alleen de oorschelp en niet binnenin. Ben je meteen van de kriebel af.

    Ik had een keer mijn oren potdicht zitten en dat kwam waarschijnlijk door de wattenstaafjes, heb toen mij oren laten uitspuiten. Dus ik gebruik alleen voor het uitwendige oor de staafjes. Waren mijn vieze oren je niet opgevallen ;)

    Volgens mij heb ik er ook logjes aan gewijd, even zoeken…

  6. Dat gehoest heb ik gelukkig nooit, maar maak me oren ook niet zo heel vaak schoon. Want zoals je bij de andere leest is het niet echt goed, naar het schijnt…
    Gelukkig worden bij oren niet snel vies… :P

  7. Ik heb dezelfde tik. Moet ook iedere dag ff met een staafje in m’n oren. Met name na het douchen. Ik weet dat het eigenlijk heel slecht is, maar ik wordt gek van de jeuk als ik het niet doe…
    Soms gebeurt het wel eens dat wanneer ik met het stokje naar binnen ga, het dan diep van binnen nog erger jeuken. En dan kan ik er dus niet meer bij. Erg irritant…

  8. Hé… wat merkwaardig. Nee, daar heb geen last van. Ik vind dat gekriebel in mijn oor alleen maar lekker.

  9. LOL, hier nog zo’n wattenstaafjes fanaat, ook ik weet dat het slecht is (maar hey, ik rook niet, ik drink nu niet, mag ik ook een slechte gewoonte?). Geen last van het gekriebel, op een of andere manier werkt het wattenstaafjesritueel voor mij erg kalmerend.

    Iets anders wat ik wel heb: Niesbuien en ontzettende jeuk onder mijn neus als ik mijn voortanden poets met een elektrische tandenborstel. Iemand daar nog een verklaring voor?

  10. Die stokjes zijn toch alleen maar om de oren mee schoon te maken? Hoezo druk je die dan door tot ze in jouw keel zitten?

  11. Ongetwijfeld heeft het te maken met dat je oren en keel verbonden zijn door de buis van eustachias (weet niet of ik het goed schrijf), waar jij dus lekker tegen aan zit te frutten.
    En die electrischetandenborstelneusjeuk en niesbuien ken ik zeker, Nienuh. Ben er zelfs maar weer met een gewone borstel om gaan borstelen.

  12. Hmnee, dat gekriebel ken ik niet.
    Maar na het lezen van al deze reacties… verdwijnen mijn stokjes denk ik snel een keer in de prullenbak.
    Slechte gewoonte blijkbaar… waar ik in dit geval best vanaf wil. ;-)

  13. Ik doe altijd mijn oren met een wattenstaafje na het douchen en heb nergens last van. Ik heb van precies hetzelfde last als Nienuh, daarom poets ik mijn tanden normaal. Maar ik heb nog iets anders geks.
    Als ik heeeel nodig naar de wc moet en ik heb het al lang opgehouden, op het moment dat ik dan op de wc zit en het wil laten lopen….wordt ik gek van jeuk bij mijn verhemelte en neusholte. Dat duurt 5 seconden, en dan is het voorbij. Maar ik vind het zo bizar!

  14. @ oker: nee, daar heb ik nog nooit van gehoord :)
    Ik heb wel (als ik het echt heel lang opgehouden heb) kramp in mijn buik/blaas bij de ‘ontlading’ ;)

  15. hahaha, jullie zijn allemaal een beetje raar geloof ik ;-)

  16. Leuk, al die verbindingen tussen lichaamsdelen ;)

    @ Sanneke en Oker, hier ook allang weer een normale tandenborstel hoor. Werd op gegeven moment zo erg dat mijn neus ontvelt was tegen de tijd dat het piepertje ging. Dan maar af en toe een gaatje meer of zo ;).

  17. Ik hoest aan beide oren als ik de wattenstaafjes gebruik. We hadden er vorige week een gesprek over. Remy denkt altijd dat er iets mis is en ik stelde hem nog maar eens gerust. Hij heeft er helemaal geen last van.

  18. waarom moet je nou eigenlijk hoesten dan?

  19. Ik heb zelf vaak ( 3 a 4 keer in het jaar oorontsteking ) en mijn kno arts heeft mij verboden met wattestsaafjes in mn oor te komen. Het is echt ontzettend slecjt, maar ik kan het soms ook niet laten

    Groetjes en succes

  20. Maar waarom hoest jij dan? Moet jij hoesten van het wattenstaafje of iets anders?

Geef een reactie

