Plagiaat

plagiaat.jpg

Wanneer je een artikel van jezelf herschrijft om het vervolgens in een ander magazine  te publiceren dan versie 1, is dat dan plagiaat?? ;)

Officieel niet, aangezien ik van beide de originele auteur ben. Lastig is het wel, want ik moet dus nu een goed artikel herschrijven, zodat dezelfde informatie er in staat, maar het niet hetzelfde artikel is..

Leuke klus voor de vrijdag ;(

Kus,

PS> Wisten jullie dat er zelfs een museum over plagiaat is? Het staat in Solingen en is geopend in het kader van de World Intellectual Property Day – zie de site: http://www.plagiarius.com/museum_plag.html.

7 Reacties

  1. Nee, dat wist ik niet. Ik ga eens even kliken op je ‘link’, naar het museum.
    Fijn weekend!

  2. Oei, dat klinkt lastig! Succes ermee.. Wel gave foto trouwens, zeg!

  3. Oei, dat is inderdaad lastig..
    Succes!

  4. Wel jammer, dat je nu niet in dat museum komt te staan.

  5. Gewoon copy/paste hoor. Veels te mooi weer om te werken :)

  6. @ Robert: haha, en dan mijn freelancereputatie te grabbel (voor het reeds gepubliceerde stuk) en mijn hoofdredactienaam te grabbel (voor het nog te publiceren stuk?? Er zit namelijk een overlap in de doelgroep :)

  7. ik moet er dondersgoed om denken dat ik geen plagiaat pleeg bij het schrijven van mijn scriptie, ik moet overal noten bij zetten en das zo’n rotwerk!
    vet mooie gevel trouwens! ;)
    kus! en succes!

Geef een reactie

