Oude liefde

kus.jpg

Oude liefdes – die moet je volgens mij lekker in je romantische hoofd laten zitten. Je moet niet willen dat je die weer tegenkomt (met aan zijn/haar zijde de partner en kinderen) en je moet ze al helemaal niet gaan zoeken (zoals in een tv programma). Dat kán alleen maar ellende geven. Of je romantische beeld is voor eeuwig verpest óf je hebt écht ellende als de vonk er nog steeds is!  

Mijn échte* eerste liefde op de middelbare school: Rob. Het was niet de jongen waar ik mijn eerste zoen van kreeg (die had ik al gehad van een jongen waar ik eigenlijk niet verliefd op was, maar ik was zo nieuwsgierig LOL). Ik was wel altijd al zo stiekum heul verliefd op hem. Op het moment dat ik wist dat ik ging verhuizen naar een andere stad, was het natuurlijk net het moment dat wij geen van tweeën verkering hadden met een ander. En wat wás ik verliefd!

De klassenavond voor de kerstvakantie was ons afscheid**, want ik zou twee dagen later verhuizen. We dansten, schuifelde op Phil Collins’ When I’m feeling blue.. en zoenden in de meisjeswc. Ik liep op wolken, maar voelde ook verdriet, want ik zou immers verhuizen. De heerlijke dubbele gevoelens van de liefde.

Ik heb hem wel een keer gegoogled – toch nieuwsgierig natuurlijk. Helemaal niets gevonden. Gelukkig maar.. ;)

Kus,

*Ik was als kind/puber onwijs vaak hotel-de-botel-stapel-gek-verliefd. En bij elke liefde wist ik het zeker: dit was mijn ware! LOL echte, heerlijke kalverliefdes dus. In de brugklas was ik net een shommel – ik was of hotel-de-botel óf bezweek bijna aan luduvudu.

**We schreven elkaar nog een tijdje, stuurde wat foto’s en daarna verwaterde het natuurlijk.

18 Reacties

  1. Mooi verhaal Cath!
    Het plaatje is geweldig. ;-)

  2. wel een ontzettend mooi nummer btw :)
    kus.

  3. Kijk eens bij Hyves, mss is hij daar te vinden :)

  4. Haha, dan leken wij veel op elkaar als brugpiepers! Iris (Eye) weet er alles van, want wij deelden die jaren al ons lief en leed op verliefdheids- en luduvudu gebied. Mijn eerste kus duurde was meteen mijn langste kus. Duurde 3 uur! En nee, ook ik was niet verliefd op de meneer van de eerste kus.

  5. Jaa goed idee van Robert, kijk eens op hyves! ;D

  6. 3 uur en niet verliefd?! Als ik niet verliefd op iemand ben dan ben ik na 5 minuten wel uitgekeken.. (vandaar dat ik dus ook maar niet meer doe..)

    Mijn eerste vriendje van de basisschool probeerde laatst een vriendin van me te versieren op msn terwijl hij een vriendin heeft, tsja…

  7. ben meteen even mijn eerste liefde gaan googelen… Mike van de Mierden… ik was 15 en HEUL verliefd ;)
    Ik heb hem later nog wel eens gezien, toen had hij “iets” met een collegatje van mij. Was raar genoeg helemaal niet jaloers, maar het was ook zo’n leuke meid, dat hielp wel ;) Kreeg toch stiekum wel weer vlindertjes van hem, denk dat dat vooral door de schok kwam …

    Kon m trouwens niet vinden op google, maar zoals gezegd… sommige dingen kun je ook maar beter niet weten

  8. Die oude liefdes vallen later meestal tegen… en dan denk ik: toch maar goed dat het niks is geworden.

  9. Oude liefdes …. hmmm.. ik had er veel (maja ben dan ook al oud). Toch is er 1tje die een bijzondere plaats inneemt in mijn hoofd/ Uit elkaar en toch jaren lang elkaar nog in de gaten gehouden. Elkaar ‘bijstaan’ in moeilijke tijden. En na zijn scheiding en de mijne ..heel even .. het nog een keer geprobeerd … oude liefde roest niet? Jawel oude liefdes roesten, gaan voorbij om vriendschappen te worden (het kan wel degelijk). En tegenwoordig ..ach de man is overleden, maar toch in mijn hoofd .. blijft hij mijn beste vriend:-).

  10. Mijn eerste serieuze vriendje woont slechts 20 km verderop (of misschien inmiddels niet meer), toch heb ik hem sinds het uitmaken in de afgelopen 10 jaar nooit meer gezien. Het klopt dus echt dat wij in TOTAAL andere werelden leefden, haha.

  11. Ha ha heel herkenbaar die kalverliefdes.

    Helaas kom ik sinds kort af en toe een ex tegen waar ik behoorlijk ludevedu om heb gehad, dat voelt het wel ongemakkelijk moet ik zeggen (waarom nu net deze tssss… haha ;)

    Heb totaal geen behoefte om op wat namen te ‘googlen’ laat het lekker bij de herinneringen :)

  12. een ex kom ik nog wel eens tegen… 1x per jaar spreken wij af met hen… inmiddels beide dus voorzien… maar onze partners willen helemaal niet mee… deels begrijpelijk…maar we zijn zulke goede vriedjes gebleven. 1x per jaar is wel genoeg… maar toch… zucht! En met z’n 2-en is geen goed alternatief… zitten we beide stilletjes alleen maar terug te denken… er zit ook een hele vervelende periode aan hetverhaal… bedankt voor de herinnering… ik ga maar weekend vieren.

  13. Haha, ik was daar heel laat mee hoor, met écht verliefd worden.. Maar dat was dan ook wel meteen beet, al heb ik uiteindelijk slechte herinneringen aan hem, hij heeft me écht heel erg gekwetst. Toen ik ‘m een jaar of 1,5 geleden dan ook tegenkwam terwijl het net echt ONWIJS goed met me ging, was het dan ook alleen maar leuk, omdat ik hem nog één keertje de ogen uit kon steken met wat hij precies had gedaan en wie hij precies had laten lopen ;) (Niet om arrogant te zijn hoor, maar het wás gewoon zo ;))

    Och, oude liefdes.. Ik hoef het inderdaad niet allemaal te weten. Ben nu veels te gelukkig met Paul!

  14. Leuk, toch denk ik met jou, dat koesteren het leukste blijft.

  15. Morgen is de grote dag hè? Succes hoor!!
    (Jip is vandaag weer helemaal in kleertjes van jullie gekleed, zoals tegenwoordig heel vaak: wat zijn wij blij met die kleren, ze staan hem allemaal zo leuk!)

  16. heerlijk verhaal en ergggg herkenbaar hahahha

    gelukkig heb je uiteindelijk toch je prins gevonden! :-)

  17. haha leuk verhaal ja :D
    mijn eh..eerste echte grote liefde, naja, daar ben ik nog steeds bij

Geef een reactie

