Schoonmaakmotivatie

tegel.jpg

Kennen jullie dat? Te weinig tijd om het huishouden op peil te houden en wanneer er dan iemand langskomt, ga je als een razende wervelwind nog even snel door het huis/woonkamer. Nog even de stofzuiger er door, kussens in de bank goed, de her en der slingerende post even op 1 stapel, afwas in de afwasmachine en de kruimels van tafel. Zoo…. laat het bezoek maar komen.

Vanmiddag kwamen mijn schoonouders meelunchen en dus had ik vanochtend ineens wél tijd om snel wat huishoudelijke taken te doen. Bezoek is bij ons altijd de beste schoonmaakmotivatie. ;)

Kus,

10 Reacties

  1. Nou, bij ons ook hoor! Ik hoor net dat we zaterdag en zondag visite hebben (ja, ze komen logeren), dus mag ik ook weer aan het poetsen!

  2. Heel herkenbaar… tis bijna jammer als vrienden zulke goede vrienden zijn dat ik niet meer gevoelig ben voor zulke impulsen. Of als ze allemaal kinderen hebben dus dat ik denk, ach jah, die vloer is toch weer kruimelig nadat ze langs zijn geweest ;)

  3. LOL om Nienuih’s reactie, aangezien ik een van die ouders ben, ghehe:)

    Zéér herkenbaar verhaal, buiten de nesteldrang periodes om!
    Heb tegenwoordig de zaken keuriog voor elkaar.

  4. Wat een geweldige tegeltekst!

  5. Schoonmoeders… wie dat soort mensen toch heeft geschapen.

  6. Tja zo gaat het bij mij ook meestal haha!!
    Dat tegeltje is echt super!!

  7. Haha, grin, yup, óók last van.. Als er geen bezoek komt kán het ook best wel, maar daar wordt ik idd een stúk uitstelleriger van. Heb gráág bezoek, zeg maar ;)

  8. heb net schoongemaakt omdat er iemand komt voor kraamvisite … haha… dus je kunt altijd nog kids gaan werpen als je je huis een tijdje schoon wilt houden, want er komt wat visite op af hoor, op zo’n pasgeboren babietje ;)

  9. Praat me er niet van. Ik ben hard op zoek naar een betaalbare schoonmaakhulp.

  10. Ik moet al sinds men 7 jaar mijn kamertje kuisen, dus af en toe neem ik ondertussen (12 jaar later) er maar al te graag de woonkamer enzo bij. Het is natuurlijk wel zo dat ik er zin in moet hebben…en tijd voor moet maken.

    Soms kun je je ineens aan een grote opruimbeurt zetten, waarbij je je huis ineens helemaal omtovert, door indewegliggende dingen weg te toveren…heerlijk zo’n proper huis! Tot een week daarna…

    x

Geef een reactie

