Wie kent ‘m niet?

sint.JPG

Sinterklaas, sinterklaas en natuurlijk Zwarte Piet..

 .

 We gaan vanmiddag naar mijn ouders met de kleintjes. Daar blijven we slapen en dan gaan we morgenmiddag weer terug, zdat we thuis met zijn viertjes pakjesavond kunnen vieren. Heb ontzettend zin in de logeerpartij, maar moest natuurlijk wel alle voorbereidingen voor pakjesavond in orde maken.

.

Tussen alle bedrijven door had ik al diverse kleine kadootjes gekocht. Gisteravond met manlief aan het inpakken geweest, maar er miste nog het een en ander. Dus vanochtend weer snel naar de speelgoedzaak voor de laatste dingentjes. Onze kleintjes krijgen best veel – vind ik – (helemaal omdat ze natuurlijk ook bij het andere thuis Sinterklaas vieren), maar dat mag ook best. Gescheiden ouders hebben, heeft veel nadelen – dan mag je ook best de voordelen (zoals 2 keer jarig en 2 keer sinterklaas) een beetje uitbuiten, toch?! Het zijn eigenlijk allemaal kleinigheidjes en vaak nuttige kado’s, maar ook wel wat echte kinderprullen. Als kind vind je dat nu eenmaal leuk en het hoort erbij.

.

Zo’n zak met pakjes is natuurlijk zo leeg en daarom proberen we er altijd meer een spel van de te maken. Vorig jaar moesten de kleintjes kaartjes puzzelen en dit jaar zijn het strikjes. Allerlei soorten en maten hebben Mars en ik gefrutseld. Eentje voor op het pakje en eentje voor in de envelop van Sinterklaas. Ons dametje en heertje moeten dus eerst een strikje uit de envelop pakken en dan het juiste pakje erbij zoeken. Ach ja.. het houdt ze van de straat ;)

.

De zak staat inmiddels gevuld en klaar in de schuur. Morgenmidddag nog even een buurman charteren die op de deur bonst en dan wordt het vast en zeker een heerlijk avondje!

.

Hoe staat het met jullie voorbereidingen?

.

Kus,

.

PS> deze foto maakte ik twee weken geleden van de Sint bij de intocht in Meppel.

13 Reacties

  1. Heb vanmorgen toch nog snel een stokpaard (een prachtige van ribfluweel en met een knopje in zijn oor waar een kattaklop en hihihihi! geluidje uit kunnen komen)voor Nisse en een ridderhelm voor Jip gekocht. Ik wil ze niet overvoeren met cadeaus, maar dit leek me nog zo leuk voor ze. We vieren Sint met 10 personen, veel cadeautjes dus en veel gedichten! Ik heb inmiddels 2 gedichten af, dus mag nog wel even aan de bak. Terwijl ik klusjes in huis doe ben ik ondertussen druk aan het verzinnen. Straks maar weer een gedicht van breien. De cadeautjes zijn gelukkig wel allemaal binnen nu. En zondag, dan is het zo ver! :)
    Jullie veel plezier met de kleintjes en de strikjes en de pakjes!

  2. Wat leuk joh, alvast heel veel plezier gewenst.
    Wij krijgen zondag Sinterklaas himself op bezoek. Er komen dan ook nog wat andere kindjes, die allemaal twee cadeautjes krijgen. De rest geven we dinsdag wel aan Jesse, gewoon gezellig met z’n drietjes (of eigenlijk viertjes). Ik begin het zo langzamerhand wel zat te worden, want Jesse raakt helemaal opgefokt van dat hele Sinterklaasgedoe. Zal blij zijn als de rust straks is wedergekeerd! :)

  3. Ik wil nog wat kopen voor in de schoenen van mijn neefjes (daar slaap ik morgennacht en de twee jongsten geloven nog) en ik moet eigenlijk ook nog wat voor de cavia’s (ja, ik ben een beetje gek) kopen.

    De cadeautjes voor the family hoeven alleen nog maar ingepakt en het cadeautje voor een vriendin van me moet ik nog ophalen.

    O, en ik wilde ook nog iets kopen voor mijn oppaspuber (ze is tegenwoordig 12) en haar moeder.

  4. Hier geen voorbereidingen en dus ook geen Klaas.
    Veel plezier!

  5. Hier gelukkig ook geen klaas in aantocht..

  6. veel sinterklaasplezier! XX

  7. ben er helemaal klaar voor, laatst in een uur 4 gedichten van gemiddeld 26 regels geschreven, alle kado’s zijn ingepakt.. mijn 3(!) sinterklaasavondjes kunnen wat mij betreft beginnen. :)

    (btw.. weer je al wat meer over de 10e?)
    x!

  8. Hoihoi! Hier kennen ze sinterklaas helemaal niet, zijn ze puur kerstman georienteerd… er is hier ook niet echt een hele grote nederlandse gemeenschap, maar met een stel andere hollanders die hier ook zitten en die pepernoten en chocolade letter hebben laten overkomen gaan we dan toch ook een beetje ‘Klazen’ dit jaar….

  9. Leuk idee zeg, met die strikjes.. Zo blijven ze inderdaad lekker lang zoet :) Spannend allemaal he?

    Wij hebben gisteren op de last-minute nog even een viertal cadeau’s gescoord, omdat we gisteren eigenlijk pas met vrienden hebben afgesproken dat we met een groepje Sinterklaas zullen gaan vieren. Omdat wij dit jaar de gastvrouw en gastheer zullen zijn zijn wij ook belast met het bedenken van het cadeautjes-verdeel-spel.. Maar we hebben een hele leuke op internet gevonden :) 5 december, here we come!

  10. ik ben meer iemand vd kerstboom. ben
    er ook van overtuigd dat ‘ie ergens in lapland woont.
    zonder kinderen is een sint hetzelfde als de huidige ajax-verdediging zonder jaap stam…

  11. Hoe was het??!! Lijkt me geweldig, om die gezichten dan te zien… :-D

  12. Mijn Sinterklaas avondje is een kerstavondje geworden (zie log) en daar baal ik echt van… ik wil natuurlijk beide, maar Sinterklaas moet ik dus missen. Ikw as blij dta hij vrijdag bij ons door de fabrieken heen liep en ik ‘m daar even de hand kon schudden met de meest eerlijke blik die ik heb… ;-)

  13. Mijn Sinterklaas avondje is een kerstavondje geworden (zie log) en daar baal ik echt van… ik wil natuurlijk beide, maar Sinterklaas moet ik dus missen. Ikw as blij dta hij vrijdag bij ons door de fabrieken heen liep en ik ‘m daar even de hand kon schudden met de meest eerlijke blik die ik heb… ;-)

Geef een reactie

