Sneaky

sneak-01.jpg

Het fenomeen SneakPreview is in bioscoopland al jaren een superhit. Op een avond in de week (meestal dinsdag of woensdag) wordt een nieuwe film gedraaid die nog nergens in de bioscopen te zien is voor een gereduceerd tarief. Klinkt aantrekkelijk toch? Het addertje (vinden sommige, anderen vinden het hierdoor juist nóg aantrekkelijker) onder het gras: je weet van te voren niet welke film je te zien krijgt.

Ik heb jaren in een bioscoop gewerkt en als personeel wist je wél welke film er kwam. Er kwam elke woensdag een grote groep vaste ‘sneakgangers’ waarvan een deel via internet had opgezocht wat er waarschijnlijk zou gaan draaien. Een ander deel wilde het ook echt niet weten van te voren.

Persoonlijk vind ik het een erg leuk idee. Je kijkt namelijk ook naar films die je normaal misschien niet zou kiezen. Vanavond draait er weer een sneak en ik probeer manlief over te halen er naar toe te gaan. Hij is echter bang dat het een butfilm is die hij voorgeschoteld krijgt ;)

Zijn jullie sneakgangers??

Kus,

edit woensdagochtend: We zijn wel geweest en kregen de film The Last Legion voorgeschoteld. Een avonturenfilm over Romeinen die ik normaal inderdaad niet zou bekijken in de bios. Beetje voorspelbaar, maar ook met humoristische elementen. Het feit dat Colin Firth één van de hoofdrollen had, gaf voor mij de doorslag naar ‘leuke film’. ;)

12 Reacties

  1. ik vind het eigenlijk wel leuk, die verrassing … al heb ik best al wel eens verschikkelijke films gehad… maar goed… het is inmiddels alweer heel lang geleden dat ik in nederland naar de bios ben geweest…

  2. Ja! Maar vooral omdat wij vaak ook al weten wat er draait, van zwager die in de bios werkt. Dus wij gaan niet voor de verrassing. Nee, vrek als ik ben ben ik ook bang m’n geld uit te geven aan een film die helemaal niks voor mij is.

  3. That was me…

  4. Hoi bedankt voor je bezoekje aan m’n blog….
    Ik ben al blij als ik 2 keer per jaar eens in de bioscoop kom en dan is het meestal nog voor de kinderen. De laatste die we daar(metropolis antwerpen) gezien hebben was spiderman 3 eeeeerg langdradig vond ik, maar de nacho’s waren heerlijk haha.

    groetjes

  5. Ik ben nog nooit naar een sneak preview geweest, maar het lijkt me idd wel leuk!
    Ben zowiezo al heel lang niet meer naar de bioscoop geweest…
    Als ik weer een keer in mn wat rijkere dagen kom, staat het zeker op het lijstje…

  6. ik moet bekennen dat ik nog nooit naar een sneak ben geweest… Ik ga zaterdag gewoon naar HP ;)
    kus!

  7. ik vind het ook leuk maar ging vooral in Nijmijgen naar het filmhuis daar, ben ook wel eens halverwege de film weg gelopen als ik er echt niks aan vond

  8. Heb ik eigenlijk nooit eerder gedaan.. toch maar eens aan lief voorstellen ;D

  9. He wat een nieuwe frisse look heeft je log!

    Ben ook nog nooit naar een sneakpreview geweest. Hoewel dat bij ons een goede oplossing zou zijn voor ons smaakverschil vwb films. Jaaaaaa heeeel standaard, ik over het algemeen de romantiek/humor (lees: wijvenfilms), hij de actie/spanning (lees: moord en doodslag).

  10. Nou, ik en Paul vinden dat ook een heel leuk idee en roepen dus al sinds we samen zijn dat we binnenkort eens een keer naar een sneak moeten gaan, maar.. Het komt er nooit van, op de een of andere manier. Zeker nu we wat verder fietsen van de dichtsbijzijnde bios wonen gaan we wat minder vaak en draait er dus meestal al wel een film die we nog moeten zien als we een bios-bezoekje plannen. Maar wie weet, binnenkort.. ;)

  11. Een film met Colin Firth is ALTIJD het bekijken waard! Hmmm, Mr. Darcy in romeinse uitrusting, moet ik zien!!!
    ;-)

  12. @ gezinvan4: heel lang niet gaan en dan Spiderman3 kiezen als eerste biosfilm sinds tijden?? ;)

    @ Lijn: ja, onrust zorgt vaak voor een lay-outverandering hier ;)

    @ Sandrissimo: don’t get your hopes up… hij ziet er vrij ongeschoren en ietwat vadsig uit LOL

Geef een reactie

