Bewijs het maar eens!

rijbewijs1.jpg

Vol schrik kijk ik naar de brief op de deurmat. RDW? Is dat niet die instantie die boetes uitdeelt? shit… was ik dus tóch geflitst (ik dacht het al te weten, eind november op de weg van Zeeland naar huis, vlak bij Rotterdam)!

Maar nee.. geen bon (althans, nóg niet) ;)

Ik moet mijn rijbewijs voor de eerste keer laten verlengen. In maart heb ik dat handige bewijsje namelijk 10 jaar! Krijg ik ook zo’n mooi en makkelijk kaartje. Mijn broertje heeft in oktober zijn rijbewijs gehaald en dus het nieuwe pasje – ik vind het een vooruitgang.

Heeft één van jullie ‘m al?

Kus,

12 Reacties

  1. not yet, moet wel voor een nieuw paspoort op weg. omdat ik (vanwege wat fiscale voordeeltjes) geen inwoner ben van nederland, moet ik naar den haag.
    hoe luidde de foto-opdracht ook alweer? recht vooruit, niet lachen, kin omhoog…? gelukkig ben ik wereldkampioen chagrijnig kijken

  2. Nee, ik moest helaas een jaar geleden mijn rijbewijs al verlengen, net voor het invoeren van het pasje :(

  3. in 2001 gehaald.. dus ik kan nogwel ff door met de oude versie :)

  4. Jammer, ik moest ‘m in maart laten verlengen en toen hadden ze die handige pasjes nog niet! Moet ik dus nog 9,5 jaar met een papieren versie…

  5. Leuk, ik zal wel dood zijn voor ik ervoor in aanmerking kom, tenzij ik honderd word. :)

  6. nee, ik heb mijn rijbewijs nog maar een jaar of 3. Daarbij zijn de twee auto’s die ik had in de prak gereden (een door mezelf, tegen een boom aan geparkeerd door gladheid, en de ander door Luc (die heeft de uitlaat eronderuit gereden, en heeft een botsing gehad met een brommer die stomme capriolen uithaalde). Voor mij dus maar even geen auto meer :-)

  7. @gieling: nee, nee – niet chagarijnig, maar ‘neutraal’ ;)

    @vedat: dat valt heus mee! Om de tien jaar moet je toch verlengen? Dat red je makkelijk! ;)

  8. Geen idee wanneer ik aan een nieuwe toe ben… wel handig dat ze je tegenwoordig informeren ;)

  9. Nou, ik heb mijn rijbewijs hier (op Saba) gehaald en heb dus gewoon een papieren ding… zelfs nog een maatje groter dan die je in nederland hebt (had)… Wilde vorig jaar toen ik in nederland op vakantie was een mooi mapje ervoor kopen, maar dat paste dus allemaal niet :(
    Wanneer (of eigenlijk als) ik weer naar Nederland terugverhuis, moet ik hem toch weer om laten zetten en dan zal ik ook wel een pasje krijgen.
    Curacao heeft trouwens ook die pasjes al… maar goed, hier op saba dus (nog lang) niet

  10. Ik moet ook in Maart….

  11. Nee…..nog niet. Ben ook wel benieuwd naar het nieuwe rijbewijs.

  12. Eind volgend jaar.. als ik hem voor de tweede keer moet laten verlengen. Tot die tijd dus dat onhandige papiertje. Maar misschien kan het ook wel eerder zit ik me net te bedenken.

Geef een reactie

