Pijn

traan.jpg

Vaak weet ik het van te voren dat de buikpijn zal komen. De aanleiding ligt dan voor de hand:  het weggaan, een telefoontje, de wetenschap dat ze iets bijzonders doen op dat moment, bij het zien van kinderen op het schoolplein.

Andere momenten slaat het onverwacht intens toe: verdriet en pijn. Daarom zit ik nu mijn thee te verzouten met mijn tranen, starend naar buiten en luisterend naar de prachtige tekst van ‘Een manier om thuis te komen’ van BLØF*.

.

Ik bouwde bruggen van steen
maar zonder water.
Ik reisde overal heen
veel verder dan ik kon.
Totdat ik opnieuw begon
en mijn bergen overwon
Niet moedig en niet bang
zag ik hoe je bij me kwam.
.
En de grond kust zacht je voeten.
Zij is met je, elke stap.
En elke dag zal ze vertrouwd zijn.
Ze zal je dragen.
Want de grond kust zacht je voeten.
Zij is hier en in je dromen.
Is ze als je wilt altijd.
Een manier om thuis te komen.
.
Je hoeft de diepte niet in
om de wereld te begrijpen
Maar klim zo hoog als je kan en
overzie het dan,er valt zoveel te kijken
Ik zal je geven wat ik kan
Wees maar moedig,wees maar bang
En als de deur achter je dichtvalt
dan voel ik je mond nog op m’n wang
.
En de grond kust zacht je voeten.
Zij is met je elke stap.
En elke dag zal ze vertrouwd zijn.
Ze zal je dragen.
Want de grond kust zacht je voeten.
Zij is hier en in je dromen.
Is ze als je wilt altijd.
Een manier om thuis te komen.

.

Kus,

 

*Vanaf de eerste keer dat ik dit nummer hoorde (toen het album Umoja net uit was), verbond ik dit prachtige nummer in mijn gedachte aan de kleintjes. De tekst raakt me en verwoordt zo mooi hoe ik me voel ten opzichte van hen.

15 Reacties

  1. :'( ik huil zomaar mee…
    kus

  2. Wat boffen de mooie kleine dame en de stoere kleine man met zo’n cadeaumamma!

  3. .. knuff.

  4. Pff, heftig. Maar mooi, jullie kleintjes zullen bij jullie altijd een warm thuis hebben. Dát gevoel is heel wat waard. Liefs!

  5. luistert even mee …

  6. luistert even stilletjes mee …

  7. Blof is geweldig..
    Prachtig nummer weer..

  8. Ach meis, wat moeilijk toch voor je deze rol van ‘een beetje moeder’. Nooit die 100% te hebben, altijd rekening houden met ‘de andere kant’. Ik benijd je niet. Dikke kus en hé, je kan ze vast weer snel in je armen sluiten.

  9. :( Ik kan nooit weten hoe het voelt om in zo’n situatie te zitten, maar ik leef wel met jou en júllie mee hoor.. Ik hoop, dat de momenten die jullie wel met z’n allen hebben, het gemis van die ‘andere’ momenten wel een beetje goedmaken en verder.. Kan ik je alleen een warme troost-knuffel bieden..

  10. jaaa zo’n mooi nummer.
    zeker als het een speciale betekenis voor jou heeft :)

  11. Hier klinkt echte liefde!!

  12. Ik kan het nummer nu niet luisteren, maar de tekst is mooi. Knuffel!

  13. denk dat de band tussen moeder en kind ook slechts in muziekteksten is te duiden. te speciaal en een gevoel dat onuitgesproken een leven lang blijft.

Geef een reactie

