Troubles in paradise

bliksem.jpg

Zaterdagavond kreeg ik een vervelend mailtje dat me eigenlijk het hele weekend verder bezig hield. Voor een groot internationaal bedrijf had ik de opdracht aangenomen een testimonial te schrijven (een promotionele interviewvorm waarbij een klant zijn support geeft aan een artikel van een bedrijf) over één van hun klanten in Amerika die het nieuwe product had getest.

Het interview ging vorige week goed en de klant was heel positief, ik werkte het uit (met aanvullende informatie van persberichten) en stuurde het ter controle op. Slechts twee kleine correcties kwamen terug. Artikel doorgestuurd naar de opdrachtgever en ‘klaar’.

.

Niet dus. Zaterdagavond een ‘hoop op de poten met Amerikaanse arrogantie’-mail van mijn opdrachtgevers distributeur in Amerika: ze vond het artikel te positief. Haar klant (mijn geïnterviewde) had tegen haar gezegd dat hij het artikel een te positief vond, maar dat hij het maar had laten gaan, omwille van de verstandhouding. Huh?? Daarbovenop kwam dat de distributeur bepaalde inhoud als ‘entire lies’ bestempelde. Het ging hier om informatie die ik uit de persberichten had gehaald.

.

Zaterdagavond meteen een troubleshoot mailtje terug gestuurd. Natuurlijk geen enkele reacties gehad in het weekend verder. Vanochtend dus met enigzins knikkende kniën contact gehad met mijn opdrachtgever. Ik had me gehouden aan hun opdracht, maar toch voel je je heel klein als zo’n mail ineens binnenkomt (cc naar ongeveer alle belangrijke personen binnen het internationale bedrijf).

.

Gelukkig waren ze het hier in Nederland met me eens dat dit allemaal enorm overtrokken was. Ik ga vanavond proberen te bellen met de geïnterviewde om nog eens te praten, daarna dus het artikel aanpassen en dan is hopelijk iedereen tevreden..

.

Pfff.. alsof ik nog niet werk genoeg had ;)

.

Kus,

10 Reacties

  1. Kan ik die testimonials vergelijken met die tv spotjes hier, je weet wel die nagesynchroniseerde :-).
    Die vind ik sterk overtrokken ja … maar het is een verkooptechniek die idd erg amerikaans is. Moet je trouwens hun tv spotjes daar eens bekijken, amicaal, razend snel in taal, irritant en schreeuwerig .. ben niet geniegd iets te kopen niet eens om te luisteren.
    Dus ze moeten niet zo zeuren over jou, je had hun eigen info. toch gebruikt? Hehe nou ja zo blijf je wel aan ’t werk, (wel in rekening brengen he).
    Sterkte en werk ze! (ik is één dagje vrij)

  2. Heftig! Hoop dat het na vanavond wel allemaal goed is, en dat ze in Amerika dan ook tevreden zijn. X

  3. Amerikanen zij sterk in overdrijven en dit lijkt me een knap staaltje er van. Wat flauw van ze om jouw weekend zo te verpesten.

  4. @ nuance: helaas was de offerte inclusief onkosten en correcties ;(
    Was gelukkig wel een hoge offerte.

    Laten we het maar leergeld noemen .. LOL

  5. Pff wat een gedoe zeg..
    Hopelijk valt alles mee…

  6. nou, succes, en hopelijk komt t allemaal wel goed :)
    meer dan je best kan je toch niet doen

  7. Als er maar weer een leerpunt voor je inzit is het allemaal niet voor niets.

  8. Aiaiai, dán voel je je toch even behoorlijk rottig.. Gelukkig sta je niet alleen en zijn er mensen die jouw kant van het verhaal bevestigen, dat is in elk geval een steun in de rug.. En inderdaad, you live, you learn.. Maar volgende keer bij voorkeur niet vlak voor je weekend ;)

    Succes ermee!

  9. He, wat naar. Heb je het al een beetje kunnen oplossen?

  10. eikels. ik heb zo’n hekel aan geblaat. Helaas ontkom je er vaak niet aan op t werk. Zelfs niet als je eigen baas bent. Grrr…
    Laat je niet kennen!

Geef een reactie

