Bekijks

italiaan1.jpg

Als je in een dip zit wat betreft je zelfverzekerdheid moet je gewoon even een weekje naar Italië gaan! Het slechte weer (regen, slechts 10 graden, geen zonnebril op kunnen hebben) was jammer, maar de warme blikken van de Italianen doen het altijd goed ;)
Als Hollandaise steek ik met kop en shouders boven de gemiddelde Italiaan uit – figuurlijk dan en dat valt op. De cultuur en de passie van deze Zuid-Europeanen maakt dat zij openlijk laten blijken dat het ‘beeld hen bevalt’. Ik heb veel breedlachende ‘Bon Giorno’s’ en ‘Ciao Bella’ gehoord – heerlijk voor je eigendunk, hahaha
Zakelijke gezien was het ook een heel goede trip. Veel goede contacten gelegd en onderhouden.

Verder heb ik wederom het voornemen mee terug genomen om Italiaans te gaan leren. Niet alleen is dit zakelijk interessant, maar ook gewoon persoonlijk. Het klinkt zo supermooi en het is natuurlijk nooit weg om een taal erbij te leren. Ik kan een halve hand vol Frans en Spaans (dat zou ik natuurlijk ook op kunnen pikken), maar geen Italiaans.

Vaak komt er weinig van zo’n voornemen terecht. Immers, er zijn al zoveel andere zaken die moeten. Het kost tijd en geld, maar toch.. misschien is het feit dat ik het op het log heb gezet een eerste stap? Helpen jullie me herinneren? Grazie.

Kus,

« »

16 Reacties

  1. Io bisogno molti soldi :)

  2. Die ‘Ciao bella’s klonken jou zo als muziek in de oren dat je de volgende keer wel wat terug wilt kunnen roepen? :)

  3. Italiaans is idd een mooie taal…

  4. Bon Giorno! Uno cappuchino, grazie.

    Meer Italiaans kan ik niet. Maar het is precies genoeg ;-)

  5. Ik help je herinneren dat je al zoveel hooi op je vork neemt ;)

  6. Jaa Italiaans is een mooie taal…
    Leuk hoor, moet je echt gaan leren…

  7. Italiaans, Spaans, Frans ik bak er niets van maar mooi klinken doet het wel. Mijn plan .. een stiekeme droom is Hebreeuws te spreken én te kunnen lezen. Later .. als ik groot ben of gepensioneerd wellicht LOL

  8. Oh moeilijk hoor lijkt me dat!

  9. Hé, je bent er weer!
    Italiaans zou ik ook wel willen spreken, of Spaans. Als ik met de trein naar mijn werk ga zit er altijd een vrouw in het Spaans te bellen. Dat klinkt zó leuk. Zit me altijd af te vragen waar ze het over heeft, want spreek dus echt geen woord Spaans. Verder dan ‘si’ en ‘obricada’ kom ik niet :)

  10. :) dat voornemen heb ik ook gehad.. ik heb nogsteeds cursus boekje thuis liggen enzo :)
    maar ik help je wel herinneren ok?
    Kus!

  11. ah, dat wil ik ook graag leren! samen doen?! zo’n prachtige taal, maar op één of andere manier blijft het bij mij minder hangen dan het frans.

    en daar hoort natuurlijk een studiereisje bij:D heb heimwee naar het pravhtige firenze….

    kus!

  12. Oh daar help ik je graag aan herinneren, hoor … Ik wil het zelf ook heel graag leren!

  13. Italiaans leren weet waaraan je begint , het is een onwijs moeilijke taal.
    Ik kan het weten want ik ben het ook aan het leren, gelukkig is mijn man italiaans dat helpt.

    Ciao Chantal.

  14. Zet eens een foto van jezelf hier en gun de Hollandse mannen het ook om jouw eigendunk op te waarderen :)

  15. Begin maar vast met het opzetten van een Italiaans weblog. Bella Donna of is dat Spaans?

  16. Een vriendin van mij is ook al een tijd bezig met een cursus italiaans en ze vind het heel leuk, alhoewel het wel moeilijk is en tijd kost. Ik zal proberen te helpen onthouden!

Geef een reactie

