Kroon in de lucht

kroon.jpg

Aanstaande maandag is het zover: Koninginnedag 2007.

Manlief en ik twijfelen nog over wat-te-doen. De kleintjes zijn helaas niet bij ons, dus we hoeven niets kindvriendelijks uit te zoeken. Dagje naar een leuke stad? Utrecht, Deventer, Groningen, Zwolle, Arnhem, Enschede.. ze hebben allemaal de revue al gepasseerd.

Vanochtend op de radio dat het de heetste Koniginnedag ooit kan worden. Nog warmer dan in 1993 – toen ik van ’s ochtends 10.00 uur tot ’s nachts 2.00 de hele tijd heb lopen rennen op het terras van het Mexicaanse restaurant waar ik toen werkte. Die vergeet ik niet meer ;)
(net als de Koniginnedag waarbij we in de ‘file’ stonden in de binnestad van Amsterdam met tienduizenden andere gekken. Dat was die met die treinstoringen waarbij mensen op het station moesten overnachten. Wij waren slim en vertrokken huiswaarts vanaf een ander punt dan centraal, maar laat werd het wel. Ondertussen sjouwden we met een supergaaf tafeltje dat Ptur en Miekuh hadden gekocht – weet je nog Miek? Hahaha)

Hoe dan ook: met zulk mooi weer naar een stad waar je als ‘gast’ bent, is het eigenlijk iets minder leuk. Dan wil je toch gewoon graag op een terrasje zitten en dan maakt het eigenlijk weer niet echt uit waar je bent.

Dus vanochtend mompelde ik nog half slapend naar manlief: “zullen we maar gewooon lekker naar het water gaan? En dan ’s avonds hier in de buurt wat eten?”. Plan goedgekeurd – wij gaan 30 april vieren in de Drenthse natuur. De kroon in de buitenlucht :)

Wat zijn jullie plannen?

Kus,

11 Reacties

  1. Wij gaan waarschijnlijk naar Fryslân :)

  2. Ik vier het net zoals voorgaande jaren in onze hoofdstad. En geen gedoe met treinen want ik heb een gezellig logeeradres :-)
    Jullie ook veel plezier!

  3. Mijn schoonzusje (nou ja, vriendin van mijn zwager dan) Roos is op koninginnedag jarig, dus we zullen weer weinig van het feest meekrijgen, maar vieren een ander feest, in Amersfoort. Nu heb ik het plannetje bedacht dat we om het jaar naar haar verjaardag gaan of zij bij Jip (die de dag er voor jarig is) komen. Volgend jaar gaan we dus wél koninginnedag vieren!

  4. ik ga dan met 30 man in oranje outfit door Londen hobbelen :D

  5. Waarschijnlijk zitten we met een groep vrienden in Amsterdam. Maar als het te warm is en we met onze kater van de koninginnenach in Utrecht (ik woon er nu toch) liever niet in een muffe trein zitten, blijven we lekker thuis en lummelen met z’n tweeën lekker in het park of zo iets.

  6. terrasje met de meiden!

  7. Ik ga rotzooi verkopen op de vrijmarkt in Leeuwarden, en de nacht ervoor naar de heideroosjes (haha) dus dat gaat gezellig worden!

    Moet er niet aan denken om lang te reizen op koninginnedag dit jaar met het weer enzo..

  8. Heel goed plan van jullie. Wat moet je toch ook met warm weer in een stad, laat staan in een van de grote steden.

  9. Soms moet je het gewoon niet ál te ver weg zoeken, toch? ;) Ik blijf altijd in Den Haag, want daar is genoeg te doen.. Eerst de nach (één van mijn favoriete activiteiten van het jaar), de dag zelf de vrijmarkt en het dakterras van mijn schoonzus :D

  10. Ik zit in kopenhagen, dus weinig koninginnedag voor mij!

  11. Weet het nog niet… vroeger ging ik op de dag naar A’dam met vrienden en ’s avonds naar Arnhem… nu zijn er recentelijk twee stellen uit onze groep ‘voorzien’ van kinderen, anderen moeten werken… of komen pas aan het einde van de dag richting Arnhem… ik (of wij) zijn er nog niet uit.

Geef een reactie

