Kippig

kip.jpg

Steeds meer weblogs zijn ingesteld om ‘spam’ tegen te gaan. Volgens mij is het hier bij WordPress zo dat reacties geblokkeerd worden als er teveel ‘links’ aan het bericht zitten. Daarom konden BNN-ers die hun homepage achterlaten vaak niet reageren. Inmiddels heb ik volgens mij iedereen wel ontspamd ;)

Bij punt.nl en web-log.nl moet je soms een code overtikken wanneer je (meestal bij je tweede) een reactie achterlaat. Daar ben ik niet zo’n ster in. Lezen met zo’n gespikkelde achtergrond..

Bij BNN heb ik sinds de relaunch de meeste problemen. Die dansende cijfers en getallen met die gekleurde achtergrondjes. Het gebeurt dan ook regelmatig dat ik een ‘tweede kans’ krijg met een nieuwe code, omdat ik de eerste niet goed heb overgetikt.

Ben ik nu echt zo kippig of hebben jullie er ook problemen mee??

Kus,

20 Reacties

  1. Jaaa die codes bij BNN zijn echt vervelend.. En zwaar onduidelijk ook.
    Ook een van de redenen waarom ik daar ben weggegaan.
    Bij Punt.nl heb ik nog nooit een code in hoeven vullen….
    De codes van web-log zijn wel duidelijker, dan BNN, maar blijf het irritant vinden…
    Maar je bent dus zeker niet de enige…

  2. de codes zijn inderdaad best vervelend maar veel problemen heb ik er niet mee..
    en btw, boek is uit en recensie bijna klaar!
    kus!

  3. Vind een code intikken niet erg, maar die moet dan wel goed leesbaar zijn. BNN is een ster in het zorgen voor weinig reacties ;)
    Op mijn log heb ik dat uitgeschakeld, maar toch wordt er nog wel eens naar gevraagd.

  4. Met het lezen heb ik niet zoveel moeite, ik vind het wel irritant. Bij punt.nl hoef ik nooit een code in te vullen, maar misschien komt dat omdat ik er zelf een log heb.

  5. Ugh ja hou maar op over die spam!
    Ik word echt plat gespamt en ‘controleer’ tegenwoordig dus maar elke reactie maar dat werkt helaas ook niet geweldig.
    En ik herken dat ‘2e keer’ overtypen ook, iets te snel willen en het gaat mis..

  6. Ik heb er niet veel problemen mee, maar vin het wel erg vervelend dat als ik bij BNN uberhaupt dat hokje met dansende letters en cijfers wil kunnen zien ik de beveiliging voor de computer uit moet schakelen. Datzelfde moet als ik foto’s op punt.nl logs wil zien. Irritant! Ik heb BNN altijd het voordeel van de twijfel willen geven, maar hier heb ik eigenlijk geen zin meer in . Is wordpress prettig?

  7. Ik moet even kwijt dat ik je nieuwe foto bovenaan de log érg leuk vind! Geitjes zijn ook zó schattig!

  8. @ San: JA! Ik heb er nog geen moment spijt van gehad! Keuzes uit lay-out, makkelijk updaten, eigen inbreng in sommige dingen en handige statistieken. Ga jij maar snel http://www.santenkraam.wordpress.com vastleggen ;)

  9. @ alle anderen: niet San klieren hè?! Ik zie dat ik het heel makkelijk heb gemaakt voor haar. Als je op de link klikt, kun je het meteen vastleggen.. Niet doen dus, alleen San!

  10. @ Lisette: heb je het tongetje van die linker gezien? Moest er zo om lachen!! ;)

  11. Nee, ik heb er ook heel erg last van hoor! Moet zeggen dat ik éigenlijk veel meer moeite heb met die spikkels van web-log.nl, terwijl die van BNN bij mij altijd wel goed gaan :)

  12. Briljant! Roep ik het natuurlijk metéén over mezelf af: het eerste logje na jou waar ik postte was van Robert.. Waar ik natuurlijk de wiebels niet kon ontcijferen :P

  13. die bij bnn zijn echt heel irritant wiebelig… ik vind een code overtypen niet zo vervelend, maar wel als de letters and cijfers zo vervormd zijn dat ze nauwelijks meer te herkennen zijn… BAH!

  14. Ik? Ik vind het een verschrikking! Even snel een reactie achterlaten is er niet meer bij, soms moet je hem ‘door het kippig zijn’ wel tot drie keer aan toe overtypen -maar ik had hem nu toch écht goed?, niet dus- heel vervelend. Ben blij dat mijn weblog ‘als éen van de weinige’ geen codes heeft.

    xx!

  15. k heb bij BNN precies hetzelfde probleem! Dan denk ik dat ik echt de goede code heb, en toch een foutmelding. GElukkig krijg je een 2e, en een 3e, en zelfs nog een 4e kans!

  16. ow ik word er zo flauw van, ben net zo’n kip als jij hoor. en bij sanneke kan ik wél reageren, maar bij ingay en spruitje niet; daar komt het reactieveld niet heel op mn scherm, waardoor ik niet eens op ‘plaats reactie’ kan drukken. zucht!

    fijn om deze irritaties even te delen he? ;-)

  17. Als je even ziet wat Askimet al voor je tegenhoudt (en dat zijn niet diegenen met ongelooflijk veel links, want daar valt ie je al niet lastig mee) dan ben je toch wel blij dat er nog zoiets is als een anti-spam.

    Tegenwoordig is het zo erg dat je nergens je webadres letterlijk kunt typen zonder er spam op te ontvangen of onnoemelijk veel spamfilters in te stellen.

    Zo’n nummertje kan soms wel handig zijn. Maar dan inderdaad niet te overdreven. Bij my.opera (blogservice van opera) zijn ze bijvoorbeeld perfect. Haast gewoon getypt.

  18. Ik vind ze ook zwaar irritant, het weerhoudt mij er echt van om vlug even wat achter te laten. En ik heb al zo weinig tijd (er voor) over. Ik ga ook weg bij BNN, wil een ander log, en zit te denken aan punt.

  19. Kippig ben je zeker niet. Ik tik soms maar iets in, in de hoop, dat de volgende code wel een beetje leesbaar is. Ik heb er zelfs aan gedacht op de weblogs van BNN maar geen reactie meer te geven.

  20. Bij BNN zie ik zelfs geen code verschijnen!
    Wel balen, ik kan nooit reageren, die code is er gewoon niet…

Geef een reactie

