Cosmetisch ingrijpen

aderfuncties.jpg

Botox, implantaten, liposuctie of een facelift. “Dat zou ik nooit doen, aan mijn lijf geen polonaise. Ik vind het allemaal maar onzin!” Het is een veel gehoorde mening, waar toch ook veel mensen weer iets op terugkomen.
Cosmetische ingrepen zijn tegenwoordig geen ‘schande’ meer en ook niet meer alleen voor de ‘elite’.

Er zijn ingrepen waar ik ook niet aan zou moeten denken, maar waarvan ik me kan voorstellen dat mensen ze vrijwillig ondergaan. Zelf ben ik min of meer aan het sparen voor twee ‘ingrepen’. Ik loop al tijden met het plan om mijn ogen te laten laseren (wat een heerlijkheid moet dat zijn, nooit meer geklooi met lenzen en ’s ochtends meteen alles kunnen zien) en de lelijke adertjes in mijn benen zou ik graag laten behandelen met een laser (die lelijke pentekeningen over mijn benen worden steeds duidelijker).

Hoe denken jullie over cosmetische ingrepen?? Aan jouw lijf geen polonaise of zou je toch wel een aantal dingen willen veranderen?

Kus,  

22 Reacties

  1. De door jou eerst omschreven polonaise zou ik idd niet doen. Is meer een werkje voor de psych.

    Van de ogen heb ik ook al overwogen, maar… ook daar zitten nadelen en risico’s aan vast. Het is niet alleen hosanna. Laat je écht goed voorlichten voor je je daar instort.
    Goede klinieken zijn schaars en verknoeien gaat makkelijker dan het beter maken.

    Je ogen zijn een kostbaar bezit!

  2. @Eric: I know – daarom ben ik ook aan het sparen. Ik wil alleen bij díe bepaalde kliniek en die is gewoon nog steeds heel duur. Ze staan voor kwaliteit en gaan niet mee met de ‘hype’ en de lage prijzen.

  3. ik heb hele ongelijke borsten en grote littekens op mijn armen, voor beide zou ik in aanmerking komen om hier vergoed (dit was wel voor het nieuwe zorgstelsel) wat aan te laten doen maar ikzelf zou nooit voor zoiets onder het mes gaan en daarnaast vind ik dat bepaalde eigenaardigheden ons juist uniek en bijzonder maken :)

    ik vind het goed dat de moderne techiek gebruikt wordt om mensen het leven aangenamer te maken (zoals ogen laseren) en als jij die aders erg vervelend vind, go for it! maar ik wordt een beetje misselijk van het huidige schoonheids ideaal en de drang naar perfectie, als iedereen 10% van de energie die men in uiterlijkheden stopt in een duurzamere wereld zou stoppen ziet onze toekomst er ineens heel wat zonniger uit volgens mij :D

  4. Van sommige mensen kan ik me voorstellen dat ze graag ingrepen willen laten doen omdat ze echt ongelukkig zijn.. bijv. brandwonden ofzo.
    Voor de rest moet ik er niets van hebben, je lijf is je lijf, wees er vooral trots op! Het is namelijk jouw lijf. Meedoen vanwege weer een modegril staat me tegen. En vaak vind ik het niet eens mooi…

    Een vriendin van me heeft brandwonden op haar hals en linkerarm. Zij wil pertinent geen operatie hoewel die wel vergoed zou worden enzo. Een andere vriendin had met haar 58 kilo een cupmaat E. Zij heeft ze laten verkleinen, ook vanwege rugklachten. Ze belde toen ze voor het eerst weer uit haar bed was. Jeeee… ik kan mijn voeten zien!

    Het blijft natuurlijk voor iedereen persoonlijk, maar aan mijn lijf geen polonaise. (en nee, ik ben ook niet onverdeeld tevreden over mijn lijf)

  5. Afgelopen maandag ben ik geopereerd aan een tumor in mijn borst. Borstbesparend gelukkig. Voor mijzelf had ik wel al besloten dat als de borst er helemaal af had gemoeten, dat ik dan later een reconstructie zou doen. Vanochtend de hechtingen bekeken en het ziet er niet gek uit. Volgens mij zijn beide borsten nog gelijk en hoeft er niets meer aan gedaan te worden.

