Casual Tuesday

casual.jpg

Gisteren had ik een leuke meeting met een nieuwe opdrachtgever. Ik moest er voor naar Huizen (eindje rijden), maar het was de rit waard, want er gaan leuke dingen uitkomen :) Bij zo’n afspraak zorg je er natuurlijk voor dat je er representatief uitziet. Niet overdadig sjiek, maar wel netjes gekleed. Op beurzen en conferenties moet je er ook netjes gekleed bijlopen en het liefst ook nog een beetje hip. Immers, ik werk veel in de ‘wellness’-branche, waar het draait om je goed voelen en er verzorgd uitzien. Dan kun je niet met een hobbezak aan langs de fabrikanten lopen natuurlijk.

Maar vandaag.. is het casual Tuesday. Vanochtend lekker mijn trainingsbroek (wel een hippe, hahaha) aangetrokken en een gemakkelijk shirtje. Vandaag geen klanten of vergaderingen – alleen maar telefonische contacten.

Mag jij dragen op je werk wat je wil? Of zit je aan een uniform of kledingvoorschrift vast?

Kus,

13 Reacties

  1. Nee, ik moet straks ook in een schortje en zo’n gestreept blousje van de bakker :D

    Huizen is niet zo ver bij mij vandaan! xx!

  2. Ik moet een uniform dragen…

  3. Lekker hoor, van die dagen dat je helemaal mag kiezen ;) Ik moet er representatief uitzien op mijn werk. Ik heb de limit hoogstpersoonlijk al flink op weten te rekken de afgelopen 7 jaar: mijn gympen worden door de vingers gezien, niemand zegt iets van mijn spijkerbroeken en als ik van die hippe korte vestjes draag i.p.v. blazers wordt daar ook niet meer van opgekeken.
    Er zijn nog wel dingen die ik écht niet kan doen: té bloot, té kort, té slonzig, groen/blauw/paars/rose haar, onbedekte tatoeages en hippe hoofddeksels mag ik écht niet. (Het meeste hiervan heb ik overigens aan den lijve ondervonden ;))

  4. Nee, geen kledingvoorschriften, overigens loopt iedereen wel in redelijk ‘oude’ kleding omdat het simpelweg niet te doen is om in je nette kleding te komen. (verstandelijk gehandicapten met gedragsproblematiek).
    Te kort, te bloot en te netjes kan dus niet.

    Soms wel balen als ik onwijs veel zin heb om er juist eens wat netter bij te lopen dan in mijn eeuwige spijkerbroek naar het werk.
    Maar altijd nog beter dan een uniform.

  5. Geen kledingvoorschriften voor mij. Gelukkig maar. Te bloot lijkt me niet handig voor de klas, dus dat doen we maar niet.

  6. Gelukkig mag ik dragen wat ik wil, alleen mag het van mezelf niet te zwaar zijn.

  7. Geen kledingvoorschriften, ik mag binnen redelijke grenzen dragen wat ik wil. Een enkele keer, bij een belangrijke presentatie of bijeenkomst mag het een tikkie netter, maar een zwarte broek met een blousje is dan snel genoeg.

  8. Bij het promotieteam van mijn hogeschool is het gebruikelijk om spijkerbroek+polo of trui van de hogeschool te dragen, everyday casual, heerlijk :)

  9. Ik mag geen korte rokjes dragen….

  10. En part-time ondergoed is ook al verboden…

  11. Helaas, ik zit vast aan een uniform, dat heb je als je in een ziekenhuis werkt…

    Even iets anders;
    Weet je wat stom is.. Ik ben er pas sinds een week achter dat jij, Tica en Cath dezelfde zijn!!!!
    Hmmpff..Blond…..
    :-)

  12. Nee ik heb geen kleding voorschriften. Ik ben nu zelfs aan het werk terwijl ik m’n paardrijkloffie van vanmorgen nog aan heb. Maar als ik klanten ontvang of naar klanten toe moet zorg ik wel dat ik er verzorgd en netjes uit ziet….
    Toch heerlijk he, dat eigen baas zijn? :-)

  13. Ik mag wel dragen wat ik wil, maar zorg er zelf sowieso altijd al wel voor dat ik gewoon goed verzorgd uitzie :-)

Geef een reactie

