Goed

kerstbal.jpg

Wakker worden in mijn ouderlijk huis in de wetenschap dat we de hele dag de tijd hebben.

Een heerlijke boswandeling alleen met mijn vader en de hond.

Shoppen op de koopzondag, genietend van de sfeer.

Kerstgevoel stimuleren door een drankje in de overvolle kroeg in de stad.

Volgens onze familietraditie met zijn alle genieten van de lasagna van mijn moeder.

Na het eten het uitdelen van gedichten, heel veel kado’s.

Volop genieten van de avond.

Als we omvallen van de slaap (3.oo uur) tóch nog even een spelletje.

Om 4.30 uur tollend op de benen naar bed.

Vanochtend gezamelijk brak aan het kerstontbijt met veel te veel lekkers.

Languit op de bank kijken naar Youp van ’t Hek.

Fanatiek spelletjes spelen, terwijl de ‘voorbereidingsgeuren’ van het eten uit de keuken komen.

Even wegdommelen op de bank.

Even de mail checken en genietend zien dat er niets dringends is (hoe kan het ook anders, het is kerst)

Glimlachend kijken naar papa die in zijn stoel even dut.

Langzaam trek beginnen te krijgen in het heerlijke diner wat ons nog te wachten staat.

.

En dan is het nog maar Eerste Kerstdag. Morgen nog een te gaan – mét onze kleintjes!

.

Kerst = goed

 .

Kus,

.

PS> Genieten jullie net zoals ik?

15 Reacties

  1. Y.E.S.S.S.S.S.S.

    Beetje last van de maag… overdaad, maar wel erg lekker en gezellig allemaal!!!

    Hoppa… de tweede dag is begonnen!!!

  2. Ja, wij hebben ook zo’n fijne eerste Kerstdag gehad! Alles liep goed, het was gezellig, ik kon het prima volhouden (is deze week wel eens anders geweest), dus ik ben helemaal happy! Overheerlijk en overdadig gegeten, allemaal aan een mooi gedekte tafel, in ons gezellige huisje, met de naaste familie om ons heen, het maakte me gelukkig!

  3. Nee, onze beide families houden niet van kerst, dus wij zitten meestal gewoon met z’n 2-tjes thuis. Andre moest deze kerst gewoon aan het werk en ik lig noodgedwongen op de bank omdat m’n rug het heeft gegeven. Ik zal blij zijn als het weer januari is :-)

  4. niet echt.. ik ben verre van fit.. en dat is niet echt handig op zulke dagen..
    veel plezier met genieten, tis je van hate gegunt!
    kus!

  5. Jahoor, ook ik geniet! Fijne Kerst verder!

  6. veel plezier! genieten!

  7. Mmm, wat genieten! Hier the same! Kerst zo doorgebracht als ik opperde tijdens de cursus en manmanman, dat was prettig!!! Vanmiddag weer naar Rumpt gereden om samen te koken en te eten en de jongetjes weer op te halen, die nu weer lekker in hun eigen bedjes liggen te slapen.

  8. jaaa, ondanks instabiele ingewanden, bij peter en mij, toch erg veel lol en lekker eten:D bente is snip, maar dan ook snipverkoduen. zelfs hees. maaaaaaarrr.. vrolijk. zo makkelij, als je kind bent!

    hoe was vandaag?!
    KUS!

  9. Ja, heb ook genoten. Alleen niet zo laat gemaakt ;)

  10. Was een geweldig kerstfeest weer dit jaar :) En hoe was het met de kleintjes?

  11. Heerlijk dat jullie een dag met de kleintjes hebben gehad. Mijn Kerst was fijn, met mensen van wie ik hou!

  12. heb het idee dat ik alle gevogelte en vee van het bos heb opgegeten…

  13. Is een beetje brak.

  14. Kerst was gezellig. Gewoon niet overdadig maar lekker gegeten.

    Nog paar daagjes van het oude jaar en we kunnen beginnen aan een heel nieuw jaar. Rare tijd altijd zo tussen kerst en oud & nieuw in… Een tijd waar ik vaak even stil sta bij afgelopen jaar wat is er gebeurd én wat heb ik er zelf van gebakken ;)

  15. Goed weekend!

Geef een reactie

