Washandje

washand.jpg

Gisteravond na het lesgeven sta ik me snel af te douchen. Bij het afdrogen, zie ik dat een collega-instructeur naast me staat te douchen. Uiteraad even gekletst over de lessen enzovoort enzoverder, maar daar gaat het nu even niet om. Ik stond namelijk met enigzins open mond van verbazing te kijken – ze was zich aan het wassen met een washandje!

Ik heb, sinds mijn oma vroeger, volgens mij nooit meer iemand gezien die zich met een washandje wast. Wel even snel over het gezicht (wij hebben ze ook vooral voor de toeten van de kinderen), maar niet iemand die echt onder de douche zijn/haar lijf wast met een washandje. Wij hebben wel zo’n puf, maar eigenlijk was ik me gewoon altijd met mijn handen.

Even later zitten we bij ons thuis en vertel ik mijn verbazing aan manlief en een vriend van ons. Blijkt dat die vriend zich thuis ook altijd was met een washandje! Er gaat een hele washandwereld voor me open ;)

Dus…, hoe staat het met jullie? Washandjes??

Kus,

« »

22 Reacties

  1. LOL, deze washandjesverbazing heb ik ook al meerdere malen gehad. Geen washandjes gebruik hier, meerdere dove gaasbolletjes liggen maar ook die worden nauwelijks gebruikt.

    Mijn oma heeft de washandjesverbazing andersom. Gebruik jij geen washandje, vroeg ze me laatst verbaasd.

  2. Haha, nee, de enige konten die ik er nog mee was zijn die van de katten, wanneer.. Nouja, misschien niet heel geschikt hier neer te zetten. De katten dus, héél soms, maar ik niet ;)

  3. ik dus wel, zit er ingesleten denk ik :)
    kus!

  4. Ik niet, tot een paar jaar geleden gebruikte ik altijd een spons. Nu gewoon mijn handen. Mijn oma zou van haar stoel vallen!

  5. Inderdaad, voor de toetjes van de kinderen.

  6. Haha…. Nee vroeger was dat normaal ja..
    Ik deed het altijd met een spons, tegenwoordig spons, puff of ook met mijn handen. Net waar ik zin in heb…
    Fijn weekend Cath!

  7. Sluit me aan bij Nelis :) Zie er overigens niets ouderwets aan. Gaat mij om het functionele.

    Ouderwets zijn wel die belachelijk grote brillen die tegenwoordig worden gedragen. Dat is zo jaren ’70 :p

    Fijn weekend!

  8. Heb niet iedere ochtend tijd om me te douchen en dan is een washandje bij de wasbak ook erg funktioneel en net wat sneller. Onder de douche gebruik ik ‘m niet.

  9. Eeeh ja hoor hét washandje en anders de spons. Er worden hele ladingen naar het verre canada verstuurd door mijn moeder want daar gebruiken ze washanden zo groot als halve handdoeken en das weer niet lekker.

    Ik was mij nooit bij de wastafel dát vind ik dan weer vreemd, mensen die zich schoon kunnen wassen met zo’n klein teiltje :-)

  10. Helemaal mee eens, er ligt hier dan ook een hele stapel zo goed als nieuwe washandjes in de kast.

    Maar als ik hier boven zo lees, zal ik die toch maar bewaren voor vieze kindersnoetjes, alhoewel ik daar weer hydrofiele washandjes voor heb aangeschaft….nee ik doe dus toch niet mee aan “red de washand”

  11. Euh…ja, wij gebruiken eigenlijk ALTIJD washandjes! En we zijn tóch nog jong en hip! Had vroeger nog 1 andere functie en dat was dan “knikkerzak’. Maar goed, doe mij maar lekker zepen op een washandje!

    of moet ik me nu schamen? Was “red de washand” al opgericht?

  12. Voor het wassen aan de wastafel gebruik ik altijd een washandje. Net als San heb/neem ik niet iedere ochtend de tijd/zin om uitgebreid te douchen, bovendien heb ik altijd geleerd dat het nergens voor nodig is en draag ik graag mijn steentje bij aan een beter milieu. Dus als ik niet douch, gebruik ik er een.
    Onder de douche gaat alles met de puff. Niet met de hand, want dan heb je meer schuim nodig en dat is zonde. Ook iets wat van huis uit meegegeven is.

  13. Ik neem hem altijd mee onder de douche, soms gebruik ik hem wel, soms niet. xx!

  14. Altijd een washandje. Ik vind het juist raar dat er mensen zijn die dat niet gebruiken. Maar het is dus maar net wat je gewend bent.

    Ik heb wel eens zo’n puf gebruikt, maar die is te hard voor mij, dan voel ik me helemaal afgeschraapt. Een sissalhandschoen is ook niks voor mij en de enorme borstel die ik een keer kocht (hij is roze!) is ook te hard. Een beetje scrub is lekker, maar die dingen doe gewoon pijn.

  15. haha waar een mens zich kan mee bezig houden. Niet negatief hoor. Maar was handjes zijn toch nog te verkrijgen in de handel? en ook wij thuis gebruiken het (vooral aan wastafel) in douche spons. Maar ik vind het fijn dat er nog mensen zijn die verwonderd staan van de normale dingen des leven.

  16. Voor de kid’s zijn er washandjes in huis, wij doen het idd met een puff.

    Groetjes Chantal.

  17. A.L.T.I.J.D. een washandje zowel aan de wastafel als in de douche (witte voor gasten, oranje voor mij en paars voor D.U.S.H.I.).

  18. Yep, altijd een washandje. Liggen voor het grijpen in de badkamer. Maar ook puf, scrubhandschoen en spons zijn hier te vinden.

  19. Ook hier worden áltijd washandjes gebruikt. En voor sponsgebruikers: Ik heb pas ergens gelezen hoeveel bacterien er in een spons verblijven. Jammer dat ik het niet meer terug kan vinden nu, maar het was echt shocking.

  20. Ja maar Ester, een spons kan toch ook in de wasmachine? Dus het verschil tussen een washandje en een spons of puff lijkt me niet zo groot. Bovendien gooi je een spons of puff sneller weg dan een washand.

  21. Hier worden washandjes vooral gebruikt voor de kinderen om in de ochtend hun gezicht te wassen

Geef een reactie

