Emballage

lege-fles.jpg

We hebben zojuist de lege flessen ingeleverd. “Da’s toch heel normaal?”, zul je wellicht denken. Nou, niet bij ons.

Wij zijn van die types die de lege flessen eerst in de keukenkast ‘opruimen’ en vervolgens in de schuur. Precies.. dan denk je er dus nooit aan als je boodschappen gaat doen.
Hier in huis drinken we eigenlijk niet zo heel veel frisdrank. Af en toe een glas cola (Mars) en in de zomermaanden af en toe een glas rivella, tonic of bitterlemon (ik).  Zo heel hard gaat het dus niet met de verzameling lege flessen.

Maar toch, de lezer die hier vaker komt, weet inmiddels dat wij niet van de huishoudopruimtypes zijn.. We hadden denk ik al wel een jaar verzuimd lege flessen in te leveren. Wel had ik een keer lege bierkratjes (drinken we ook amper) meegenomen. Vandaag reden we dan ook met drie van die grote boodschappentassen én een ikeatas vol met lege flessen + 1 leeg kratje bier naar Appie.

We namen twee apparaten in gebruik voor toch zeker enkele minuten om alles erin te gooien. Maar liefst 53 lege flessen, 10 bierflesjes en een kratje verder hadden we gewoon weer een ‘ouderwets bedrag’ aan statiegeld. Wel had ik een kleine blos van schaamte op mijn kaken ;)

Kus,

11 Reacties

  1. Waar ken ik dat van…

    Alleen de aantallen zijn dan nog hoger… afgelopen zomer 63 flessen rose in de glascontainer… en de rest weet ik niet meer… maar leg dat maar eens uit ;-)

    Helemaal toen mij pa van een afstandje stond toe te kijken en me belde toen ik bij de kassa stond… of hij ook het apparaat nog kon gebruiken en of ze nog genoeg geld in kas hadden binnen ;-)

    Proost!

  2. Je kunt er net niet van op vakantie. ;-)

  3. Idem hier, de lege flessen gaat nog wel, maar het glas in de container en de bierflesjes, dat duurt altijd wel en paar maanden. Toevallig hebben wij dit ook afgelopen weekend gedaan. Toch dat lentegevoel :D?

  4. Haha ohja? Voordat ik boodschappen ga doen kijk ik altijd even onderin ‘het laadje’ in de bij-keuken voor lege flessen. Eigenlijk wel een gewoonte.

    Maar joh, jij bent er nu weer lekker vanaf! Je kunt weer een jaar sparen ;D

  5. En daar kon je je boodschappen toen van betalen? :-)

  6. Vergeet het ook wel eens, maar de handel blijft in de keuken. Het gaat vanzelf in de weg staan :p

  7. Zo dat was dan zeker even nodig.
    Je boodschappen kon je er vast bekant van betalen?! ;-)

  8. tsja, ons balkon in deventer stond werkelijk volgepakt, voor de verhuizing moesten we de oversteek naar de glasbakken wel maken:D wij zijn net zulke spaarders. af en toe brengt peter de zooi weg, die heeft hier de kringloop helemaal ontdekt:D

  9. Hahaha, handig.Maar wel leuk zo’n extra bedragje aan statiegeld :-p

  10. Lege flessen wegbrengen is mijn taak :) Ik doe het iedere donderdag want dan ben ik vrij. De opbrengst hou ik zelf. Soort zakgeld….

  11. Ben blij dat ik niet achter je stond. ;-)

Geef een reactie

