Heuptasje

heuptas.jpg

ja.. lees de kop van dit logje nog maar een keer.. ze bestaan écht nog! De duffe ouderwetse heuptasjes in de meest afgrijselijke (en inmiddels verschoten) kleuren. En dan bedoel ik niet dat ze nog bestaan ergens onder in de verkleedmand van de kinderen of in een donker hoekje op zolder, maar bestaan in de zin van ‘in gebruik’.

Hier in de buurt lopen twee verschillende volwassen vrouwen met hun ‘volle’ verstand met zo’n plasticachtig heuptasje in mooi vloekend groen en paars over straat. Niet een moderne variant die wat op zij wordt gedragen, maar gewoon zo’n oude midden voor op de buik. Ik kom ze vaak tegen met de hond uitlaten (ze hebben allebei zo’n hand vol met riempjes met daaraan keffertjes – zou daar de link liggen??) en verbaas me er iedere keer weer over.

Aan de ene kant vind ik het super hoor: dat mensen gewoon doen waar ze zin in hebben en dragen wat ze willen, maar aan de ándere kant -ik maak nu het hand- en hoofdgebaar van Ferry Mingelen ;) – : het ziet er toch niet uit?! Zo’n strak aangetrokken heuptas óver de trui, tússen twee rillen vet….. brrrrr

Kus,

14 Reacties

  1. Haha ohneeee. Verschrikkelijk die heuptasjes…
    Handig is het zeker, maar het staat zo vreselijk.

  2. Oh vreselijk ja! Ik had er altijd alleen éen om als ik op koninginnendag ging staan met een kleedje in de stad, dan is zo’n tasje namelijk verrekte handig hoor! xx

  3. Lelijke dingen… Weet je wat ik ook zo lelijk vind? Van die heel kleine leren rugzakjes die door een bepaald soort vrouwen over een zeiljack worden gedragen. Krijg ik meteen een huishoudbeursgevoel bij!

  4. @ Marieke: Ja! en ik denk ook altijd dat ze ongesteld zijn hahhaha, daar past toch niet meer dan een maandverbandje in?! :D

  5. Vreselijke dingen, altijd al gevonden (net zoiets gevoel bij als bij de huidige croqs). Ik denk dat ik handige dingen altijd iets lelijks in zich vind hebben. Met of zonder vetrillen.

  6. Ik had ooit zo’n opzichtige heuptas in India toen ik daar op vakantie was. Had ik niet moeten doen…

  7. laat ik nu net m’n witte sokken uittrekken…

  8. (mét subtiel streepjesmotief…)

  9. Ik heb ook een heuptasje. Die gebruik ik veel als we op stedentrip gaan (al was het maar tegen tasjesdieven)

  10. Waaah heuptasjes onder dikke buiken met glimmende (te) korte sportbroekjes eronder en.. (gieling) witte sportsokken. Maak me gek. ( :

  11. Het is wel makkelijk voor dieven, tenminste als je die tas gebruikt om al je spullen daarin te stoppen.

  12. Een meneer met sokken in zijn sandalen wacht voor de trein. Hij poetst zijn bril met zijn t-shirt, en kamt daarna zijn haar met een vettig kammetje uit zijn kontzak.

    Need I say more?

  13. Al jaren en jaren draag ik een heuptasje. Zal me worst zijn of iemand het lelijk vindt. Het gaat erom dat op deze manier diefstal wordt voorkomen. Wat wordt er trouwens bedoeld met een bepaald soort vrouwen? Graag uitleg

  14. HET HEUPTASJE IS HELEMAAL TERUG…

    De versies uit de jaren 80 zijn NOR DUNE! Maar er zijn ook hele gave hippe heuptasjes te koop hoor. Ze zijn erg handig voor als je gaat stappen of naar een festival gaat, altijd je handen vrij.
    Check http://www.heuptasjes.org en http://www.bimbeaudelux.com voor ECHT hippe heuptasjes!

Geef een reactie

