Eraf!

kort.jpg

Het gaat er weer af ! Mijn kunstmatige krullenbol wordt weer een kort koppie :)

Ik had eigenlijk gedacht dat ik deze zomer al een kort koppie zou hebben, maar de krullen zaten nog zo mooi (en de uitgroei was eigenlijk nog niet lang genoeg om de krullen er echt uit te knippen) en dus liet ik het de laatste keer bij de kapper alleen bijknippen.

Inmiddels willen mijn krullen mij echt niet meer en wil ik mijn krullen echt niet meer ;) Nu is de afspraak dus gemaakt: de 25ste (eerder kwam niet uit door de drukke agenda én de vakantie van de kapper, haha – nooit gedacht dat ik me daar iets van aan zou trekken) staat genoteerd in mijn agenda en die van de kapper.

Eerder was ik het type dat ’s ochtends besloot dat ik naar de kapper wilde. Ik belde alle kappers af wie plaats had en daar ging ik dan naartoe. Sinds een jaar of zo zit manlief bij een hele hippe en leuke kapper. Daar ben ik dus de laatste paar keer ook naar toe geweest (om krullen te zetten en een heel ander kapsel te nemen en daarna om het dus bij te knippen). Nu is het aan haar om de nieuwe metamorfose te laten slagen!

Hoe vast zit jij aan je kapper?

Kus,

18 Reacties

  1. Ik kan me je al helemaal voor stellen met een kort koppie! Staat je vast helemaal geweldig! Ik ben ook erg verknocht aan mijn kapper, Hairtoday in Zwolle. Ze knippen daar allemaal even hip en geweldig, maar er zit wel een prijskaartje aan vast. Vandaar dat ik de laatste keer dat ik naar de kapper ging besloot het toch maar weer eens in Meppel te proberen. Ik kon de kapster er maar niet van overtuigen dat ik écht een mengsel van stekeltjes en lange lokken wilde. En dus liet ze mijn pony langer dan ik wilde. Dat stond op zich best oké. Een beetje braver dan ik gewend ben, maar stom was het niet. Inmiddels is het wel stom. Want mijn haar groeit snel en die pony dus ook. Ik ben dus maar met haarbanden, knipjes en elastiekjes in de weer om er nog wat van te maken. De volgende keer weer gewoon naar Hairtoday! En dan het volgende dilemma: ga ik weer voor kort of laat ik het langer groeien?

  2. @ San: ik heb het ook al vaker kort gehad, maar nu wordt het waarschijnlijk ultrakort. Spannend!! Ik heb er superzin in :)

  3. Mijn ma is een kapster… best wel handig. Jammer genoeg gaat ze naar de andere kant van de wereldbol verhuizen. Moet ik voor het eerst in 24 jaar een kapper zoeken!!! GEEN ZIN IN :(

  4. Het staat je wel leuk zo, dat kapsel. Ik neem tenminste aan, dat de vrouw op de foto een look-alike is van jou. Maar goed, jouw vraag. Ik zit vastgebakken aan een kapper. De vriendin van mijn dochter knipt mij en dat is wel zo makkelijk.

  5. Ik zit sinds 1,5 jaar weer bij mn oude thuiskapster van vroeger…
    En dat bevalt erg goed….
    Benieuwd naar je korte koppie!

  6. @ Vedat: hahaha, niet echt een look-a-like hoor. Ik heb echter wel dezelfde kleur haar en bruine ogen, maar mijn toet is toch echt wat boller ;)

  7. Mijn haren die hebben vandaag ook een beurt gekregen, heb ze weer wat korter laten doen. Is voor de zomer veel handiger.Tja en iedereen moet zelf weten wat ze met hun haren doen.

  8. het maakt mij niet echt uit naar welke kapper ik ga, heb geen vaste stek waar ik altijd naartoe ga/ging…

    vroeger riep ik dan als ik in de stoel zat van “doe maar wat” … dat vinden kappers dus echt het gaafste wat je kunt doen… haha… ik ben dan ook niet zo dat ik ondertussen dan nog helemaal aanwijzingen ga zitten geven… doe maar wat, maar niet dit en wel dit etc etc… Nee, doe maar wat is doe maar wat…

    nu wil ik het graag wat langer houden, dus heb ik wat meer aanwijzingen.

