Nachtdienst

nacht.jpg

Wanneer ik ’s ochtends wakker wordt, is hij nog niet thuis. Ik was me, kleed me aan en smeer een boterham. Al etend loop ik met de hond naast me de straat op. Vaak komt hij dan net aanlopen – terug van een zware nachtdienst.

Zijn ogen staan dof en hongerig, hij is duidelijk moe. Een korte begroeting en geen antwoord als ik vraag hoe het was. Ach.. ik kan het eigenlijk wel zien. Het is zwaar om zo’n hele nacht alert te blijven, je terrein te verdedigen, af en toe een ruzietje moet aangaan of zelfs een echte vechtpartij. Doordat de werkzaamheden buiten zijn, is het extra zwaar – het vroor notabene vannacht. En hij heeft inmiddels al zijn voorjaarsjas aan – arme vent.

Gelukkig kan hij weer overdag bijslapen. Lekker op de bank in het zonnetje of bij mij op schoot. Ik denk dat ik vandaag de deur maar dichthoud, kan hij vannacht ook nog even bijtanken. De buurkatten zullen het een nachtje zonder hem moeten doen..

Kus,

13 Reacties

  1. Haha, wat een grap. Ik dacht, Mars is er éentje van de beveiliging, maar nee.. het is je andere kater ;)

  2. Haha, het duurde even voordat ik doorhad dat het hier over je kat ging :)

  3. PS> Thanksss! Voor de felicitatie! Ik heb er maar een logje van gemaakt, dan kan iedereen de felicitatie’s daar schrijven. xx!

  4. Hihi, leuk logje.

  5. Hihi, leuke log!!!!
    Tja het leven van een kat is soms zwaar…
    Geef ‘m maar een aai van mij!

  6. haha, ik was dus ook duidelijk op het verkeerde been gezet. :)
    Kus!

  7. Haha, de schooier! Is ie zo wild, dat Buusje van jullie? Pix gaat er ook elke nacht wel op uit, maar komt nooit gehavend thuis natuurlijk.

  8. @San: nou Buus wel hoor! Vanochtend had ie weer iets nieuws (naast de gewone krabben en schrammen): hinken met een voorpoot. Even goed in de gaten houden of is niets heeft gebroken, maar zal wel weer loslopen.

  9. Hihi leuk geschreven je verwacht iets anders…
    Een heuse nachtbraker die kater van jullie.

    Ojah wil je mijn log verwijderen uit jouw links.
    Thanx!

  10. Haha, geweldig :) Laat die Buus maar schuiven ;)

  11. Dat ‘natuurlijk’ in mijn reaktie moet ‘gelukkig’ zijn. Ik zat te typen in de docentenwerkkamer en was ondertussen in 3 gesprekken verwikkeld, dan wil je wel eens rare dingen typen.

  12. Leuk geschreven.

    Groetjes Chantal.

  13. Wat lief en zorgzaam :)

Geef een reactie

