Brölft

bruidsboeket_8.jpg

Het was een bruiloft van een opticien dus het is eigenlijk helemaal niet zo vreemd, maar ik heb mijn ogen uitgekeken gisteren! Op de landelijke lokatie sloten wij ons aan bij de rij om het gastenboek/verjaardagskalender te tekenen bij binnenkomst. Onze op verzoek meegebrachte klusspullen (het bruidspaar gaat waarschijnlijk verhuizen) zetten we in de grote doos  en gooien we de envelop met de geschreven wenskaart (die de ceremoniemeesters in de komende maanden verspreid zullen verzenden aan the newly weds) in de kartonnen brievenbus.
De zaal binnenlopend (gelukkig… geen lange tafels!) zien we het paar al staan. Zowel zij als hij kunnen zo uit een magazine zijn gestapt- wat een mooi stel! Bij het feliciteren stralen hun ogen en een heel klein moment vraag ik me af of ik dit écht niet wil (trouwen – zeker niet op deze manier, maar in een intiemere opzet?). De manier waarop de bruid met terechte trots haar jurk draagt, haar haren ogenschijnlijk nochelant zijn gekapt en haar gezicht natuurlijk is opgemaakt, maakt dat waarschijnlijk iedere vrouw in de zaal met gezonde jaloezie naar haar kijkt. Je ziet het zo vaak anders, over de top: haren te geforceerd opgestoken, een jurk die duidelijk niet lekker zit en zware avondmake-up bij mensen die normaal geen make-up dragen en er hierdoor dus op hun ‘mooiste dag van hun leven’ tien jaar ouder uitzien..

Na het feliciteren van de beide trotse ouderparen (leuk om te zien, ik kende de ouders niet) lopen we door naar de gebaktafel. Geen veel te zoete bruidscake, maar ‘echte bakker’-gebakjes… mmmhhh De zaal is al goed gevuld en daarom gaan wij (een sportvriend, zijn nieuwe vriendin, manlief en ik) staan bij de statafel dicht bij de dansvloer. Bij sketch nummer zoveel blijkt dit heel ongunstig overigens en worden manlief en ik meegesleurd in een soort modeshow :(

De avond bestaat verder uit dansen (op de engelstalige nummers -bij voorkeur niet gezongen door de ‘zingende DJ’-, bij de Nederlandstalige arm-in-arm-nummers haak ik af om drinken te halen), nieuwe mensen ontmoeten en spreken (waaronder dus Lijn en haar man – errug leuk!) en vooral veel kijken. Ik heb nog nooit zo’n gevarieerd publiek gezien op één bruiloft. Van vroom tot ordinair, van boer tot hip. Ze waren er allemaal in alle leeftijdscategoriën. Om al deze mensen te voorzien in hun muziekbehoefte werd er dus van alles gedraaid. Het meest indrukwekkende moment: twee vrienden (waarvan ik er één ken) laten met een piano en zonder microfoon een zelfgeschreven lied horen voor het bruidspaar. Geen ik-hou-van-jou-en-blijf-je-trouw, maar écht bijzonder en gezongen met een rauwe, maar zuivere stem – kippenvel!

Al met al was het een leuke avond. Namen uit verhalen kregen gezichten en ik heb me prima vermaakt. Maar voor alle nieuwsgierigen naar aanleiding van regel 9 (afhankelijk van je scherm) uit dit log:  nee hoor, ik niet! ;)

Kus,

6 Reacties

  1. Haha, ik kan je anders vertellen dat het heel leuk is om te doen hoor ;) Ik was er eerst ook niet zeker van dat ik ooit wel zou willen trouwen, maar nu ben ik echt heel blij dat wij dat wel hebben gedaan. Je kan het invullen zoals je wil (zoals je deze bruiloft hebt omschreven wilden wij het juist niet, terwijl deze mensen waarschijnlijk juist weer zouden gruwen van de onze), en ik kan het niet goed uitleggen, want er verandert niets.. Maar stiekum toch ook weer wel, op de één of andere manier.

    In elk geval leuk dat het leuk was!

  2. Sluit het in ieder geval niet uit…

  3. En nu lees ik dit log opeens met een gezicht erbij, hahaha. Ik vind de toevalligheden nog steeds erg grappig. Was heel leuk jullie te hebben ontmoet!
    1,2,3,4,5,6,7,8,9….tja, tijdens zo’n avond begint het mij ook altijd wel wat te kriebelen…en bedenk ik vooral hoe anders ik het allemaal zou doen ;)

  4. degene die dit roepen trouwen sneller dan het hele dorp. hoewel… ik heb nu (inclusief snoekduiken) al 12 bruidsboeketten gevangen, maar ’t blijft akelig rustig!

  5. :)
    kus!

  6. @ Lijn: ja, leuk hè?! Dat heb ik met jou log net zo. Blijft inderdaad grappig hoe klein de wereld is!
    @ gieling: ik heb dat hele boeket niet eens gezien LOL Dus houd nog maar geen data vrij ;)

Geef een reactie

