Ja hoor, hij is er!

 zwarte-piet-plaatje17.gif

Hij is weer in het land, onze lieve goedheiligman. De kleintjes zijn dan altijd zo lief zenuwachtig. Rond de middag vertrokken we (ik ook, wc kan weer even zonder mij!) naar Meppel, waar we in de stad de twee nichtjes (plus schone broer en schone zus) zagen. Extra pret voor allemaal.

.

De intocht was helemaal super voor ze. Eerst langs de kade om de Sint toe te zwaaien op de boot. Daarna langs de weg waar hij te paard langskwam en tot slot de sinterklaasvoorstelling gekeken op het kerkplein. Het kon niet op!

.

Vanavond voor het slapen gaan, mochten ze natuurlijk de schoen zetten. Uit volle borst stonden ze te zingen bij de achterdeur. Af en toe de wortel en tekening even aanrakend die erin zitten. Zou er morgen een kadootje inzitten??

.

Dat is mijn grootste angst bij dit hele Sinterklaasverhaal.. dat ik vergeet de kadootjes er in te doen! Daarom doe ik het altijd meteen (ze komen gelukkig toch nooit uit bed ’s avonds). Pakjes en strooigoed hebben de wortel en tekening vervangen.

.

Hebben jullie wel eens vergeten om de schoen te vullen? Of je ouders vroeger een keer?

.

Kus,

9 Reacties

  1. Nou, ik heb nog nooit een schoen hoeven vullen :P Mijn ouders zijn het volgens mij ook nooit vergeten..
    Ben wel is, toen ik nog heilig in sinterklaas geloofde, al heeeel vroeg naar beneden gegaan. Mijn vader staat altijd heel vroeg op ( nog voor mijn broer en ik ) dus hij deed vaak de cadeautjes erin.. maar toen ik keek zat mijn tekening er nog gewoon in! Toen ben ik weer naar boven gegaan en heb de hele tijd geluisterd of ik zwarte piet ook hoorde ( ik dacht dus dat hij nog langs moest komen ) Jammergenoeg viel ik weer in slaap :P

  2. mijn ouders begonnen pas met vullen op 1 december.. maar zijn het voor zover ik me kan herinneren nooit vergeten :D
    x!

  3. Haha! Zal volgende week met bente haar schoentje gaan zetten:D

  4. Sinterklaas is nog nooit stilletjes ons huisje voorbij gegaan :) Leuke tijd is dit toch :)

  5. nooit vergeten, ouders ook ni volgens mij :P

    maaaar sinterklaas rules!

  6. Zo ver ik weet niet.. ik heb heel wat tekeningen gemaakt! Mijn moeder heeft er 1 (een complete brief) bewaard, voor later :) Zo lief!

  7. Nee, gelukkig is dat hier nooit vergeten, ik weet wel dat mijn vader zich vroeger een ongeluk aan grote winterwortels heeft gegeten, want ja, dat paard kwam natuurlijk niet echt langs ;)

  8. Nee hoor, da’s nooit gebeurd voor zover ik me kan herinneren. Bij ons thuis mochten de schoenen vroeger echt voor de openhaard en dat er dan zo een pietje via de schoorsteen onze schoenen kon vullen. Ik heb heel wat in de schacht van de schoorsteen staan turen om er achter te komen hoe dat nou in zijn werk moest gaan, die schacht was maar zo smal!

  9. Toen ik 6 was betrapte ik m’n moeder met de kadootjes bij m’n schoen. Ik was nog zo naief om te denken dat ze de kadootjes uit m’n schoen probeerde te jatten. Ik heb een paar dagen niet tegen haar gepraat van kwaadheid…..

    Wat doe jij eigenlijk met al die tekeningen en wortels???

Geef een reactie

