Werkende moeder

We ontbijten met pannenkoeken, want er is geen brood in huis en ik vertrouw de yoghurt niet. Manlief regelt het douchen en aankleden, terwijl ik de hond uitlaat en naar een interview ga. Eenmaal terug gauw boodschappen doen voor de lasagna van vanavond en brood halen. We lunchen samen, waarna manlief ook snel weer aan het werk gaat. Ik mail die ene opdrachtgever. Corrigeer de kleintjes die knikkerend in de keuken mopperen op elkaar. Neem de telefoon op en praat over de mogelijkheden voor een interview, terwijl ik drinken inschenk voor dame en heer. Ik schrijf driftig door aan de teksten voor de site van een klant. Manlief geeft ondertussen advies over een ontwerp en andersom. De kleintjes spelen boven. Als ik naar de wc ga, negeer ik al het wasgoed dat nog gevouwen moet worden en op het bed ligt. Ik treed streng op wanneer er ruzie dreigt te onstaan en beantwoord daarna nog snel een e-mail. Nu even een logje en dan de was ophangen. Pfff..

Als het goed is, zijn de werkzaamheden van manlief en mij de komende 2,5 week rustiger zodat we optimaal kunnen genieten van de ‘grote vakantie met de kleintjes’. Ik ben alleen bang dat ik door alle drukte vergeten ben dat aanvraagformulier voor mooi weer op de post te doen.. :(

Kus,

edit 18.53 uur: Inmiddels is de rust hier wedergekeerd. Vaatwasser staat aan, droger staat aan, kleintjes liggen in bed, manlief is sporten, hond is uitgelaten en ik ga nu weer aan het werk mét verse pot thee en twee Caramacs. hmmmm

15 Reacties

  1. Pfff, ik word al moe van het lezen van dit stukje. Ik hoop wel voor jullie, dat er mooi weer is. Als het mooie weer toch niet naar jou toe komt, dan zul je zelf naar het mooie weer moeten gaan, tenminste, als je het per se wilt.

  2. @ vedat: ik wil wel, maar mijn bankpas niet ;)

  3. Je hebt het er maar druk mee!
    Geniet van de komende 2,5 week en probeer het werk idd ff een beetje links te laten liggen… ;-)

  4. LOL, oké, ik heb m’n antwoord;-)

    kus!

  5. Psst, op Terschelling hebben ze 200 meer zon-uren per jaar dan aan het vaste land. 200 uur!!! Het is daar mooi weer als het hier plenst. Echt waar.
    Daar hebben ze er iemand voor ingehuurd om die zon-bestel-formulieren aan de lopende band in te vullen en op te sturen.
    Leuke mensen daar ook. Vooral vanaf 23 juli. ;-)
    Wedden dat je bankpas het daar ook leuk vindt?

  6. Fijne vakantie.
    Wij hebben nu bijna 3 weken achter de rug (maandag weer beginnen) én 3 weken (écht elke dag) regen/plensen.

    Het is te doen ;)

  7. Lekker vakantie… hier ook nu. Het weer wordt na deze komende week geloof ik beter.

  8. Caramacs ???

  9. Ha, je geeft een mooie beschrijving van hoe het er bij mij thuis bijna altijd aan toe gaat. :)

  10. Heerlijk! Thee met Caramacs, maar na een halve ben ik al aardig misselijk.
    Fijn weekend! :)

  11. Ik help je hopen dat het weer wat beter gaat worden. Dan lekker “genieten” van de grote vakantie. Oh ja, en eet smakelijk vanavond..

  12. Caramacs? Wat zijn dat?

  13. Dat aanvraagformulier voor weken lang mooi zomerweer… is dat inmiddels verstuurd? ;-p
    Met mooi weer is het toch nét iets meer genieten van rustige(re) (vakantie)weken, helemaal met je eens.

  14. Ik heb wel een aanvraag geplaatst hoor, weet alleen nog steeds niet of ‘ie door de acceptatie heen is gekomen :( Ik hoop op z’n minst de 12e te krijgen..

  15. ik lees er – naast alle drukte, herkenbare, huishoudelijke en werkachtige dingen – maar een ding in;
    JE DOET HET HARTSTIKKE GOED!!!!!

    x

Geef een reactie

