Fietsrat

sport.jpg

Vanavond eindelijk weer eens lekker kunnen fietsen. Ik merk gewoon echt dat ik een soort van verslaafd ben aan het moe maken van mijn lijf met fanatiek sporten. In de vakantie was ik na twee/drie dagen gewoon rusteloos.. behoefte aan die vermoeidheid. Ik heb mijn vetier dan ook gezocht in het ‘verplicht baantjes zwemmen’. Zwemmen ligt mij eigenlijk helemaal niet. Ik vind het wel leuk, maar ik kan het gewoon niet zo goed. Ik kan alleen de schoolslag en hou er niet van om met mijn hoofd onder water te zijn (al helemaal niet sinds ik lenzen heb)… Niet vanwege de kou of nat haar, maar gewoon omdat ik me dan niet veilig voel of zo.

Manlief daarentegen is een echte waterrat (net als ons dametje en heertje). Met prachtige kracht en souplesse suist hij door het water in een borstcrowl en in twee tellen is hij aan de overkant! Mooi gezicht, maar dus niet voor mij weggelegd.

Zijn er sporten die jullie niet of juist wel liggen??

Kus,

10 Reacties

  1. Ik ben de laatste anderhalf jaar intensief bezig met spinning, maar van nature ben ik eigenlijk ook meer een waterrat. Het nadeel van zwemmen vind ik alleen dat het zoveel gedoe is: op tijd naar het zwembad, jezelf tussen allerlei slome mensen trachten te proppen in een te vol zwembad, omdat die spaarzame uurtjes baantjes zwemmen in de avond altijd veels te druk zijn, dan weer douchen, naar huis met natte haren, katten die chloor zo lekker vinden ruiken dat ze per direct mijn haar op gaan eten.. Ik weet het niet.. Spinning is ook fijn!

    Ohja, en balsporten liggen mij totaal niet. Ik jheb de hand-oog-coördinatie van een dronken aardbei..

  2. Ik houd in ieder geval ook niet echt van zwemmen, ik kan niet zo goed tegen chloor dus blijf de hele dag last houden van mijn ogen.

    Ben van de teamsporten, hardlopen vind ik ook leuk. Sportschool vind ik saai.

  3. Zwemmen is mijn sport, al fiets ik nu wel bijna dagelijks hoor.

  4. dronken aardbei, hahaha… grappig

    het beschrijft trouwens wel echt mijn hand oog coordinatie … dus ook geen balsporten voor mij. zwemmen vind ik wel leuk, maar ook ik ben daar niet goed in…

    eigenlijk ben ik helemaal niet goed in sporten… heb vroeger wel altijd gedanst, dat kon ik dan weer wel,,, dus als ik nu weer mag gaan sporten zal ik wel iets van steps gaan doen, want dat is ook lekker op muziek..

  5. @anita

    alle groepslessen die via het Les Mills programma worden gegeven (wat ik ook doe) worden op muziek gegeven – werkt als uitstekende motivater!

  6. Ik blijf spinning ook geweldig vinden, wordt er na al die jaren nog niet zat van! Op de meeste andere sporten ben ik na een jaar of twee echt uitgekeken. Ben nu gestopt met bodysteps en ga volgende week starten met bodycombat, van Les Mills. Ben benieuwd! Wat ik trouwens helemaal niks vind is fitnessen. Ik kan echt niet voor mezelf sporten. t moet in een groep met een instructeur die je vertelt wat je moet doen.

  7. Zwemmen nee, ook niks voor mij. Ik plons dan ook alleen een zwembad in vanwege de warmte. Ben jaloers op mensen die door het water kunnen suizen. Kan zelf ook alleen schoolslag. Volgens mij is mijn trauma tijdens de zwemlessen van vroeger al ontstaan. Die enge haak, brrrrr.

  8. @ ester: combat is ook helemaal super! En de jam en de balance ook. :)

  9. Hardlopen is eigenlijk echt mijn ding. Het probleem is alleen dat ik het niet ‘eventjes’ kan. Het is pas leuk als ik minstens een uur loop. Natuurlijk moet het douchen naderhand er dan ook nog bij. Vorig schooljaar had ik nog wel eens ’s ochtends een paar uur vrij terwijl de kinderen naar school waren: mijn hardloopmomenten. Maar afgelopen jaar had ik dat niet. Bovendien heb ik het veel drukker gekregen op mijn werk. Jammer voor het sporten dus. Verder kan ik de sportschool wel even leuk vinden, maar niet lang genoeg om er contributie voor te betalen. En teamsporten, neuh.

  10. Ik heb op m’n 10e uit medelijden een zwemdiploma gekregen, doordat ik van scholen wisselde had ik het schoolzwemmen gemist en moets om 7.00 voor schooltijd lessen :s Tis nooit meer wat geworden met het zwemmen jammergenoeg want het is wel kei goed voor je en als ik het anderen zie doen lijkt het me heerlijk maarja.. niet dus ;)

Geef een reactie

