Zomerdip

rpmfiets.gif

Het is vakantieperiode. Dat betekent dat veel mensen vrij zijn en willen uitslapen. Fanatiek sporten past volgens  de meesten niet in het plaatje ‘vakantie’. Ze hebben de extra kilo’s er reeds afgetraind (of niet) en ‘zien na de zomer wel weer’. En natuurlijk zijn er veel mensen óp vakantie.

Hoe dan ook: het is rustig tijdens de groepslessen. Vanochtend (de dinsdagochtendles van 9.00 uur is altijd een daluur) was het echt om te huilen: slechts vier mensen zaten er voor mijn podium. Drie van hen waren zeker boven de 60 en hadden last van wat klachten (lees: wilden het dus rustig aan doen).

Nu ben ik behoorlijk fanatiek bij het lesgeven, gebruik instructies die het competitiegevoel aanmoedigen en probeer de deelnemers zo nét dat beetje extra te laten geven, dat ze niet zouden doen als ze alleen zouden trainen. Wanneer je dan op dinsdagochtend voor een praktisch lege zaal met fietsen zit, zie je de bui al hangen voor de komende weken (waarin ik ook nog veel lessen van vakantievierende collega’s overneem) – dat wordt mezelf motiveren ;)

Hoe is het met jullie sportgedrag in de zomer?

Kus

16 Reacties

  1. Ik blijf gewoon 2x per week fysio fitnessen!
    Al ben ik vrijdag niet geweest omdat ik ziek was maar hoop morgen wel weer te kunnen…
    Moet het nog ff aankijken hoeveel lucht ik heb…
    Succes met motiveren!!

  2. Allereerst vind ik he tuiterlijk van jouw weblog mooi. Het valt me wel tegen van die oude mensen. Zelf ben ik ook al 60, maar ik heb een “echte” reden om even niet naar de sportschool te gaan. Ik vind het wel zonde om met mooi weer binnen te gaa sporten, terwijl ik lekker buiten kan zijn. Ik fiets dus buiten, wat eerlijk gezegd meer effect heeft dan het binnen sporten.

  3. Mijn sportprestaties zijn in de zomer net zo slecht als in de winter :(

  4. Je log ziet het meteen ook donker in zie ik ;) Sneu hoor, dat je nu zulke legen zalen hebt.
    Ik sportte voor de zomer al niet en nu dus ook niet. Wel heb ik er al een uur wandelen en een uur schuren opzitten, telt dat ook? Ik voel het al wel in m’n armspieren hoor! En dan ga ik zo verven! Mijn workout voor vandaag!

  5. 3 keer in de week postfietsen, 4 weken lang, daarna nog twee weken lang 6 keer in de week.. das voor mij meer dan genoeg :)
    kus!

  6. Ik fiets lange tochten wanneer het weer het toelaat. Dus het weer mag beter ;)
    Laatst nog ruim 100km gefietst. Had geen kont meer over :p

  7. Geen sport voor mij…

  8. Ooooooooooooh wat is het hier mooi!!!!! Eeeeh sport .. ik zwijg. MAAR als schilderen, schuren, slepen, sjouwen, ruziemaken en meer van dat soort dingen onder de nomer sport vallen, dan sport ik me nu het leplazerus en hoef ik nooit meer iets te doen. Ben asociaal asportief altijd al geweest.

    Ik vind het een prachtige lay-out hier. Doet me denken aan één van mijn huiskamers. U heeft smaak mevrouw!

  9. Oei, je legt de vinger wel op een zere plek… ;-)

  10. Voor het eerst sinds jaren (vanwege mijn altijd-moeie-lichaam) nu al drie keer zes minuutjes gefietst! Hallelujah! Ik val elke keer bijna om als er grote trekkers en veul auto’s langs scheuren, maar hee, ik flik het toch maar mooi!

  11. Is dat spinnen? Daar begin ik dus in augustus mee…dat is pas een zomertechniek ;)

  12. ik wil in de winter ook spinning of zoiets gaan proberen, loop nu hard en heb net gekeken dat volgens mijn schema ik over 3 weken 5 kilometer hard kan lopen (2x in de week) maar ben nu ook een week ziek geweest dus dat schiet ook niet echt op :p bij spinning train je toch ook je buikspieren?

  13. Bij mij is het juist omgekeerd: door het jaar doe ik bijna niets van sport, maar in de vakantie wel. Dan is het tenminste mooi weer en kan je al eens gaan fietsen of gaan lopen :)

  14. boh ja vreselijk, mijn fitnessabbonement liep 27 juni af, en merk het nu alweer dat alles begint te hangen, ga na de vakantie TOCH maar terug, haha
    en ja, mijn danstrainingen 2 keer per week stoppen ook in de zomer, dus ik doe uhm..niet veel meer

  15. Ik klus me momenteel suf… en daarna spin ik weer verder!

  16. Erhm, jaaaaaaa, ik ben al een paar weken bezig met mezelf richting de sportschool te bewegen… het laatste restje zwangerschapsvet mag er nu wel af… Alleen lukt het me nog niet helemáál om er daadwerkelijk te komen, ahum!

Geef een reactie