  6. Nah, ik zou er niet héél moeilijk over doen om die polonaise aan mijn lijf te hebben. Maar niet te gek natuurlijk. Ik zeg soms wel eens: doe mij maar een lipo voor mijn verjaardag, maar eigenlijk ben ik (na de bevalling straks) heus fit genoeg om het zélf te doen. Mijn ogen zijn in orde gelukkig. Wellicht over een paar jaar die boobs de lucht in…??

  7. Ik wil mijn ogen ooit, over een heel lange tijd misschien ook wel laten laseren.
    Voor nu ben ik nog heel blij met mijn lenzen, heb tot mijn 28ste een bril gedragen, vandaar..
    Enneh, ja, mijn bovenlip mag wel wat voller, maar om echt zo’n naald erin te laten steken, ik weet niet hoor…
    Gemengde gevoelens dus! :-)

  8. Ogen laten laseren heb ik me ook al eens in verdiept, ik weet dat ik ervoor in aanmerking kom, nu alleen het geld nog. Verder staat mijn neus best scheef, heb ik het gevoel dat het steeds erger wordt (ik denk dat ik m een jaar of 10 geleden een keer gebroken heb met voetballen, ik weet dat ie toen kraakte en heel pijnlijk was, natuurlijk gewoon gewacht tot het over was). Naast het cosmetische aspect is het gewoon ook erg lastig/vervelend, zeker als ik allergisch/verkouden ben. Er kan bijna niets door mijn ene neusgat.

  9. Nee, laat maar. Ik vind die lenzen niet erg en zou het echt niet aandurven mijn ogen onder het mes te laten gaan.
    En voor de rest vind ik mezelf wel ok. De fronsrimpel tussen mijn ogen (mijn moeder had ‘m ook en had haar haar daarom altijd in pony) vind ik wel eens jammer, maar ik ben niet van plan er wat aan te gaan doen. Ik ben nou eenmaal geen 18 meer en ik vind het niet erg dat je dat kunt zien. Vervelender vind ik het rode stipje dat sinds een paar maanden op het puntje van mijn neus bivakkeert: dat mag wel weg! Mijn neus is al fors en om ‘m nu nog te accentueren met een rood stipje? Maar hoe kom ik er van af? Geen idee.

  10. Dat je ’s morgens gelijk kunt zien, als jouw ogen gelaserd zijn, dat is nog maar de vraag. Bij iedereen zitten toch de ogen nog half dicht, als ze wakker worden?

  11. Ik kan me voorstellen dat mensen een ingreep laten doen op het moment dat er iets aan hun lichaam is, dat hen ernstig stoort. Maar ik vind wel dat er grenzen zijn: ik persoonlijk vind dat je wel op jezelf moet lijken. Ik denk dat ik een te grote angsthaas ben om heftige dingen te laten doen (ik ben ook niet heel ontevreden over mijn lijf), al zou ik wel graag iets minder kipfilet aan de onderkant van mijn bovenarmen hebben, want omdat ik altijd heb gezommen, zijn mijn bovenarmen erg fors.

    Die adertjes die jij trouwens hebt heb ik ook heel erg en ik ben eens bezig geweest om die weg te laten halen (die op mijn schouders dan, daar heb ik het héél erg doordat ik er ooit eens vreselijk verbrand ben geweest van de zon), maar dat had weinig zin omdat de littekentjes die ervan over zouden blijven (per adrestje een rode stip) net zo opvallend zouden zijn..

