Fat Cat

fat-cat.jpg

Onze Buus wordt een beetje vierkant. Hij was altijd al fors, maar sinds hij in April naar buiten mocht, verdwenen de extra vetkwabjes als sneeuw voor de zon. Hij at kikkers, muizen en vlinders en genoot van het ‘wilde’ leven. ’s Avonds kwam hij gezellig weer thuis en at hij vrolijk zijn bak met brokken leeg. Desalniettemin bleef hij slank en atletisch.

 .

Inmiddels weet hij schijnbaar beter hoe hij zijn prooien moet vangen, want hij rent duidelijk minder. Natuurlijk draagt hij ook zijn winterjas (die behoorlijk meer haar heeft), maar toch.. Gisteren tilde ik hem uit de kamer en besefte dat ik hem weer met twee handen moest tillen. Hmm… toch maar tijd voor een dieetje? Of gewoon wachten tot de kikkers er straks in het voorjaar weer zijn? Daar schijnen katten namelijk enorm van af te vallen: kikkerdieet.

.

Kus,

.

PS> Zo dik als bovenstaande kat is Buus niet hoor. Dat is gewoon écht zielig.. hoewel het een komisch gezicht is ;)

16 Reacties

  1. Wat toevallig! Hier hadden wij t over onder het eten, mijn siameesje word zwaarder.. mn moeder dacht dat ze misschien zwanger was? maar dat kan helemaal niet, want ze is geholpen. Ze houd gewoon van lekker eten ;-) , het liefst yoghurt of aardbei-jam ! Ja echt waar.

    Ennuh: natuurlijk eten we dat er ook allemaal bij! lekker hoorrr!

  2. Ps. Schaatsen kan ik heel goed (:
    Maar skiën had ik eigenlijk nooit eerder gedaan ! Dus denk dat t komt door mn schaatsverhalen, maar jullie krijgen uitgebreid verslag hoor ‘na zaterdag.

  3. @ Kel: Buus eet ook echt alles. Het is ook echt zo’n rover. Laatst haalde ik ‘m uit een bakje met augurken! Maf beest ;)

  4. Hey, allereerst: nog gefeliciteerd met je man zeg, nog vele jaren voor jullie allebei :) Jullie hebben het volgens mij heel gezellig gehad, mooi zo!

    En DAMN, die kat op dat plaatje lijkt wel een Sumo-worstelaar ofzo.. Misschien heeft Buus gewoon even minder prooien om achteraan te rennen? Haha, herkenbaar hoor, katten die de raarste dingen eten.. Zo is Max helemaal gek van drop (zoete, welteverstaan) en gaan ze alledrie uit hun dak van brie..

  5. Hoe krijgen ze een kat zo dik zeg. Zielig voor daat beestje, nou ja beestje…

  6. Tja, Pix is ook niet dun, maar die eet alleen supergezonde brokjes. Hij heeft geen idee hoe ie moet jagen, dus een kikkerdieet zit er niet in voor hem. Ook niet voor mij trouwens, gruwel!

  7. Ahhh die foto.. Dat is erg zeg…
    Hopelijk word Buus niet zoooo dik…

    Ps. zit nu op de pc van mn ouders, kan ik nu wel reageren misschien???

  8. Jaaaaaaaaaaaaaaaaa zo kan ik reageren hiep hoi!!!

    Zucht ligt het toch aan mijn pc… :-(

  9. kittekat a la sonja bakker dan maar…

  10. Triest die kat op dat plaatje…..

  11. Onze kat heeft ook een beetje last van overgewicht. Denk ik dan, volgens de dierenarts hoort het bij het ras. Toch eet hij alleen maar brokjes, en een enkele keer snoept hij van de pastasaus of uit een kom tomatensoep.

    Sinds kort hebben we een poesje erbij, en die rooft zelfs de boterhammen van je bord als je niet oplet.

  12. oh, wat schandalig dik is die kat! Buus is toch ook gewoon een groot beest? lekker laten gaan joh, zijn gewoon zijn winterkiloos;-)

    komt allemaal vast wel goed! kus!

  13. hihihi, ik lees nu pas je berichtje over Ikea… 3 dagen geplaatst voor ik het over Ikea had! Toeval bestaat niet toch? :-)

  14. … dit is de reden…

    ehhh… goed zo..?!

  15. … ehhh, niet zo goed, dus… er had een schitterende foto moeten staan, maar helaas…

  16. Die kat kan bijna dienst doen als poef

Geef een reactie

