Omgedraaide vrouwenhondjes

wentel.jpg

Voor de kinderen is het vakantie. Vakantie moet natuurlijk leuk zijn. Gelukkig vinden we het allevier al erg leuk dat we met zijn viertjes zijn, maar extra leuke dingen zijn natuurlijk extra leuk! Dat kan in hele grote (zoals een uitje naar verkeerspark Assen) en in hele kleine dingetjes (zoals hun lievelingstoetje) zijn.

Vanmiddag pakte ik de broodplanken en het brood voor lunch, toen me ineens door het hoofd schoot.. wentelteefjes! “Zal ik wentelteefjes bakken?” “Wat zijn dat?” “Van die kaneelbroodjes uit de pan” “JAAAAA!”

En zo geschiedde. We zijn allemaal met een volle buik klaar voor de middag. Hemel, wat een machtig spul, maar wat lekker met die gecarameliseerde suiker en kaneel…

Kus,

edit – kwartiertje later: ..zucht.. zou het door al die suiker komen?? Inmiddels zijn de dame en heer voor straf naar hun kamer, na de zoveelste ruzie om niks (dit keer gooide heer een knikker van dame weg). So much voor ‘vakantie = leuk’. Jammer van het mooie weer ook.. Maar goed, dan kan ik nog effe rustig aan het werk. Elk nadeel heb z’n voordeel zullen we maar zeggen ;)

13 Reacties

  1. En dan kan je het allemaal nog zo leuk bedacht hebben….kinderen vinden nukkig zijn soms ook gewoon fijn geloof ik. Hoe vaak wij na een hele leuke dag wel niet moeten zeggen ‘Nou was het zo leuk vandaag, waarom moet je het dan toch nog zo ver laten komen dat we boos op je moeten worden?’

  2. kinderen… vrouwen zijn onpeilbaar, maar kinderen… ik schijn vaak te
    aardig en zelf teveel kind naar ze te zijn in mijn gedrag. feit is dat ik gek ben op vrolijke kinderen. maar ik ken er bv. ook 1 die het gezicht al op onweer zet zodra ze mij ziet… maar een wentelteefje, ja, zo’n teefje wil ik ook wel weer een x op m’n bord.

  3. Die dingen blijven trekken, ook al word ik er kotsmisselijk van. Ik kan me wel voorstellen, dat de kinderen erna ruzie kregen. Alles na wentelteefjes is je immers te veel.

  4. Hm lekker, wenterteefjes! Die at ik altijd op dinsdag tussen de middag bij de vriendin van mijn moeder (onze di-middag oppasmam! was zij).

  5. O lekker, die at ik vroeger ook regelmatig! Wat een traktatie was dat…
    Veel plezier met de kids!!

  6. Kinderen en suiker, gevaarlijke combi. Volgens mij ontbijt het kind van de buren met pure kristalsuiker, die hield haar huilbui van de week zowaar een hele ochtend vol. Amazing!

  7. Die heb ik lang niet meer gegeten…

  8. Mmmm… Ik weet wel wat ik morgenmiddag bij de lunch ga eten!! :D

  9. Mjammie, wentelteefjes! Intussen alles weer pais en vree?

    Mocht je trouwens nieuwsgierig zijn.. er staan foto’s :)

  10. is het toch nog even gezellig geweest :) (bekijk het positief, haha)
    met kinderen weet je nooit waar je strandt.

    (oja, ik ben weer terug in weblogland)

  11. *heet meteen pannekoeken uit het koelvak van de AH ingeslagen* wegens tijdgebrek en het vinden stinken an het bakken. Gaan we van genieten van de week, klontje roomboter en poedersuiker erbij .. en na twee van die dingen ben ik voor jaren weer genezen. Handig hoor ..weblogland!

  12. Da’s lang geleden dat ik dat op heb… ‘k heb ze leren maken op school en dat was lang het enieg dat ik zelf kon maken (dat liet ik de mensen in ieder geval denken… ;)

Geef een reactie

