Flexplek

nx7400_190×1701.jpg

Ik zou mijn werk niet kunnen doen als we 10/15 jaar terug hadden geleefd. Althans, niet zo eenvoudig.

.

Mijn laptop, internet, mobiele telefoon, skype.. het maakt allemaal mogelijk dat ik gisteravond bij mijn ouders nog even aan het werk kon. Nu zit ik te ontbijten met versgebakken broodjes aan de tafel bij mijn ouders. De eerste mails zijn al weer de deur uit. Straks lekker douchen en achter de spits aan naar huis rijden.

.

Lang leve dit mobiele tijdperk! Trust me, het wordt alleen nog maar verder ontwikkeld.. Over een jaar of tien (?) dragen we allemaal een chip met daarop al onze persoonlijke gegevens. Natuurlijk zijn daar eerst ethische bezwaren, maar uiteindelijk gaat dit het wel winnen. Patiëntendossiers, verzekeringsgegevens, sofinummers.. noem maar op.

.

Maar goed, da’s de toekomst. Hoe staat het met jullie huidige baan? Zou je die kunnen doen zonder de moderne technologiën?

.

Kus,

18 Reacties

  1. Als fotograaf zou ik best 10 of 20 jaar terug in de tijd kunnen. Dan gaan we weer over op analoge camera’s en donkere kamers. maar liever niet hoor. Dit digitale tijdperk werkt een stuk sneller en ik heb het idee dat ik digitaal sneller en mooiere apparte foto’s kan creëren dan met analoog, maar daar zullen de “oude” fotografen het wel niet mee eens zijn :-)

  2. Nee, absoluut niet. Wanneer wij op mijn werk computerstoring hebben ligt het hele bedrijf plat. Er zijn een paar dingen die we nog zonder kunnen doen, maar zelfs een bellende klant te woord staan wordt al moeilijk. Overigens hebben wij geen laptops e.d., maar dat vind ik niet zo erg.

  3. Kunnen, jah. Willen, nee. Het is allemaal wel een stuk makkelijker nu met behulp van de computer en het internet. Aan de andere kant krijg ik nu van een half uurtje schrijven al schrijfkramp. Je verleert ook bepaalde dingen. En straks met zo’n identificatie chip hoef ik mijn eigen naam niet eens meer te onthouden! Makkelijk ;)

  4. mijn full-time job als student zou voor mij onmogelijk zijn geweest zonder moderne technologie.. dan had ik alles met de hand moeten schrijven en dan kreeg ik nooit wat af :) en internet is erg handig bij onderzoeken.. dus tsja..
    x!

  5. Nop zonder de moderne technologie zou m’n eigen bedrijfje niet eens bestaan…. tenminste niet zoals nu.

    Maar uhe laat die menselijke chip nog maar ff zitten, dat is mij toch ietsje te modern.. :-S

  6. ik kan als student niet eens zonder pc of mobiele telefoon.nouja als we het nooit gehad zouden hebben wel, maar t is er nu eenmaal, en t is zo handig, makkelijk en nodig dat je niet meer zonder kunt

  7. toen ik aan mn studie begon was ik verbaasd over internet, wat is dat?! dat kan je je nu toch niet meer voorstellen.

    xx!

  8. Voor wat medicatie aangaat binnen de psychiatrie ben ik erg blij (voor de clienten) met alle nieuwe technologie. Wat betreft het menselijke contact (gesprekken etc) daarvan denk ik dat er nooit genoeg van kan zijn en dát blijft mensen werk.
    Destijds in mijn Aids-Hiv tijdperk werkte ik met technische hoogstandjes (jaja ik kán het wel) en tot mijn verbazing werd het menselijke aspect van zorg een beetje veel terzijde geschoven.
    Mijn angst is .. dat in de zorg op welke wijze dan ook te geven de technologie de overhand zal krijgen ivm efficiency. Zorg op afstand zoiets.

  9. En hoe sneller dat gaat, hoe minder de mensen het kunnen bijhouden… en des te beter heb ik het ;-)

  10. Oh ja, ik ben IT-er zou dat iets met mijn antwoord te maken hebben ¿

  11. Tekenles geven lukt mij ook prima zonder moderne technologie, bij kunstgeschiedenis is dat al lastiger. Cijfers invoeren is er een stuk makkelijker op geworden sinds we het gewoon vanuit ons eigen huis kunnen doen, dankzij internet. Alle verslagen voor CKV laat ik per mail naar me toe sturen, wat scheelt me dat een berg plastic mapjes!

  12. Snoepwinkel! ,Jawelll hoor

  13. Zonder PC is er nog steeds te werken. Altijd. Dan komt er (voor velen) wel weer het betere papierwerk tevoorschijn ;-)
    Fijne dag!

  14. Zonder PC is er nog steeds te werken. Bijna altijd. Dan komt er (voor velen) wel weer het betere papierwerk tevoorschijn ;-)
    Fijne dag!

  15. Altijd zal niet kunnen dussss……….

  16. het is gemakkelijker geworden, maar het is wel ten koste gegaan van de mysterie en de romantiek.

  17. @gieling

    is dat zo? Chatten en anoniem loggen is toch ook heel mysterieus?? En daar kunnen trouwens ook romantische dingen uit voortkomen. Al heb ik dat laatste van horen zeggen en niet uit eigen ervaring ;)

  18. Jammer dat je niet kon gisteren. Ik was zelf zo afgepeigerd dat ik in de pauze naar huis ben gegaan.

Geef een reactie

