Poetsen

tandenborstel.jpg

Jullie weten inmiddels wel dat ik geen poetser ben in huis. Als het gaat om mijn gebit ben ik echter wél een fanatieke poetser. Heerlijk om met je tong over je net gepoetste tanden te glijden en de tandpastafrisheid in je mond :)

Ik koop vrij frequent (volgens mij) nieuwe tandenborstels, zo’n eens per twee maanden denk ik. Elke keer een ander kleurtje, zodat de wastafel een beetje wisselend kleurt.

Sinds ik lekker vanuit huis werk, is het natuurlijk makkelijk om mijn tanden gewoon na elke maaltijd te poetsen. Ik had eerder op het werk ook wel een noodtandenborstel, maar die gebruikte ik eigenlijk zelden.
Nu poets ik dus drie tot vier keer per dag mijn tanden. Af en toe spoel ik daarnaast met van dat mondwater, maar wat ik dan weer veel te weinig doe, is flossen..

Hoe staat het met jullie poetsgedrag?

Kus,

14 Reacties

  1. Zozo je bent fanatiek hoor!!
    Vóór mijn beugel deed ik 1 a 2x per dag mn tanden poetsen en af en toe is flossen.
    Nu met beugel doe ik het 2 a 4x per dag, hangt er vanaf hoe vaak ik de deur uit moet, haha.
    En tandenstoken en spoelen met regelmaat…
    Dus ik doe mijn best.. Maar het is geen leuke hobby van me. :P

  2. Flossen? Heb ik een gruwelijke hekel aan! Volgens mijn tandarts is dat niet te zien want mijn tanden zijn altijd keurig in orde. (Gelukkig!)
    Poetsen doe ik 3keer per dag, xx

  3. iedere keer als ik het huis verlaat en uiteraard voor het slapen/vrijen gaan! ben in tien jr ook pas 2 keer bij de tandarts geweest. onderhouden voor herstellen…

  4. Tja, wat moet ik daar nou op zeggen? Laatst had ik zomaar ineens een rampgebit, aldus de tandarts.
    Sindsdien ligt mijn wasmeubel vol met flosklossen, harde en zachte borstels, mondwater van de tandarts, mondwater uit de supermarkt en handborsteltjes.
    Maar ik beken: die flosklossen liggen er alleen voor de sier, dat mondwater brand mijn bek uit en die tandenborstels zijn of te zacht of te hard.
    Nouja, ik ben wel braaf: poets twee keer per dag, flos een keer per week (duurt wel een half uur, als ik het volgens de instructies doe!) en gebruik om de dag mondspoeling.

  5. Lieve Bijzonder & Broertje,

    Is het al gelukt met de Lowlandskaartjes? Jullie zullen het niet geloven, maar wij hebben gisteren VIER kaartjes gewonnen bij de Grolsch-actie waarbij je codes moet invoeren die op de lipjes van de actie-8packs Grolsch in moet voeren. Nu gaan onze kaartjes helaas op aan onszelf en de twee mensen in onze vriendengroep die óók achter het net hebben gevist wat kaartjes betreft, maar zoals jullie begrijpen zou dit bèst een luceratieve tip kunnen zijn ;)

    Ohja, nog één tip: wacht met het invoeren van je lipjes tot 23.00 uur, want dan is het ‘happy hour’ en maak je meer kans!

    Heel veel succes!

    An

  6. @ An: hey wat super! Slimme zet ook :)
    Mijn broertje heeft inmiddels via een andere weg een kaartje gevonden. Voor iets meer dan de normale prijs, maar hij kan wel :) Mogen jullie gezellig met zijn alle genieten in de blubber ;)
    Wel gaaf dat je nog even de tip door komt melden! KUS

  7. Hmmm poetsgedrag. Elektrisch 2x per dag. Mijn tandarts heeft me de laatste keer geadviseerd te stoken. Maar dat doe ik dan braaf een paar weken en dan verwaterd het weer. Geloof dat ik in september weer een controleafspraak heb, dus moet maar weer eens aan de slag…

  8. Flossen nee, niet meer sinds ik er twee vullingen mee uittrok. Maakt ook geen gebruik van die kleine borsteltjes die je in je mond stopt tussen je tanden (heeft spleetjes en de borsteltjes kwamen muurvast te zitten). Poetsen ja .. afhankelijk van mijn bui – die bepaald het aantal keren- maar minimaal 2x daags. Mondwater alleen als ik met mijn mond open heb geslapen – de smaak is dan niet weg te werken.

    Verder een prachtig en bovenal sterk wit gebit en dáár ben ik me toch blij mee!

    *vraagt zich af waar al die tandenborstels bij het inpakken vandaan kwamen en bovendien van wie ze in hemelsnaam zijn* grrrin

  9. Ik houd persoonlijk ook wel van vaker dan twee keer poetsen, als ik er de gelegenheid toe heb. Flossen ben ik heel laks in … Mondwater is overigens heel slecht! Het doodt wel alle bacterien, maar volgens mijn tandarts en mondhygieniste doodt het ook alle goede dingen in je mond.

  10. Twee keer per dag, soms drie keer.

  11. Ik ben niet zo’n fantatieke poester als jij, maar als ik eenmaal bezig ben.. ( : twee keer per dag elektrisch en grondig. Drie a vier keer per dag lijkt me trouwens niet echt bevordelijk voor je glazuur, maar ik ben natuurlijk geen tandarts. Flossen doe ik als ik weer bijna nr de tandarts moet of net ben geweest, te weinig dus.

  12. Ik poets juist TE GOED, heb een Poets Trauma. 2 maal daags poets ik, gewoon omdat ik geen slecht gebit wil hebben. Dan doe ik nog voor dat ik mijn tanden poets Raggeren, en daar na nog Raggeren. En als klap op de vuurpijl spoel ik nog met mond water. En omdat ik niet zo goed overal met mijn tandenborstel erbij kan, ga ik 2 keer per jaar naar de Monhygieniste.

  13. Via via via kom ik hier terecht, zo nieuwsgierig als ik ben blijf ik automatisch hangen op een log waar het opgeruimt en netjes is dus met jouw poets gedrag is niets mis (althans hier).
    Wat een gezellig log en leuke stukjes.
    Is je haar nu eigenlijk zo kort geworden als hier boven?? zelf moet ik volgende week en heb natuurlijke krullen die ik niet kwijt wil maar wel de lengte…..
    Groetjes

  14. Weet je dat het helemaal niet goed is voor je tanden om zo vaak je tanden te poetsen? Vroeger werd wel gezegd ‘3x per dag’, maar door de tandpasta en het poetsen schuur je het glazuur teveel waardoor juist erosie kan ontstaan!

    Ik heb een heel slecht gebit (volgens mij van mijn moeder geërfd), en wil dus de gulden middenweg. 2x per dag, electrisch, met elmex groen (zo’n heerlijke stimorol-smaak!)

Geef een reactie

