Stress-eter

stophoest.jpg

  • twee boterhammen met kaas en appelstroop
    halve komkommer
    dik plak suikerbrood
    drie rollen stophoest
    kaugom
    zak emping blado (indische kroepoek)
    stuk chocola
    appel

Dit heb ik, samen met een flesje water (0,75 liter) en drie potten thee (á 1liter) vandaag al genuttigd. Ik ben een stress-eter. Mijn kaken staan bijna niet stil als ik – zoals vandaag – tegen de een deadline aanwerk. Ik eet gewoon alles wat ik tegenkom op zo’n moment.

Het is maar goed dat die deadlinestress niet elke dag zo hevig is, dan zou ik kogelrond zijn! Daar valt niet tegenaan te fietsen ben ik bang LOL

Hoe staat het met jullie eetgewoontes onder stressomstandigheden? Eet je meer of juist minder?

Kus,

20 Reacties

  1. muesli-repen!!! niet aan te slepen. en niet te vergeten (weliswaar geen eten) liters thee… dat maakt de geest weer rustig…

  2. Dan vergeet ik te eten… en wil ik aan het einde van de avond/nacht van overwerken het liefst een patatje oorlog, met een aardbeien-shake… en het klopt: dan heeft fietsen geen zin meer, veel te laat om nog te zweten ;-)

  3. Als ik écht strak van de stress sta krijg ik dus echt geen hap meer door mijn strot, ik sla helemaal op slot dan. In langere perioden van ‘gematigde’ stress eet ik wel beter, maar val ik wel altijd af als een tierelier..

  4. met stress eet ik echt minder. Opzich ben ik al niet een van de zwaarsten (nog geen 70k) maar om een voorbeeld te noemen.. vorig jaar januari ben ik tijdens de tentamenperiode 5 kilo afgevallen…
    kus!

  5. Ik eet meer als ik een keer slecht geslapen heb. Dan moet ik gewoon meer eten. Heel raar.

  6. Eet dan meer en val ook nog eens af (eh waar blijft de stress?), eet dan alles ben dan net een vuilnisbak. En roken …

  7. Zo dan je bent flink bezig…
    Met echte stress-verdriet, krijg ik niks door mijn strot, maar met “gewone” stress, eet ik me helemaal het ongans aan chips….

  8. ik eet juist als ik teveel tijd over heb:)
    ging zojuist naar boven met 5 of 6 mini reepjes chocolade, en die zijn weg nu:D verder houd ik me aardig aan de 3 maaltijden en af en toe ’n tussendoortje. Behalve deze dagen natuurlijk dat begrijp je, nu is’t feest:P

    morgen maar weer fietsen dus? :D of vandaag alweer? :D

  9. ik eet vooral als ik me verveel… of als er een bakje met bijvoorbeeld chocoladeeitjes op tafel staat… dan hoor ik ze al roepen “eet mij, eet mij”, tja en dat doe ik dan ook.

    als ik stress heb dan eet ik eigenlijk juist minder.

  10. De ene keer eet ik meer, de andere minder. Hangt van een aantal factoren af.
    Ga je wel genieten van het komende weekend met mooi weer?

  11. Ik eet minder als ik stress heb. Maar mag van mezelf extra lekkere dingen als ik de stressperiode goed afgesloten heb. Net nog een (neger)zoen.

    Dank je voor je leuke krullenmailtje!!

  12. Dan krijg ik geen hap door mn keel

  13. Ik eet uit verveling. Ik kan bijvoorbeeld bijna geen tv kijken zonder eten, de enige remedie is een grote pot thee. Bij een deadline zorg ik wel dat er iets naast mijn computer ligt om mijn hand naar toe te laten gaan, vreemd genoeg blijft de inspiratie dan komen en wordt ik niet afgeleid door andere gedachten. En dan daarna lekker sporten, niet om het eten kwijt te raken, maar om mijn hoofd leeg te maken.

  14. Bij veel stress, eet ik weinig. Maar die rollen stophoest komen mij wel heel bekend voor. Er eentje nemen is gewoonweg onmogelijk. Zouden ze daar een verslavend stofje in stoppen ofzo?

  15. Bij stress eet ik bijna niet, alleen om te voorkomen dat ik flauwval.

    Die stophoest verslaving heb ik ook , kan ik er over praten?

    Groetjes Chantal.

  16. Ik hoor ook bij de eters als er spanning is hoor en ik geloof eigenlijk ieder mens wel.

  17. Ja, ik eet ook anders met stress. Eigenlijk heel normaal en dan ineens MOET ik iets. En vaak iets ongezonds… Dan plunder ik een droppot, zoek ik het huis af naar chocolade (wat ik dus niet in huis heb -preventieve maatregel- en moet ik dus naar de winkel om de hoek). En roken he, oeh zo slecht! Dan heb een uur of drie, vier hard doorgewerkt en ineens denk ik: ik MOET roken. En dan liefst 2 sigaretten achter elkaar. En dan een kwartier later nog een keer. Dan is die concentratieboog weg en tja, dan gaat het mis…

  18. Er is dan niets veilig voor mij. Zelfs de smarties en rozijntjes van de kinderen gaan eraan. Alles wat los en vast zit (wat eetbaar is) verdwijnt dan ongemerkt in mijn mond

  19. Nee, niet echt last van. Ben sowieso niet echt een snoeper, hou wel chocola en koekjes, maar die hebben we op kantoor niet (heel verstandig!).

  20. Van suiker eten krijg je juist stress… daardoor word het glucose spiegel in het bloed verlaagt. omdat het lichaam denkt dat er teveel suiker (glucose) in het bloed zit. En daardoor raak je nerveus en gestrest.

Geef een reactie

