Oogcontact

contact.jpg

Hij keek me diep in de ogen. Ik voelde me ongemakkelijk. Moest ik knipperen? Mocht ik knipperen?

Ik wist dat hij me zo de vraag ging stellen. De vraag waar ik altijd zo’n hekel aan heb, omdat ik het antwoord niet weet. Ik doe het mezelf aan en ik stel me aan, want er ‘bestaan geen foute antwoorden’ op de vraag. Hij wil me alleen maar helpen.

Toch heb ik het gevoel alsof ik jaren terug in het klaslokaal zit en een mondelinge overhoring krijg. Ik heb het niet voorbereid en heb geen flauw benul of het antwoord A of C moet zijn. De D en de C lijken ook zo op elkaar.. zucht. Rood en groen zijn allebei heel helder, welke moet ik nu kiezen?

Na de vragen kijkt hij me nogmaals diep in de ogen en ook hij twijfelt. Mijn antwoorden waren blijkbaar niet goed genoeg, want hij ziet tegenstrijdigheden.. Oh shit. Moet ik nu nog een keer?

Een paar minuten later zit ik weer op mijn fiets. Verbazend over mezelf dat ik me hier elke keer zo druk om maak. Alles is goed en hij gaat me bellen. Eind deze week waarschijnlijk… en dan kan ik mijn nieuwe lenzen ophalen.

Kus,

11 Reacties

  1. Ik ken het. Elke keer vraag je je af of je wel goed antwoord en niet totaal tegenstrijdig. Ik lijk toch altijd weer te slagen :)

  2. oooow gaat het over lenzen! :D
    kus!

  3. LOL, dus jij hebt ook zo’n vreselijke hekel aan een oogtest? ik heb altijd het idee dat ik ervan scheel ga kijken, en op een geg moment weet ik het gewoon niet meer, weet ik niet eens of ik iets zie:))

    xx!

  4. Voor mij geen glas in m’n ogen. Ik hou het bij voorzetramen ;-)

  5. Nou ik ben inmiddels zo ver dat ik (bijna)alles dat verder dan 5meter gaat van REUZELETTERS op de POSTBANK tot gezichten alleen maar wazig zie zonder bril.

  6. Mijn afgelopen oogmeting viel inderdaad ook een beetje tegen. Zei de opticiën bij mijn oogmeting voor mijn vorige bril nog “nou, je bent in elk gevaal heel consequent” zijn er deze keer zelfs vragen onbeantwoord gebleven.

    Gelukkig schijnen ze daar prima truucjes tegen te hebben, want mijn bril is toch echt perfect.. En jouw lenzen vandeweek vast ook!

  7. heeft prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrima ogen .. het komt allemaal door de verkeerde lichtval ….lol

  8. hebbik gelukkig nooit gehad :p

    en uh
    je logt te snel, hou je ni bij :P

  9. Wat een dilemma zeg, waar jij in zat. Het ergste van alles is nog, dat je pas aan het einde van de week weet of je het juiste antwoord hebt gegeven.

  10. Zelfs als je eigen man degene is die die vragen stelt blijven ze moeilijk te beantwoorden. Pffft!

  11. Haha, herkenbaar! Ik ‘moet’ binnenkort weer en ik wil graag dezelfde sterkte houden…

Geef een reactie

