Spieren wegen meer dan vet

spieren.gif

Ik wist het al langer: spieren wegen meer dan vet. Dit betekent dat je door fanatiek sporten niet alleen af kan vallen, maar ook weer aankomt doordat je spiermassa opbouwt.

Je valt dus af (zichtbaar door een strakker lijf en losser zittende kleren) en je komt tegelijkertijd aan (aldus de weegschaal).

.

Na een paar weken fanatiek sporten, ben ik geen gram afgevallen, maar juist 1,5 kilo aangekomen. Niet zichtbaar, maar volgens de weegschaal. Echter.. ik voel me minder prettig als ik zwaarder word. Niet zozeer om commentaar van anderen, maar gewoon omdat ik me goed voel bij dit gewicht en dit lijf.

.

Ik moet mezelf dan ook inprenten dat het feit dat de weegschaal nu minder mijn vriend is, ik wél gezond in mijn lijf zit en me goed voel. Maar dat beeld van 65,6 (vanochtend op de weegschaal) gaat maar niet uit mijn hoofd en het staat me niet aan.

.

Zucht.. toch maar even wat koekjes laten staan voorlopig??

.

Kus,

17 Reacties

  1. Knikker gewoon die weegschaal je huis uit, is een stuk rustiger ;) Ik heb nooit een weegschaal gehad, ik meet mijn fysieke staat liever aan hoe mijn kleding me zit. Ik heb gemerkt dat ik beter in mijn vel zit sinds ik aan spinning doe, dus mijn gewicht zal wel..

    Hoop dat jij het ook weer snel van je af zal kunnen zetten!

  2. @annitbal
    hahahaha, ik was al bang dat ik zulke reacties zou gaan krijgen. Het is niet zo erg hoor, maar ik vind de weegschaal altijd een prettige bevestiging. Ik hou mijn gewicht meer in de gaten en lijn eigenlijk nooit hoor! ;)

  3. Gewoon stug doorgaan met sporten en ff niet op de weegschaal staan ….. komt het vanzelf wel goed ;-)

  4. Koekjes laten staan… Moeilijk hoor! Ik probeer het ook weer eens.

  5. De feestdagen komen eraan, doe dan in Januari maar ;D

  6. koekjes laten staan? dat is een ZONDE, gewoon af en toe eentje (stiekem) opeten, geweldig!

  7. Alles is relatief he ;). Ik fris en fruitig gisteren (zo voelde ik me helemaal niet, eerder super duffig na de eerste ochtend uitslapen in weken) en jij superslank (in mijn ogen dan :).

    De koekjes laten staan, helemaal geen slecht idee. Ben de laatste tijd meer dan 3 kg aangekomen, en beslist geen spieren. Maar dan voorlopig ook niet meer bij Mieke op bezoek he, met haar lekkere brownies :(.

  8. hmm, denk dat ik morgen maar ff cake ga bakken, ‘k heb de smaak te pakken;-)

    zucht ja, qua gewiocht ben ik nu zeker niet ontevreden, maar die babybuik restanten… tsja, pre-bente was’t ook allemaal niet lekker strak maar ’t zou toch zo leuk zijn!

    ben laatste tijd voorzichtig af en toe buikspieroefeningen aan’t doen. wie weet waar het toe leid! :D

  9. Ah joh, anderhalve kilo. Dat kan bijvoorbeeld zijn omdat je bijna ongesteld zou moeten worden en dan is het er ook zo weer af. Of het zijn idd die spierballen van je. :)
    Bij vlagen kan ik me er erg druk om maken (zo’n 2 keer anderhalve maand per jaar)en sta ik elke dag op de weegschaal, maar meestal niet. Nu niet bijvoorbeeld, de batterijen van de weegschaal zijn al weken leeg en dan vergeet ik het hele ding dus ook volkomen.

  10. 65,6.. was ik twee weken geleden.. afgelopen zaterdag was ik 66,1.. ben nog nooit over de 70 geweest. Heb ook amper vet, alleen maar spier :D ;)
    xx

  11. Ik ben het helemaal eens met Annibal..
    Gewoon zorgen dat je lekker in je vel zit en je gezond en happy bent. Dan doen die paar kilootjes meer of minder er toch niet zoveel toe?

  12. je wordt ook altijd eerst zwaarder he, als je af gaat vallen, dus er kan nog van alles gebeuren :)

  13. Poeheeeee, zelfde probleem…..word zwaarder volgens de weegschaal, maar qwa omvang straker, idd……..broeker los……pfffffffffff…..

  14. Nou ik stond vanochtend op de weegschaal, 56,5 kilo ipv 54!! Ik schrok me dood! Eigenlijk sta ik zelden op de weegschaal, maar mijn weegschaal geeft al jaren nooit meer dan 55 kg aan… tot nu!

    Juist nu ik al weken een intensief sportprogramma volg, en om de dag train!

    Het is niet echt aan me te zien… ?? Die weegschaal gooi ik het raam uit.

  15. Ik doe thuis buikpier-oefeningen. ik doe ze van http://www.buikspier-oefeningen.nl. Werkt goed, maar wel veel zelfdicipline nodig!

  16. Om mijn gewicht onder controle te houden gebruik ik naast het sporten de producten van Herbalife. Die werken perfect samen met mijn voeding en m’n lichaam.

  17. Ik heb dus net hetzelfde probleem! al jaren ben ik “fan” van men weegschaal en dus altijd heel gelukkig als die 54kg aangaf, Sinds mei ga ik 3/4x in de week lopen en zit nu al aan 56kg!! en eet en drink zeker niet meer als anders. word er ook altijd depri van als ik erop sta en toch is het moeilijk het te laten omdat net dat mij altijd de controle gaf dat ik (goed) bezig was.
    had er al aan gedacht het lopen op te geven maar ik doe het graag! zal ik dan maar de weegschaal proberen het raam uit te gooien??

Geef een reactie

