Grocery shopping

grocery.jpg

Ik gebruik mijn lunch even om de boodschappenlijst voor het weekend te schrijven. Zaterdag eten Miekuh en Ptur mee (en Bente uit een potje) en zondag mijn broertje. Ik vind het heerlijk als er mensen mee-eten :) Gezellig en een goed excuus om lekker in de keuken te staan!

Het plan:

  • zaterdag een grote pan verse uiensoep, daarna kip uit de oven met frisse salade
  • zondag uiensoep uit de oven met bladerdeeg en kaas, daarna moussaka met frisse salade

Met de toetjes maak ik me er makkelijk af: ijs.

Het wordt dus een heerlijk weekend kokkerellen. En natuurlijk schaatsen kijken, werken, huishouden en fietsen ;)

Hoe ziet jullie weekend eruit? De boodschappen al in huis?

Kus,

15 Reacties

  1. Hier een druk weekeinde wat straks begint met boodschappen doen. Veel radiowerk en twee uitstapjes. Ben aan vakantie toe ;)
    Veel plezier!

  2. Mijn weekend? Een verjaardag, schaatsen kijken, een vriend terugzien die dan terug komt van wintersport, en veel thee & openhaard.
    Fijn weekend!

  3. Werkt!!!! Hoeft dus geen boodschappen te doen!

  4. Nee, wij gaan zo de boodschappen halen. Voor ons geen weekend kokkerellen, maar een weekend vol verjaardagsvisite. Onze zoon wordt drie morgen. Omdat familie over heel Nederland verspreid woont (Amsterdam, Den Haag, Groningen, Uitgeest en Hoofddorp), is het wel zo praktisch dat wij alle drie binnen een maand jarig zijn. Met één visite in één klap drie verjaardagen gevierd. Vandaag dus even goed met de stofzuiger en stofdoek door het huis. Boodschappen halen en onze borst nat maken voor de verwachte drukte.

  5. Dat klinkt niet slecht :)

    Ik ga zometeen boodschapjes doen maar het zal wel niet veel byzonders qua inkopen worden omdat ik moet leren dit weekend en dus niet uitgebreid ga koken.

    Fijn weekend!

  6. Boodschappen zijn net gedaan. En dan bedenk ik me nu op het precieze moment dat ik morgen bij een vriendin eet en ik dus voor morgen geen eten had hoeven halen. Haha!

    Nou, dan worden het vanavond lekker vega-kroketjes op brood met rauwkost. Zondag chicken-tonight met nep-kip.

  7. @ Marieke

    hmm.. klinkt niet echt aantrekkelijk ;)

  8. Handig dat de visite al vast weet wat ze te eten krijgen. Kunnen ze nog op- en aanmerkingen geven hahaha.
    Cor doet altijd de boodschappen!!

  9. ja, de visite verheugt zich erop!

    :D tot morgen. enneh, geen schaatsen als ik dr ben :P (ik kijk wel de andere kant op hoor)

  10. @ Miek: wat is er mis met schaatsen?? Heb jij daar een hekel aan? Wat grappig. Kom jij toch lekker in de keuken helpen uien snijden – da’s pas om te janken LOL

  11. Ons weekend is voor mijn gevoel vandaag al begonnen, want ik moest wel werken, maar daarna zijn en een heleboel trouw-dingen gaan doen.. Zó leuk! Trouwboekje is uitgezocht, alle papieren zijn ingeleverd, met de feestlocatie onze wensen omtrent drankjes en hapjes geregeld en omdat we nog tijd over hadden zijn we trouwringen wezen passen! Krijg er helemaal de kriebels van ;)

    Dat was ook meteen het spannendste van ons weekend-gebeuren, want vanavond en morgen is Paul er niet, boodschappen zijn al binnen maar het huis moet nog wel schoon… Morgen denk ik ff met mijn broertje de stad in en daarna bakkie doen bij mams en paps :)

    Fijn weekend, geniet van je visite (wordt ik ook altijd heel blij van, maar dan vooral vanwege het opeet-gedeelte :))

  12. Mmmm, uiensoep! Dat lijkt me ook wel wat voor morgenavond! Verder hebben we dit weekend een extreem rustig weekend. In tegenstelling tot het vorige. Daar zijn we flink voor af gestraft met 2 verkouden mannen en eentje echt ziek en een boel verrotte nachten. Nu dus maar even rustig aan. Maandag is voor ons ook nog weekend en dan ga ik ’s avonds nog wel wat leuks doen: naar Su! Ze was hier net nog voor een zeer inspirerend overleg. Mijn hoofd loopt over nu!

  13. Wow..dat je dat allemaal nu al weet. Het enige dat ik weet is dat ik moet klussen in mijn nieuwe huis en moet werken. Eten is een bijkomstige zaak, ik zie wel tegen de tijd dat ik honger krijg. Toch handig om in een stad te wonen waar altijd wel iets open is.

  14. boodschappen? neuh, maandag pas weer.. hoewel ijs me wel lokt trouwens.. ijs kan namelijk altijd, vind ik. :D
    Mijn weekeinde zal voornamelijk weer bestaan uit studeren.. 2 tentamens gehad, met goed gevoel. En nu nog 3 te gaan.. schiet al best op. De 31e ben ik er voorlopig weer vanaf.
    Fijn weekeinde!
    Kus!

  15. Hé, dat klinkt heel goed!

    Mijn weekend begon donderdagmiddag. Vrijdag had ik al een vrije dag en door de storm verviel mijn avonddienst. Lekker lang luieren!
    Gister was Remy ook vrij en hebben we lekker samen rustig aan gedaan. Beetje studeren, beetje huishouden. Hij ging ’s avonds naar een concert (waar hij Wien tegen het lijf liep) en ik had een vergadering.
    Vandaag is R. al weer richting huis voor een afspraak met vrienden en ga ik kijken naar de eerste volleybalwedstrijd in jaren van mijn zus. Vanavond ga ik, als verjaardagscadeau voor hem en hij wil mee meenemen, met een vriend naar een tribute voor Tom Waits en daarna dansen tijdens een 90’s party.
    Morgen heb ik nog helemaal niks gepland. Dan ga ik lekker bijkomen, studeren en me voorbereiden op een drukke werkweek.
    En tussen dat alles door zal ook ik kijken naar het schaatsen.

    Fijn weekend!!!

Geef een reactie

