Uitstel

knopen.gif

Ik doe niet aan goede voornemens, althans niet vastgepind aan het nieuwe jaar. Ik ben van mening dat je goede voornemens namelijk meteen moet uitvoeren en niet moet uitstellen.

Van uitstel komt afstel zeggen ze altijd. Het is echter niet altijd waar. Ik heb namelijk al 1,5 week geleden het bericht gekregen dat een vriendin van een paar jaar terug (ons contact verwaterde toen ik verhuisde en onze gezamelijke bezigheid ‘paarden en de stal’ ons niet meer bindde) in het ziekenhuis was opgenomen met acute leukemie. Geschokt liet ik dit bericht bezinken. We hadden elkaar al een tijd niet gesproken, maar ik wilde wel graag een kaart sturen.

Het duurde echter een halve week voordat ik de kaart had gekocht. Tussen al die duizende kaarten die je tegenwoordig kunt kopen, was het zoeken naar een mooie voor deze ‘gelegenheid.

Nu ligt de kaart al een week in huis. Ik zie ‘m, besef dat ik ‘m moet schrijven en sturen, maar kon de woorden nog niet vinden. Uitstel met een reden, het was nog te onwerkelijk en tegelijk te pijnlijk realistisch.

Vandaag ga ik ‘m wel schrijven en posten. Laten weten dat ik aan haar denk en dat ik hoop dat ze inderdaad (dokteren geven haar 90% kans) geneest.

Kus,

7 Reacties

  1. Jee, wat rot. Voor haar EN voor jou.
    Weet je, woorden maken eigenlijk niet uit in zo’n geval. Het kaartje an sich zegt al genoeg. Denk dat ze blij zal zijn met jouw gedachten!
    Sterkte!

  2. jee, da’s een heftig ding. inderdaad, ze zal de kaart hoe dan ook, waarderen, en jij zal heus de woorden vinden. maar dat is wel even pittig.
    kus! ow en, ik heb deze week verder geen plannen, als bente beetje beter is…? oei, hoewel, moet ook nog naar martine… :P ik heb zin om nu werkelijk eens langs te komen, mail je nog oké? XX

  3. Wat een rotnieuws zeg zoiets..
    Een kaartje zegt al zoveel, ook al staat er bijna niks op…
    Succes met schrijven!

  4. soms kan het gebaar alleen al meer betekenen dan de woorden die erop staan.
    Veel succes en sterkte ermee..

  5. Jee wat een rotnieuws, ik hoop dat je de juiste woorden kan vinden maar zoals men al zegt. het gebaar daar gaat het om!

  6. Ah bah, wat naar zeg :( Ik hoop met je mee dat alles goed zal komen met haar en wens je succes met het schrijven van je kaart..

  7. Oei, das vervelend nieuws. Zet je wel weer ff met beide benen op de grond he, dat soort nieuws? Succes!

Geef een reactie