  9. Oh maar net zoals op het plaatje/foto? Dát is even leuk! Zomers!

    Omdat ze bij mij het kleuren steeds een beetje verknallen (pas na 6x zelf met zilvershampoo thuis wassen is de grijze gloed weg van mn hoogblonde kleur) denk ik na over een nieuwe kapster..

  10. Kappers vormen voor mij een drama, geen idee waarom. Ik plan maanden en maanden te gaan … ga dan niet hoewel mijn spiegelbeeld dan toch echt zegt *bleggh bleghh bleghh*.

    Ooit had ik heel lang haar en op een mooie zomerse dag besloot ik het moet eraf. Ultra kort (leek wel een boedistische monnik) en dát stond stukken beter dan het lijzige lange.

    Toen op een dag omdat ik per slot van rekening toch al een moeder was *grinnn* nam ik een bob lijntje. Beetje saai dus liet ik in het midden het zaakje korter knippen, beetje palmboompje effect. Jaren mee gelopen.

    En nu gewoon kort en breeduitstaand mét het everlasting kuifje (zit gewoon een vreselijke kruin). Zeer vlot en opper vrouwelijk.

    Sjo … dat waren weer mijn ontboezemingen.

  11. Ik heb een bloedhekel aan kappers. Mijn lief knipt nu al jaren mijn haar. En ik ben er tevreden over.

  12. Oeoeoeoeoeh het gaat gebeuren! Vind het dapper hoor, maar kort staat je vast geweldig. Geef je de kapper cart blanche of moet het zoals de foto hierboven?

  13. Ik moet helemaal niks van kappers hebben. Ben er dan ook al 20 jaar niet geweest…

  14. @ Anita: ja hoor, mijn favo-leus is ook: doe maar wat hips wat je denkt dat past bij mijn gezicht – en dan gaat zij glunderend aan de slag.

    @ Lijn: carte blanche – als het maar kort is zonder krullen ;)

  15. Het was zeker gezellig. Essie + vriendin en Erica waren er deze keer bij.
    Benieuwd hoe het korte koppie jou straks écht staat ;)
    Hier is mijn lief de kapper en het martelwerktuig heet tondeuse :p (3mm)

  16. Zo vast dat ik in Utrecht nog niet ben geweest. Ik plan het zo dat ik in Deventer naar de kapper kan. Daar heb ik een favo en een tweede keus. Omdat ik altijd gewoon binnen stap en ze in principe werken zonder afspraak, kwam ik de laatste keer (afgelopen vrijdag) terecht bij mijn tweede keus. Ik heb het dan ook niet laten knippen, alleen later verven. Ik wil eigenlijk nog eens terug naar de favo om me te laten knippen, maar het is wel een mijl op zeven voor een simpele kapper.
    Misschien moet ik de volgende keer maar eens in Utrecht, er zijn hier vast ook mensen die kunnen knippen…

  17. Niet enorm vast maar toch vast! Een vriendin van mij studeert nu voor kapster, en ze doet het enorm goed. Snel even puntjes bijknippen of een ander model is altijd leuk…
    Voor de echte verwenbeurten ga ik naar een kapsalon waar je altijd iets te drinken krijgt, leuke recente boekjes liggen, waar je ook je nagels kan laten doen en waar de kapsels altijd een hip accentje krijgen..

    Ow ja, en het haren wassen is hoofdmassage zaaaalig

  18. Tsja, ZO’N kort koppie willen we allemaal wel, leuk hoofd ook! Ik knip zo eens in de zoveel tijd – ga veel te weinig naar de kapper geen tijd ( ; – mijn krullen eraf met in mijn hand een knipsel van het mooiste leukste kortharige model dat er bestaat. Om het daarna altijd toch maar weer te laten groeien..

Geef een reactie

