Repeat

repeat.jpg

Vroeger deed ik het al: uren luisteren naar één liedje. Terugspoelen met de cassettedeck en later gewoon op ‘repeat’ van de cdspeler. Uren- en dagenlang luisterde ik naar een bepaald nummer dat ik op dat moment he-le-maal te gek vond. Natuurlijk zong ik uit volle (of eigenlijk.. valse) borst mee!

Echter, dat waren dan nummers die ik dus écht heel mooi vond! Nu luister ik al een paar dagen in zo ongeveer elke vrije minuut naar een nummer dat ik niet bijster aantrekkelijk vind. Ik heb de cdspeler, iTunes, iPod en dvd-speler op repeat staan.

Ik luister naar een of andere Australische band met de naam Evermore. Naar het nummer dat aankomende zondag moet presenteren voor mijn ‘examen’. De choreografie moet ik door en door kennen. Wanneer weerstand erbij, wanneer eraf? Op welk moment staan en wanneer in welke positie zitten? Welke ‘cues’ geef ik wanneer?

Willen jullie wel geloven dat ik er gewoon een beetje nerveus van wordt?! Wat als ik het niet red?

En het plaatje van de band helpt ook al niet: wat een dufferds – vooral die rechter!

Kus,

6 Reacties

  1. Whaha, ja lachen man. Ik deed dat ook altijd. Heel de tekst uit m’n kop leren en dan heerlijk mee blerren.

    Maarrrrr, als het voor school/universiteit is wordt het anders… En aan het plaatje te zien is het ook niet echt mijn stijl muziek dus…. (daarnaast heb ik ook geen idee wat een cue is bijv. hihihi, maar dat zal jij vast heeeel goed kunnen)

    Succes!! :-D

  2. Oh maar dit ga jij redden hoor Cath! You go girl! Nog even.. en je mag die sufferds weer vergeten ;)
    Succes! (of moet ik zeggen Sterkte? :D)

  3. hahhaha ze zien er idd niet echt uit hahahhaha
    arme jij, maarrrrrr je kunt het! echt wel!

  4. Waar in de sessie mag je? Als je nu zorgt dat de mensen flink moe zijn voor je aan de beurt bent, valt het vast niemand op ALS (ik denk dat het met deze voorbereiding perfect moet gaan) je een foutje maakt.

  5. @ Kel: ik kan het nummer na het examen helaas niet vergeten, maar zal het nog een maand verder moeten bestuderen en daarna drie maanden moeten geven in mijn sportschool – hahaha, ik ben nog niet van die kiwiband af!

    @ Nienuh: ik zit precies in het midden, tussen twee pieknummers in. Op zich lekker, maar je fietst zelf ook mee, dus ben je zelf ook al hartstikke moe ;)
    Ander nadeel van een ‘herstelnummer’ is dat je niet zo lekker fanatiek kunt coachen, maar juist de deelnemers moet dwingen om niet te diep te gaan en te herstellen.

  6. haha! ik nam op zaterdag de mooie top40 nummers op een cassette bandje op, ging daarna de mooie liedjes weer zin voor zin afspoelen, dan schreef ik de tekst op:) freaky! dat wa shelemaal mijn hobby:D jammer dat er niets bewaard is gebleven, van mijn 12/13 jarige interpretaties:D

    GO GIRL! komt vast helemaal goed, ook met evermore?! nog nooit van gehoord.

Geef een reactie