  12. Die bon voor door rood licht rijden , 130 euro, zou ik weg weg willen laten laseren….

  13. ik heb op mijn 13de al cosmetische chirurgie gehad ;) het ging over een moedervlek met pigment die ik op mijn voorhoofd had bij de haargrens, in de linkerbovenhoek, dus niet heel erg in het zicht nog, maar goed, die was aan het groeien en toen heeft de dokter me aangeraden om hem weg te laten halen (groeiende moedervlekken zijn natuurlijk nooit goed) het was allemaal gelukkig goedaardig.
    En toen hoefde ik ook niet meer mijn pony zelf te knippen zodat die vlek bedekt was ;)

    Ik denk dat ik niet zou overgaan op operaties/ingrepen als het geen medisch noodzaak zou zijn… maar je weet natuurlijk nooit ;)

    vroeger riep ik altijd dat ik wel liposuctie wilde, maar sinds al die ‘leuke’ tv programma’s waarin ze laten zien hoe dat dan gebeurt ben ik daar ook wel vanaf… moet maar gewoon van mijn luie reet afkomen om wat te sporten vind ik (na de bevalling dus)

  14. De hele boel strak laten trekken vind ik maar niks, je mag aan iemand best z’n leeftijd zien. Maar ik kan me voorstellen dat ik ooit mijn ogen zou laten liften als ik er constant vermoeid uit zou zien, zoals de ogen van mijn moeder en mijn oma. Nou heb ik de ogen van mijn vader, dus dat gehang zal ik wel niet snel krijgen. En als ik van die bulldogrimpels naast mijn mond zou krijgen (wederom: net als de oma en de moeder) zou ik die wel wat op willen laten vullen eventueel. Niet platbotoxen, maar gewoon, wat minder aanwezig laten maken.

    Ik droom van een superglad huidje, dat kun je geloof ik ook laten laseren? Dus als ik daar de centen voor had zou ik dat ook nog overwegen. Van mijn bril heb ik geen last, mijn neus hoeft niet verbouwd en ik hoef geen grote borsten, dus daar zou ik het bij laten.

    ‘Opfrissen’ dus, en niet verbouwen!

  15. Ik weet niet wat ik zou doen als ik geld genoeg had , maar als je ziet wat het allemaal kost . Dat is het mij niet waard.

    Groetjes Chantal.

  16. Ik heb er nog eens over gedacht maar ik denk dat het uit maakt hoeveel externe bevestiging je krijgt dat je mooi bent zoals je bent; mijn lief vond mij zelf een uur na de bevalling prachtig en hoewel ik dat niet snap is het natuurlijk wel makkelijker om tevreden met jezelf te zijn als er iemand is die je vaak verteld dat je mooi bent. Als ik die bevstiging uit mijzelf zou moeten halen zou ik denk ik over een jaar of 10 (ben nu nog maar begin 20) wel openstaan voor correcties :)

  17. Ik vind het allemaal prima zo…

  18. ik heb veel te klagen, maar zou nooit een ingreep laten doen. één uitzondering: toen mijn ogen wat minder werden heb ik ze laten laseren. ‘k vind het nu nog een klein wereldwonder. na de behandeling was mijn eerste opmerking tegen mijn vader: ‘jemig, wat ben jij oud geworden…!’

  19. Om met India.Arie te spreken: ‘ What God gave me is just fine!’

    ;-)

    Al zou ik niet per se (‘n) God erbij willen halen, maar mijn mening is hetzelfde.
    Alles in en aan me werkt, en dat vind ik het belangrijkste. Toch kan ik me goed indenken dat anderen tot bepaalde ingrepen overgaan, omdat ze mentaal en/of lichamelijk last ondervinden van (een deel van) hun eigen lichaam.

  20. Iedereen moet het natuurlijk lekker voor zichzelf weten, we kunnen niet voor iemand anders bepalen hoeveel hinder hij/zij ergens van ondervindt.

    Maar aan mijn lijf ook geen polonaise. Alles “doet het” en dat is het belangrijkste.

  21. @ Sanneke. Als de rode stip op je neus veroorzaakt wordt door een gesprongen adertje (couperose, zoals bij mij naast mijn neus en onder m’n oog) kan je ook die weg laten laseren. Heeft een collega van mij laten doen, voel je niets van alleen je moet de 6 weken daarna niet in de zon (geen goed jaargetijde nu dus). Geloof dat het ook nog meeviel met de prijs, bij haar 3 plekjes voor 50 euro of zo.

  22. @ nienuh: dank voor de tip!!

Geef een reactie

