blablabla

blabla.jpg

Je kent ze ongetwijfeld: van die mensen die veel praten. Nu sta ik daar zelf ook enigzins om bekend, maar volgens mij is het nog niet écht erg (realiseren kwebbelkousen dat van zichzelf?? Of zit ik gewoon in denial?). Ik heb dus ook zo’n opdrachtgever. Hij praat niet alleen veel en in een razend tempo, maar ook nog van de hak op de tak en redelijk onsamenhangend. Regelmatig heb ik het gevoel dat hij zijn Ritalin vergeten is in te nemen en ook nog eens overspannen dreigt te raken.

Het is echter wel een leuke vent én een goede opdrachtgever. Dus werk ik me door zijn onsamenhangende lange telefoongesprekken heen (waarin hij ook genoeg zelfspot heeft over zijn onvermogen om gestructureerd te denken) door veel samen te vatten en op te sommen. Meer dan eens zit ik met een grote grijns van ongeloof naar zijn enthousiaste wartaal te luisteren. Wat moet het vermoeiend zijn om hem te zijn ;) 

Maar goed: het resulteert er wel in dat ik er soms tegenop zie om hem te bellen. Je bent immers zo een uur verder en die tijd heb je soms niet (of wíl je gewoon niet hebben). Net hing ik weer met een warm oor van het luisteren en zere vingers van het snelle schrijven op – 1 uur en 13 minuten had het gesprek geduurd. Deels was het herhaling van info voor opdrachten die ik voor hen aan het uitwerken ben, deels was het over persoonlijke dingen, maar uiteindelijk ook weer twee nieuwe projecten! Kijk.. en dat is het lusiteren naar blablabla toch wel weer waard :)

Kus,

8 Reacties

  1. Het spreekwoord is “veel geblaat, weinig wol”.
    Maar in jouw geval wel weer 2 nieuwe projecten!! Cool!
    Alvast veel succes met het volgende telefoontje naar hem…

  2. ..en zo is het, bekijk het ook maar een beetje van de positieve kant. Die kwebbelkousen komen we denk ik allemaal wel dagelijks tegen.

  3. ik heb zelf een ingebouwde klok.uit ervaring weet ik dat na vijf telefoonminuten onherroepelijk de onzin aanvangt en kap ik meestal het gesprek af. bij geliefden is het overigens voor de lieve vrede handiger om diezelfde klok maar even uit te zetten.

  4. Wil je eens met mijn schoonmoeder bellen…?

  5. ik ken via via iemand die echt elke dag een paar uur moet sporten anders word zijn vrouw helemaal gek en mag hij niet thuis komen maar mensen zoals hem en jou opdrachtgever hebben mensen zoals jou nodig om goed te functioneren dus je doet met je telefoontechnieken niet alleen jeezelf een plezier (2 nieuwe opdrachten!) maar hem ook :-)

  6. zulke mensen mail ik altijd, maar dan zul je altijd zien dat ze niet per mail reageren, maar jouw terugbellen :S Ja, anders hebben ze natuurlijk ook zo’n lang verhaal te tikken…

  7. Ik herken het helemaal, van de andere kant dan, ik ben degene die onsamenhangende, van de hak op de tak gesprekken voert, ook met die irritante herhalingen, al besef ik dat laatste meestal pas achteraf (anders zou ik het niet doen hé). Ik verkies daarom mail boven telefoon, al kan je natuurlijk niet alles met mail oplossen…
    Enne, het feit of ik wel of niet mijn Rilatine (of Concerta) genomen heb, verandert daar niet echt veel aan, al is het zonder natuurlijk altijd wel erger!
    Soms bereid ik mijn telefoongesprekken zelfs minutieus voor, met nota’s en een schema en de dingen die ik zeker niet mag vergeten te zeggen of te vragen, erg hé?

  8. @sandrissimo: nee hoor, helemaal niet erg. Juist goed dat je het zo voorbereid, anders moet je waarschijnlijk nog vier keer terugbellen en dat kost nog meer tijd ;)

Geef een reactie

