Hel

aap.jpg

Wat je al niet voor ze over hebt.. Vanmiddag zijn we met de kleintjes naar zo’n indoor speeltuin geweest. Viekante meters vol met grote apenkooien, trampolines, een spookhuisje, een disco en ballenbakken. Doet me denken aan Theo Maassen die zich afvroeg waarom er geen apenkooiverenigingen zijn. Dat is toch altijd wat iedereen het liefst deed met gym?!

Ik kan me dus goed voorstellen hoe het is voor de kinderen en begrijp hun enthousiasme. Echter, ik bekijk de wereld nu met andere ogen dan twintig jaar geleden. De parkeerplaats was bomvol, de garderobe was bomvol én het hele speelterrein was bomvol. We ploften neer bij het laatste vrije tafeltje. Kinderen trui uit en t-shirt aan en weg zijn ze. In de tijd die volgt komen ze af en toe langsrennen met knalrode wangetjes. Ze zwaaien vanuit apenkooi nummer 2 en zoeken troost na een valpartij. Een pitstop voor ranja en een snoepje gaat in recordsnelheid en weg zijn ze weer.

Ons achterlatend in deze lawaaierige hel. Schreewende, rennende, huilende, joelende, lachende en vooral lawaaierige kinderen omringen ons. Ouders glimlachen naar elkaar met een blik van (zelf)medelij. Een ware hel.. voor ouders dan. Voor kinderen is het een soort apenkooihemel ;)

Kus,

17 Reacties

  1. Dapper hoor, van jullie. Jip is ooit een keer meegenomen door een oppas naar Ballorig, ook zo’n ‘kinderparadijs’. Hij vond het er vreselijk, huilde alleen maar. Dat gaan we hem dus nooit weer aandoen, hoeven we zelf lekker ook niet. :)

  2. Haha ja ik ken het, ga er ook regelmatig heen met mijn kleinere oppaskindjes. Voor hun een feest maar inderdaad net wat je zegt ‘wat een geschreeuw!

    PS> Ik hoor het vanavond of morgen. Het gaat tussen mij en nog iemand (die vanavond op 2e gesprek komt), spannend dus. xx!

  3. Ik dacht.. kom het je nog even vertellen :

    IK HEB DE BAAAAAN !

  4. Neem volgende keer een goed boek mee.

    Groetjes Chantal.

  5. Ben je dan niet blij, dt je dit allemaal voor de kinderen kunt doen? Is toch leuk.

  6. Apen zijn echt leuk.

  7. Oh nee, dat zou niks voor mij zijn inderdaad..

  8. ze hebben wel altijd heerlijke tijdschriften te lezen daar :)
    mooi om te raden wat moederaap daar op die glijbaan denkt…!

  9. oi, dus dat staat ons in de VERRRE roekomst ook nog te wachten? voorlopig heb ik bedacht dat mijn verjaardag een uitstekend moment is om een abonnement op de dierentuin te vragen. Lijkt me fantastisch, Bente is gèk op dieren.

    KUS!

  10. Ooh ja, ik ben er nog nooit geweest maar zie het helemaal voor me nu. Ik hoop dat soort hellen nog zo lang mogelijk te vermijden.

  11. … moet je voor de gein met een groep van 8 jongeren met contactstoornissen gaan …

    (maar goed, daar kreeg ik toen wel voor betaald)

  12. @ Miek: In Emmen neem ik aan? Leuk! Dan kunnen we ook samen, want wij hebben ook allemaal een abbonnement ;)

  13. @ Gieling: Hoe weet jíj dat?? Jou had ik nooit in zo’n pand gezocht LOL

  14. :)
    http://www.ballorig.nl/ballorig.nl/index.html
    :)
    Kom op Bijzonder, zo oud ben je toch nog niet?? :p

  15. Ben één keer in zo’n ‘paradijs’ geweest. Wat mij betreft ook voor het laatst! Ik schrok trouwens erg van het hoge percentage uitgezakte en grauwe moeders, van die vrouwen die helemaal zijn vergeten dat ze nog meer zijn dan een baarmachine…

  16. @ Eric: na ieder bezoek tien jaar ouder! ;)

  17. ik heet de favoriete oom van mijn nichtje te zijn. mijn verrassingstochten hebben mij reeds langs alle speelparadijsjes van nederland gevoerd. zucht!
    het tijdschrift ‘jan’ heb ik daar zittend tussen de moeders ontdekt…

Geef een reactie

