Jan Steen

jan-steen.jpg

Zoals de meesten van jullie wel weten, houden wij hier een huishouden waar Jan Steen nog van zou schrikken – dat zou nooit op doek verschijnen ;) We zijn nu eenmaal niet van die opgeruimde types, hahaha

Ik ben echter wel een verandertype, een ideale stimulans om het huis weer eens schoon te maken. Zo hebben we gisteren en vandaag de slaapkamers van ons dametje, van ons heertje, onze eigen slaapkamer en het kantoortje omgegooid. De bedden zijn verschoven, kasten opgeruimd en ergens anders neergezet, bureau weer omgegooid en bij dat alles is de stofzuiger langs hoekjes gekomen die hij al lang niet meer had gezien!

De kleintjes sliepen gisteren al in ‘hun nieuwe kamer’ en wij zijn vanavond aan de beurt. Het bed staat nu strak tegen de ramen aan, zonder ruimte aan de achterkant. Ik kruip dus vanaf vanavond over manlief heen in en uit bed. Vind ik altijd supergezellige slaapplekken, maar we moeten nog maar even kijken of het werkt, aangezien ik vaak naar het toilet moet ’s nachts.

Ach.. het huis is in ieder geval weer goed schoon!

Kus,

12 Reacties

  1. Ik moest even terug denken aan vroeger bij het lezen van de eerste paar zinnen. Als mijn moeder iets zei over ons “huishouden van Jan Steen” dacht ik altijd dat ze de Jan Steen bedoelde die Jan, Jans en de Kinderen maakte voor de Libelle.
    Maar dat was vroeger hoor, inmiddels weet ik beter ;-)

  2. Ik lees met héél véél plezier deze logjes van jou :)
    Ze doen me goed!
    Kus!

  3. tis in ieder geval goed voor een blaastraining , erger is wanneer je het bed gaat verschonen (weet er alles van) … slangenmens!

  4. opruimen blijft een crime. maar o wee als de vrouw in mijn stulpje verschijnt… hoe ze het voor elkaar krijgen weet ik niet (en ik wil het ook niet weten), maar eenmaal opgeruimd ben ik een maand bezig om m’n spulletjes weer terug te vinden. zucht! dan toch maar af en toe wat extra stof…

  5. Heerlijk, ik ben niet enige. Het huis is er om in te leven, zeg ik altijd. Soms ruim ik een beetje op, maar we hebben geen toonkamer.

  6. Zo heb ik mijn bed ook staan, en mijn lief blijft gewoon doorslapen als ik ‘snachts over hem heen kruip om vervolgens naar t toilet te sluipen. xx

  7. He bah, vaak naar het toilet zelfs. Ik vind 1 keer al een ramp…

  8. Misschien van plekje ruilen? Of raken jullie dan van slag?

  9. @Lijn: wij hebben sowieso geen vaste plek en wisselen veel. Het is dus altijd een optie :)

  10. Jullie een huishouden van Jan Steen? Toen wij bij jullie kwamen was het ultra opgeruimd en had ik ook de impressie dat het er altijd zo uit ziet bij jullie. Zou het dan zo zijn dat iedereen een rotzooi heeft, behalve als er visite komt? Of zijn er ook mensen die gewoon altijd in een opgeruimd huis wonen? Wij in elk geval niet!

    Leuk dat we jullie tegen kwamen in Meppel! Van kletsen kon het niet echt komen jammer genoeg, omdat ik er met visite was. Volgende keer beter!

  11. ik sluit me helmaal bij eric aan :) en ik droom al weer weken van het omgooien van de woon en slaapkamer, en ik mag nu van manlief dus… helemaal los! ;)

  12. Dus je hebt je (weer eens) in een hoekje laten drukken door manlief?

Geef een reactie

