Crossroads

trapkruising.jpg

Soms sta je op een kruising in het leven. Welke kant ga je op? Vervolg je je weg of sla je af? Ruim een half jaar geleden nam ik een rigoureuze afslag. Ik liet alle zekerheden varen en kreeg daar de vrijheid van een eigen bedrijf voor terug. Zoals de vaste lezers weten, bleek het voor mij de juiste keuze. Mijn bedrijf draait goed ik geniet nog elke dag van de vrijheid en dit succes. Het stimuleert me om door te gaan en dat enthousiasme trekt weer nieuwe projecten aan.

Nu sta ik echter wederom op een kruising. Een aantal weken geleden gaf één van mijn opdrachtgevers al te kennen dat hij mij ook in wilde zetten voor een ander project, maar dat hij dan eigenlijk wilde dat ik in dienst kwam. Het wordt een belangrijk project binnen zijn bedrijf en om dan een freelancer als ‘het gezicht’ neer te zetten is natuurlijk niet heel slim ondernemerswijs.

Vorige week vrijdag belde een andere oprdachtgever. Hij bood me een baan aan. Ik vroeg om bedenktijd en was overdonderd. Van het weekend een smsje dat hij dingen nog wat verder had uitgezocht en me graag snel wilde spreken. Vanmiddag aan de telefoon klonk hij duidelijk: hij wil dat ik bij hem in loondienst kom. Ik kan mijn bestaande projecten meenemen, blijf het gezicht naar mijn opdrachtgevers, maar facturen worden verstuurd vanuit zijn onderneming (klinkt bijna als een soort overname, hahaha). Voordelen voor mij: een goed vast salaris, vrijheid die ik nu ook heb (hij zit in Den Haag en ik kan vanuit mijn thuiskantoor blijven werken), auto van de zaak, pensioenregelingen, et cetera.

Ik heb gezegd dat ik hem uiterlijk morgenochtend laat weten wat ik doe, maar eigenlijk weet ik het al: ik vervolg mijn weg rechtdoor bij deze kruising. Kijken we bij de volgende afslag wel weer verder ;)

Kus,

13 Reacties

  1. Ik denk dat het goed is om je weg te blijven volgen. Je vorige kruising is nog niet zo lang geleden en als je te vaak afslaat loop je in een vierkantje óf snap je de weg terug naar de veilige haven niet meer en verdwaal je op je eigen pad. Het is natuurlijk wel leuk, dit soort complimentjes! Je doet het dus erg goed en als je iets goed doet, zeggen de meeste mensen: “Ga zo door!”

  2. Whoei! Wat een beslissingen om te maken, en zo snel al weer. Maar al die belangstelling is natuurlijk vooral een teken dat je errug goed bezig bent! En dan red je het ook wel alleen!

  3. precies, gewoon lekker rechtdoor gaan als je niet af wil slaan, je komt vanzelf wel ergens uit toch?

    heb btw een nieuwe weblog: http://20six.nl/hetismij (zonder streepjes dus deze keer :P )

  4. sterf met je eigen idealen…!

  5. Wow, dat is wel even een behoorlijke bevestiging (of eigenlijk: twéé) dat je goed bent in wat je doet :) Ik kan me voorstellen dat je er even van overdonderd was, ze weten het goed in te pakken :P Knap van je dat je je eigen weg vervolgt, als dit voor jou goed voelt: go for it!! Moet zeggen dat mijn eerste reaktie “DOEN!” was, maar dat komt denk ik vooral vanuit mijn éigen angst voor onzekerheid op werkgebied (ik denk dat ik dood zou gaan van de zenuwen als ik mijn eigen zaak zou hebben/starten, niets voor mij dus). Voor jou ligt dit heel anders en dan denk ik inderdaad dat de einige juiste keuze “full speed ahead!” is :) En trouwens, dat betekent wel een soort van zekerheid voor als je ooit toch zou bendenken dat je weer in dienst wil: jij hebt zó weer een baan ;)

  6. Tjonge, wat een kansen!
    Ik vind het moedig dat je voor jezelf kiest!

  7. Tjonge, jonge, je bent gewild!

  8. Volg je hart.

    Groetjes Chantal.

  9. Jeetje, wat vleiend! Verstandig dat je voor jezelf kiest. En denk maar zo: mocht je er ooit weer anders over denken, dan zullen ze vanzelf weer voor je in de rij staan! Ha, dat moet toch goed voelen, de touwtjes in de handen hebben!

  10. Wel heel verstandig, dat je jouw eigen weg volgt. Jouw in dienst willen nemen is net als een oneerbaar voorstel. Laten ze jouw bedrijf maar overnemen, dan is er sprake van een hele andere overname. Uit de voorstellen, waarover je nu schrijft, maak ik op, dat ze voor ene dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Misschien is het straks zo ver, dat jij hen kunt overnemen.

  11. Knap hoor, voor jezelf kiezen terwijl er zoveel andere kansen zijn..

  12. Geniet eerst maar van je mooie succes, de vrijheid en alle creativiteit.
    Laat ze maar eens komen met een bedrag met voldoende nullen ;)

  13. Gaat goed met jou !!! Wat is je geheim :)

Geef een reactie

