Grapje van de natuur

goudvis.jpg

Ik ben een vrouw zoals de meeste van jullie wel weten. In sommige dingen ben ik ook écht het prototype vrouw, helaas. Zo heb ik het richtingsgevoel van een blinde goudvis (vandaar mijn blijdschap met het fenomeen TomTom).

Ik onthou routes en locaties dan ook heel vrouwelijk via herkenninspunten zoals bomen, huizen, winkels, kunstwerken, grasvelden, et cetera.

Vanochtend had ik een afspraak bij één van mijn opdrachtgevers. Ik ben al veel vaker naar zijn pand gereden (zo’n 30 kilometer bij ons vandaan) en had de TomTom dan ook niet nodig.. dacht ik.

Maar de natuur haalt een grapje met mij uit in dit seizoen. Waar vorige week nog een bruine akker was, staat nu ineens kuithoog Mais bijvoorbeeld of de bomen zijn ineens twee keer zo groot en in bloei of juist uitgebloeid. En dat ziet er anders uit. Dus herken ik zulke plekken niet in mijn vrouwelijke plaatjes-plattegrond in mijn hoofd.

Ik ben goed aangekomen hoor, zonder om te rijden, maar wel een beetje in de war ;)

Kus,

17 Reacties

  1. … may i rest my case…

  2. Hihi.. Voortaan dus toch maar gewoon de TomTom mee… ;-)
    Mooie foto!!

  3. Ik zeg schrijf/zeg niks…

  4. Mijn superexcuus voor verkeerd rijden: ‘Met mij kom je nog eens ergens!’.

    En wat is daar mis mee, mannen?

  5. Bij ons thuis ben ik duidelijk degene met het beste richtings-en kaartleesgevoel. Heeft Rinke wat te veel vrouwelijke hormonen of ik te veel mannelijke?

    Niet weggeblazen gisteravond trouwens?

  6. die tomtom is inderdaad ‘dé uitvinding!

  7. Met mij kom je nog eens ergens, hahaha!

    Wat ik me nu opeens afvraag. Waarom gvd heeft die Tomtom eigenlijk een (dubbele) mannennaam????
    Was RiaRia of BepBep geen mogelijkheid?
    Tss.

  8. Nog nooit zo’n clueless iemand gezien met een wegenkaart als mijn wederhelft.

  9. Toch een Tom-Tommetje aanschaffen?

  10. Ik vind het maar niks die Tomtoms. Heb altijd de neiging terug te gaan praten. ZOiets als: Jajajajaja, NOU WEET IK HET WEL (als je de 100e waarschuwing krijgt dat je bijna de afslag moet nemen). Helaas is mijn richtingsgevoel/herkenningspuntenmethode ook zo slecht dat ik die dingen toch nog handig vind.

  11. HAHAHA! ik onthoud een route pas na twintig keer (enschede vond ik werkelijk een hel in het begin- nu nóg, maar ik kom er niet meer zo int centrum;-)
    ik weet ook nóóit straatnamen, maar wel idd wat er bij dat kruispunt te zien is.

    typisch vrouw, dus? en toch vind peter dat ik best redelijk kan kaartlezen! :D

  12. Dat je wel met een tomtom kkunt rijden, dat vindik bewonderenswaardig. Ik, als man, nou ja… Ik snap zo’n tomttom niet. Ik ga op een andere manier met mijn tijd mee. Ik volg de natuur.

  13. @Susanne: volgens mij heten de twee oprichters/uitvinders allebei Tom

    @Vedat: die natuur volg ik ook graag, maar niet als ik op de weg moet letten LOL

  14. (s)tom-(s)tom…

    (wel een heerlijke aanleiding om weer eens ruzie te maken)

    (we weten trouwens nog steeds niet wat je van the departed vond…)

  15. @ gieling: the departed was heerlijk rauw en goede plotwendingen! ;)

  16. @ mars: haha!

    @ bijzonder: sinds wenen vorig jaar is mijn bijnaam Cor-Cor ;-)

  17. Net als Sanneke ben ik hier degene die altijd kaartleest en altijd de weg vindt. Als het moeilijk drijgt te worden hebben we altijd de afspraak: Gertjan rijdt, ik vogel alles uit. En het lukt bijna altijd. Alleen niet in Zeewolde. Ben je daar wel eens geweest? Ik kom er regelmatig en zodra ik het bordje Zeewolde voorbij ben gereden verdwijnt mijn richtingsgevoel als sneeuw voor de zon.

Geef een reactie

