ICE

mobieltje.gif

Kreeg vanochtend een mailtje van mijn vader met een goede tip. Zet de contactpersoon ICE in je telefoon. Bij het nummer vul je het nummer in dat gebeld moet worden ‘in geval van nood’.

Daar staan de letters ICE ook voor: In Case of Emergency. Wereldwijd begint deze term een begrip te worden. Politie, brandweer en medici zullen in geval van nood in de telefoon van het slachtoffer (een item wat bijna iedereen tegenwoordig bij zich heeft) zoeken naar ICE voor een contactpersoon.

Ik had in mijn telefoon al wel ‘Emergency’ staan (op advies van een Engelse collega er een keer ingezet), maar heb het nu aangepast naar ICE.

Handige tip om de week mee te beginnen, al hoeven we de werking ervan hopelijk geen van allen uit te testen!  

Kus,

Klik op het plaatje voor een artikel hierover in de Washington Post.

edit: Even naar aanleiding van jullie reacties. Het niet de bedoeling dat jezelf of een omstander de ICE persoon belt. Jij bent zelf wellicht buiten westen en omstanders moeten 112 bellen en niet je ICE nummer. Het ICE nummer is voor de hulpdiensten. Politie, brandweer en ambulancepersoneel zullen bij een ongeval in jouw telefoon zoeken naar het In Case of Emergency nummer. Zij weten wat het betekent en worden getraind om daar naar te zoeken. In Nederland is inderdaad ook sos geopperd, maar dat wordt weer afgeraden door de hulpdiensten, omdat wereldwijd dus ICE wordt gebruikt. Hoewel ze vast ook wel even bij de ‘s’ zullen zoeken, als ICE er niet instaat. Of bij ‘thuis’.

14 Reacties

  1. Dat was laatst ook op het nieuws! Op Hyves gaat er ook een doorstuur-bericht heen en weer. Ik heb drie ICE nummers in mijn mobiel staan. Just in case!

  2. ik heb reeds ook een ICE in mn foon staan, je weet maar nooit
    kus!

  3. Hmm, ik had er nog niet echt veel over nagedacht, maar ‘papa’ of ‘mama’ snappen ze toch ook wel?

  4. @Neel en Kel: ja, hoorde dat het nu net ook op het nieuws is. LOL heel actuele tip dus dit!

  5. Het kan nooit kwaad… en er is vast wel een item vrij in de lijst van xxx nummers die je tegenwoordig kwijt kunt.

  6. Dat is wel een slim idee ja, zal het zo even in mijn telefoon zetten! :)

  7. Ik heb er ook 2 nummers in staan ICE, tja had het ook al van Hyves… Maar gied dat het hier nu ook staat, iedereen moet dit gewoon doen, dit voorkomt een hoop problemen..

  8. hmmmm .. denk niet dat ik dat doe .. 112 kan ik wel onthouden

  9. En als je nou eens niet in de mogelijkheid bent om te bellen? (daar gaat het meer om volgens mij…)

  10. goed idee! bij mij staan nu nog de letters BSMM, dat staat voor Bel Snel Mijn Moeder!

  11. Ik heb ‘mama en papa’ staan, in Nederland zegt dat genoeg en ik kom amper in het buitenland.

    Ik heb idd ook al diverse mailtjes gehad.

  12. Heb gehoord dat je beter s.o.s kan doen omdat meerendeel niet weet waar ‘ice’ voorstaat…

    Zag ook op teevee dat ambulance en andere hulpdiensten er niets aan hebben die mogen niet in jouw telefoon kijken tenminste nu nog niet moet eerst de wet aangepast worden.

  13. Leuk dat ik weet wat het betekend, maar een ander?

  14. Dit is al de tweede keer, dat ik er deze week over lees. Ik heb het inmiddels ook al gedaan.

Geef een reactie

